پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران

آشنایی با درگاه‌های پرداخت هم برای شمایی که قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارید و هم برای شمایی که قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را دارید، بسیار مهم است. شما باید بتوانید با خیال آسوده از امنیت درگاه پرداخت، خرید خود را انجام داده یا سفارش کاربران خود را ثبت کنید. در این مقاله حافظ پلتفرم بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

درگاه پرداخت آنلاین چیست؟

قبل از آن که به سراغ بهترین درگاه‌های پرداخت آنلاین برویم، بهتر است بدانیم درگاه پرداخت دقیقا چیست؟ درگاه پرداخت یک واسط میان کاربر، فروشنده و بانک است که شما وارد آن شده، اطلاعات حساب خود را نوشته و خرید را انجام می‌دهید. با استفاده از درگاه پرداخت آنلاین، دیگر نیازی به رفتن به بانک ندارید و فقط با استفاده از تایید هویت و مدارک شخصی می‌توانید تنها ظرف چند دقیقه خرید خود را انجام داده و پول را از حساب خریدار به فروشنده انتقال دهید.

معرفی بهترین درگاه‌های پراخت آنلاین در ایران

بعد از آن که با تعریف درگاه‌های پرداخت و انواع آن آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم تعدادی از بهترین درگاه‌های پرداخت را به شما معرفی کنیم.

زرین پال

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران

زرین پال قدیمی ترین و یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت آنلاین در ایران است. در صورتی که شما به عنوان یک فروشنده قصد استفاده از این درگاه پرداخت را دارید، می‌توانید به مدت یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده کنید. تسویه حساب و برداشت وجه از طریق این درگاه اینترنتی، برای شما ۱ درصد کارمزد خواهد داشت. البته درطرح سه شنبه ‎های طلایی شرکت کنید، این کارمزد صفر خواهد بود. همچنین اگر زرین کارت داشته باشید مبلغ کارمزد برای شما به ۰.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.این درگاه پرداخت همچنین برای افرادی که سایت ندارند و یا دنبال درگاه خرید برای شبکه‌های اجتماعی هستند نیز درگاه ارائه می‌کند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این درگاه پرداخت آشنا خواهیم شد.

زرین پال قدیمی‌ترین درگاه پرداخت با بیش از ۱۰ سال سابقه است.برای گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌های اختصاصی طراحی کرده است.در صورتی که شما یک شرکت شراکتی دارید، زرین پال به طور خودکار با توجه به میزان سهم هر فرد، درآمد را تقسیم کرده و به حساب‌های آن‌ها واریز می‌کند.این درگاه دارای افزونه‌های مختلف و متنوعی است.در این درگاه پرداخت می‌توانید افراد دیگر با سطح‌های دسترسی محدود به پنل خود اضافه کنید. این قابلیت در درگاه‌های دیگر وجود نداشته و شما نیاز به دریافت یوزر و پسورد جداگانه دارید.

درگاه pay.ir

نام دیگر در لیست بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران درگاه pay.ir است. این درگاه پرداخت دارای رتبه الکسا حدود ۲۲۰ در ایران است و بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند. قبل از انتخاب این درگاه پرداخت به این مساله توجه داشته باشید که پی دات ای آر درگاه را فقط برای افرادی که سایت دارند ارائه می‌کند. این درگاه دارای کارمزد بسیار پایین است. به ازای هر تراکنش حدود ۱ درصد کارمزد دریافت کرده و حداکثر مبلغ دریافتی برای هر تراکنش ۷ هزار تومان است.
این درگاه دارای کیف پول اختصاصی است تا هم استفاده از آن برای شما ساده تر شده و هم با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهید. می‌توانید این کیف پول را به راحتی شارژ کرده و یا مبالغ مورد نظرتان را به آن انتقال دهید. نکته قابل ذکر دیگر درباره این درگاه پرداخت آن است که افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند ان را برای کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنند. عده‌ای این مساله را یک فاکتور مثبت و عده‎ای فاکتور منفی می‌دانند. از دیگر ویژگی‌های این درگاه پرداخت شامل موارد زیر است:یک درگاه اختصاصی با نام کسب و کار شما ارائه می‌دهد.برای پرداخت فرم ساز خودکار دارد.امکان ایجاد کیف پول دارد.به سایت‌های معمولی خدمات ارائه نمی‌دهد.

آی دی پی

نام دیگر در لیست محبوب‌ترین و بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران، IDpay است. این درگاه علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی به اشخاص نیز خدمات ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به عنوان یک شخص حقیقی نیز از خدمات آن استفاده کنید. شیوه کارکرد این درگاه پرداخت بسیار جذاب است. شما به عنوان یک کسی که قصد دریافت خدمات را دارید  می‎توانید شماره شبا یا شماره کارت خود را به آی دی پی داده تا کارشناسان آن این اعداد را به یک آی دی کوچک تبدیل کرده و آن را در اختیار مشتریان شما چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی قرار دهند.

سقف تراکنش‌های روزانه در این درگاه پرداخت بسیار بالا است و شما می‎توانید تا روزانه ۵۰ میلیون تومان از آن استفاده کنید. سرعت انتقال نیز در آی دی پی بالا است به طوری که اگر قبل از ساعت ۲۲ شب تراکنش‌ها انجام شود، تمامی مبلغ تا ساعت ۱۶ روز بعد به حساب شما واریز خواهد شد. کارمزد این درگاه پرداخت ۱ درصد و سقف آن ۱۵۰۰ تومان است.

یک ویژگی جالب این درگاه به عنوان یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران، درخواست پول آن است. به این معنا که اگر شما از یک شخص طلبی داشته باشید، یک پیامک به همراه متنی که شما می‎ نویسید و مبلغ مورد نظر را برای مشتری فرستاده تا او با یک کلیک وارد لینک پرداخت شود. از دیگر ویژگی‌‌های این درگاه پرداخت می ‎توان به موارد زیر اشاره کرد:می‌توانید بر بستر آی دی پی فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.دارای سیستم تسویه حساب خودکار است.برای ورود سریع و مطمئن به درگاه پرداخت از اسکن QR Code استفاده می‌کند.

علاوه بر اشخاص و کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‎توانید برای کارهایی مانند موسسات خیریه، وام‌های خانگی و غیره نیز از آن استفاده کنید.ارسال پیامک به فروشنده و خریدارسیستم کسب درآمد از طریق معرفی اعضاوجود افزونه‌های مختلف وردپرس، جوملا، دروپال و غیره . قابلیت تسویه حساب به صورت کارت به کارت را ندارد.از هر مشتری کارمزد۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند.امکان ساخت فرم سفارشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکست پی

یکی دیگر از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی که می‌توانید با خیال آسوده آن را برای فروشگاه خود و یا تراکنش‌های مالی انتخاب کنید، نکست پی است. این درگاه یکی از جدیدترین‌ها در این حوزه به شمار می‌رود، اما در همین مدت کوتاه توانسته به یکی از قدرتمندترین‌ها تبدیل شود. یکی از مزایای این درگاه پرداخت به عنوان بهترین درگاه پرداخت اینترنتی، سرعت آن است. به طوری که طبق شعار آن شما ظرف تنها ۵ دقیقه می‎‌توانید برای فروشگاه و سایت خود یک درگاه پرداخت داشته باشید.
از دیگر ویژگی‌های این درگاه پرداخت هوشمند بودن سوئیچر آن است. به طوری که اگر سیستم بانکی مورد استفاده شما دچار اختلال شود، بلافاصله به بانک دیگری منتقل شده تا این درگاه هیچ قطعی در ارائه خدمات نداشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این درگاه پرداخت می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:با معرفی اعضا امکان کسب درآمد برای شما وجود دارد.تا ۴۵ روز اول استفاده از آن بدون کارمزد است.ارائه درگاه پرداخت مستقیم ندارد.تنها به دو بانک برای پرداخت متصل می‌شود.تسویه حساب آن در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

بیت پی

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت در ایران

یکی دیگر از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی، درگاه بیت پی است که جز قدیمی‎ترین‌ها نیز به شمار می‌رود. این درگاه پرداخت را بدون اغراق می‌توان سریع‎ترین درگاه دانست که سال‌ها است بدون هیچ حاشیه و عدم رضایتی در فضای آنلاین در حال فعالیت است. یکی از ویژگی‌های مثبت بیت پی، پشتیبانی ۲۴ ساعته آن حتی در روزهای تعطیل است تا شما در صورت بروز مشکل بتوانید همان لحظه آن را رفع کنید.

این درگاه دارای دو روش پرداخت درگاه مستقیم با کارمزد ۱ درصد و درگاه غیر مستقیم با کارمزد ۰.۵ درصد است تا شما متناسب با نیاز خود آن را انتخاب کنید. از دیگر ویژگی‌های این درگاه به عنوان یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:بیت پی دارای کیف پول شاپرکی است. این کیف پول هم امنیت بالایی داشته و هم باعث می‌شود هنگام پرداخت نام برند و لوگو شرکت یا فروشگاه به کاربر نمایش داده شود.برای هر تراکنش نرخ کارمزد مناسبی درنظر می‌گیرد.امکان تفکیک درآمد سایت از بخش‌های مختلف را برای شما فراهم می‎کند.از بانک ملت به شما درگاه اختصاصی ارائه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید