پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

ترفندهای دیده شدن در شبکه های اجتماعی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

دیده شدن در شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش اینترنت انسان‌ها ساعت‌های قابل توجهی از روز خود را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سپری می‌کنند. برای رشد در کسب و کار استفاده از ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی به شیوه درست بسیار اهمیت دارد. به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین و مؤثرترین روش برای تبلیغ دیده شدن در شبکه های اجتماعی است که می‌توان با صرف هزینه‌ای اندک انواع محصولات و خدمات متنوعی را به افراد زیادی معرفی کرد. در ادامه با پلتفرم حافظ همراه باشید تا ترفندهای دیده شدن در شبکه های اجتماعی را با شما درمیان بگذاریم.

مزایای دیده شدن در شبکه های اجتماعی

فضای مجازی این امکان را فراهم می‌کند که یک نوع کمپین تبلیغاتی انجام شود تا مشتریان را هدف قرارداده و مشخص کنید در کجای تلاش تبلیغاتی شما بیشترین تأثیر را در موفقیت کسب کارتان دارند. با تحقیق در مورد مشتریان و شناخت آن‌ها می‌توان به‌خوبی پی‌برد در کدام بستر فضای مجازی حضور دارند تا بتوان روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد.

با مشخص کردن اهداف تبلیغاتی خود و گمراه نشدن از مسیر به‌خوبی می‌توان برند خود را به افراد بیشتری بشناسید. با انتخاب محتواهای تبلیغاتی مناسب می‌توان مفهومی که قصد تبلیغ آن را دارید به مخاطبان زیادی ارائه دهید. البته در این مسیر کمک گرفتن از یک مشاور تبلیغاتی با سابقه که شناخت خوبی در این حوزه دارد بسیار راهگشا خواهد بود.

دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی

چند ترفند تبلیغاتی برای فضای مجازی

اولین راه شروع تبلیغات موفق در فضای مجازی، داشتن برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف بازاریابی موفق است. در زیر به برخی از مهمترین انواع تبلیغات در فضای مجازی آنلاین اشاره می‌کنیم:

۱. استفاده از هشتگ و معرفی آن در همه‌جا

باید برای شرکت گردشگری خود هشتگ ایجاد کنید و در جاهای مختلف از قبیل فاکتور فروش، کارت ویزیت، سایت شرکت، رویدادهایی که شرکت می‌کنید، بنرها و… استفاده کنید تا از این طریق افراد زیادی آن را ببینند.

۲. هشتگ خلاقانه از ترفندهای دیده شدن در شبکه های اجتماعی

در هشتگ انتخابی خود باید بخشی از داستان خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. هشتگ شما می‌تواند عجیب، خنده‌دار یا ظالمانه باشد اما مهم است که کسالت‌آور نباشد.

۳. شرکت در گفت‌وگو‌های محبوب عمومی‌

با استفاده از هشتگ‌های متنوع و محبوب مردمی ‌در متن هر پستی که می‌گذارید به دیده شدن بیشتر کار خود کمک می‌کنید. هشتگ‌های خاص و طولانی به شما در یافتن افراد مناسب کمک می‌کنند اما هشتگ‌های جهانی یا حتی قدیمی‌، به دیده شدن بیشتر شما در بین عموم کمک می‌کند.

۴. بهترین معرفی را در قسمت بیو اینترنتی خود بنویسید

از نوشتن یک معرفی کلیشه‌ای و کلی در قسمت بیو اینستاگرام خود اجتناب کنید. این کار افراد را مشتاق نمی‌کند تا از صفحه شما دیدن کنند. با توجه به پست‌ها و معرفی کارها یا محصولات جدید بیو خود را تغییر دهید و با موضوعات محبوب در قسمت معرفی افراد را تشویق به دیدن بیشتر کنید.

۵. در شرح عکس شرح حال خود را توصیف کنید و فقط به عکس‌ها اکتفا نکنید

یک عکس، گویای هزار کلمه است اما استفاده از کلمات اجتناب‌ناپذیرند. صفحه اینستاگرام نشنال جئوگرافیک که ۵۰ میلیون فالوئر دارد گویای این است که داستان‌های عکس‌ها باعث تعامل بیشتر با مردم و به اشتراک‌گذاری پست‌هایش شده است.

۶. وارد کار بازاریابی موثر شوید

با افراد تاثیرگذاری که موجب رونق کار شما می‌شوند، تعامل داشته باشید و با دنبال کردن پروفایل و صفحات و پیگیری پست‌هایشان به دیده شدن بیشتر خود کمک کنید. اعلان‌های جدید این افراد را فعال کنید. سپس می‌توانید با آنها به‌طور مرتب ارتباط برقرار کنید و یکی از محبوب‌ترین افراد یا برندهای تجاری شوید.

۷. حذف عکس‌های تگ شده ناخواسته از پروفایلتان

اگر فقط می‌خواهید بهترین مطالب تولیدشده توسط کاربر در مورد شما یا نام تجاری‌تان را در پروفایل اینستاگرام خود داشته باشید، می‌توانید این کار را بکنید. اکنون شما می‌توانید عکس‌های تگ شده را از سایت به‌طور کامل حذف نکنید، با انتخاب «ویرایش برچسب‌ها»، آنهایی را که می‌خواهید حذف، مشخص و بعد گزینه «مخفی کردن از نمایه» را انتخاب کنید (ممکن است لازم باشد تایید کنید).

۸. برچسب‌های عکس را قبل از نشان دادن محتوا در نمایه خود، تایید کنید

صحبت در مورد داشتن کنترل بیشتر نسبت به عکس‌های تگ شده است که در پروفایلتان نمایش داده می‌شود. با تغییر در قسمت تنظیمات اینستاگرام خود می‌توانید گزینه «نشان ندادن عکس تا زمانی که اول تایید شود» را انتخاب کنید. بنابراین عکس‌های تگ‌شده نشان داده نمی‌شود.

۹. سبک خاص خودتان را در اینستاگرام توسعه دهید

فقط بودن و حضور در اینستاگرام کافی نیست. شما باید استایل خاص خود را به وجود آورید. برند غذایی هندی فروتی دارای یک سبک منحصر به فرد محتوای بصری است که هر بار که کاربر یک پست آن را در خبرخوان خود می‌بیند، فورا قابل تشخیص است.

۱۰. محلی باشید

آگاه باشید که در فضای اطرافتان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. با رفتن به صفحه جست‌وجو و انتخاب برگه Places، یک منطقه خاص را ببینید. سپس نام محل را تایپ کنید تا همه پست‌های جغرافیایی آن مکان را مشاهده کنید.

۱۱. پیام‌ها و ارتباطات خود را به یاد داشته باشید تا پاسخ دهید

اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، مکانی برای گفت‌وگو است نه یک پلت فرم پخش و خبررسانی. چه واکنشی باید نشان دهید تا مردم پست‌های شما را ببینند؟ اگر هنوز نمی‌دانید، شروع کنید و راهش را بیابید. Staples در ایجاد تعامل عالی است و با اجازه دادن و مشارکت مردم دقیقا همان کاری را می‌کند که انتظار دارید پست‌های شما در اینستاگرام انجام دهند.

دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی

انواع شبکه های مجازی

شبکه های مجازی بر اساس عملکردی که دارند و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، به ۴ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  • شبکه های مجازی مبتنی بر تصویر
  • شبکه های مجازی مبتنی بر ویدئو
  • شبکه های مجازی مبتنی بر بلاگ
  • پیام‌رسان‌ها

شبکه های مجازی مبتنی بر تصویر

در این دسته از شبکه های مجازی، شما فقط امکان انتشار عکس دارید و نهایتاً بتوانید یک توضیح (Caption) برای تصویری که منتشر می‌کنید، بنویسید. شبکه های مجازی محبوب در این دسته عبارت‌اند از: پینترست، فلیکر و اینستاگرام (البته در آپدیت‌های خود امکان انتشار و استریم ویدیو (لایو) را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است).

شبکه های مجازی مبتنی بر ویدیو

شبکه های مجازی که در این دسته قرار می‌گیرند، سرویس‌های استریم و اشتراک‌گذاری ویدیو هستند؛ در این شبکه های مجازی شما علاوه اشتراک‌گذاری و تماشای ویدیو، می‌توانید نظرات خود را با دیگر کاربران در مورد ویدیویی که مشاهده می‌کنید، به اشتراک بگذارید. محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر اشتراک ویدیو عبارت‌اند از: یوتیوب، واین، آپارات.

شبکه های مجازی مبتنی بر بلاگ

در این دسته از شبکه های مجازی که بیشتر شکل و حالت وبلاگ‌نویسی پیدا می‌کنند، شما می‌توانید هر نوع محتوایی که می‌خواهید (متن، عکس، ویدیو) منتشر کنید و همچنین گروه یا انجمن‌هایی نیز تشکیل دهید و با افراد مختلف از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. برخی از محبوب‌ترینِ این دسته از شبکه های مجازی عبارت‌اند از: فیسبوک، توییتر، ردیت، تامبلر.

پیام رسان ها

پیام‌رسان‌ها نیز نوعی شبکه‌ی مجازی یا اجتماعی محسوب می‌شوند. هر پیام‌رسان با توجه به امکاناتی که دارد، به طرق مختلفی بین افراد جامعه ارتباط برقرار می‌کند. شما می‌توانید از پیام‌رسان‌ها برای ارسال پیام متنی، ارسال عکس و ویدیو، ارسال موسیقی و فایل صوتی، تماس صوتی و تصویری و… استفاده کنید. برخی از این پیام‌رسان‌ها عبارت‌اند از: واتس‌اپ، تلگرام، وایبر.

لیست محبوب ترین شبکه های مجازی

شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که برخی از آن‌ها کاربران زیادی دارند و به‌صورت بین‌المللی استفاده می‌شوند؛ از آن طرف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا نمی‌کنند یا اینکه فقط در کشور خاصی از آن‌ها استفاده می‌شود (به نوعی بومی و برای مصرف افراد داخل آن کشور هستند). در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم محبوب‌ترین و پر کاربرترین شبکه‌های اجتماعی را به شما معرفی کنیم:

  • فیسبوک (Facebook)
  • یوتیوب (YouTube)
  • واتس‌اپ (WhatsApp)
  • اینستاگرام (Instagram)
  • تیک‌تاک (TikTok)
  • تلگرام (Telegram)
  • اسنپ‌چت (SnapChat)
  • پینترست (Pinterest)
  • ردیت (Reddit)
  • لینکدین (LinkedIn)
  • توییتر (Twitter)
  • واین (Vine)
  • تامبلر (Tumblr)
  • فلیکر (Flickr)

سخن پایانی درباره دیده شدن در شبکه های اجتماعی

شبکه های مجازی راه‌های ارتباطی آسانی برای انسان‌ها به وجود آورده‌اند و شما به کمک این شبکه‌ها می‌توانید از محتواهای بی‌شماری استفاده کنید، با افراد مختلفی در سراسر کره‌ی زمین ارتباط برقرار کنید، کسب‌وکاری آنلاین راه بیاندازید یا کسب‌وکار خود را در آن تبلیغ کنید و بسیاری دیگر از امکانات. اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، حفظ حریم شخصی و دوری از سودجویان حاضر در این شبکه‌های اجتماعی است.

امیدواریم که توانسته باشیم با تهیه‌ی این مقاله، اطلاعات کامل و مفیدی برای شما خواننده‌ی عزیز، فراهم کرده باشیم. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «شبکه های مجازی» دارید، یا شبکه‌های محبوب دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید