پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی خارجی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی خارجی

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

معرفی سایت برای یادگیری برنامه نویسی یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با بهترین سایت های برنامه نویسی فارسی و خارجی آشنا کنیم تا بتوانید قدمی در پیشرفت مهارتها بردارید و استارت کار را بزنید و بتوانید وارد بازار کار برنامه نویسی که یکی از پردرامدترین شغل هاست شوید.با وجود دانشگاه‌ها و کلاس‌های حضوری بسیار در زمینۀ آموزش برنامه‌نویسی، بسیاری از برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌نویسی را خودآموز یاد بگیریم.

با اینکه برای برنامه‌نویسی، داشتن پیشنیازهایی از علوم کامپیوتر مفیده ولی اکثر برنامه‌نویسان توصیه میکنند برنامه‌نویسی رو به صورت پروژه‌محور و با نوشتن یک برنامۀ ساده شروع کنیم.در پاسخ به نیاز یادگیری خودآموز برنامه‌نویسی، منابع زیادی تهیه و عرضه شده است. آموزش‌های برنامه‌نویسی به صورت کتاب، فیلم و دوره‌های مهارت‌‌محور در دسترسه. بسیاری از منابع آموزش برنامه نویسی رایگان هستند و برای آموزش مقدماتی مناسبند.در این مطلب  به معرفی بهترین سایت آموزش برنامه نویسی خارجی می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی خارجی

معرفی برخی از بهترین سایت های خارجی آموزش برنامه نویسی

سایت اموزش برنامه نویسی خارجی courser.com
این سایت مرتبط با یک شرکت آموزشی است که با مشارکت دانشگاه ها و سازمان های معتبر دنیا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی رایگان به صورت آنلاین می نماید. کلاس های آموزشی در Coursera توسط اساتید طراز اول دنیا به صورت ویدیویی تدریس می شوند و این در حالی است که کاربران به هر سرعتی که خود بخواهند می توانند مطالب آموزشی را فرا گرفته و در انتهای هر بخش نیز تعدادی تمرین تعاملی برای نهادینه کردن مطالب آموزشی در ذهن ایشان در نظر گرفته شده است.

سایت یادگیری برنامه نویسی خارجی udacity.com
از آنجا که بسیاری از دوره های سایت Udacity خیلی به هم دیگر مربوط نیستند، شاید بتوان گفت که این سایت آموزش برنامه نویسی به عنوان اولین گزینه برای خیلی از برنامه نویسان مبتدی نخواهد بود. اما این سایت یک نقطه قوت بزرگ دارد و آن هم این که بسیاری از اساتید برتر دنیا همچون برخی کارمندان شرکت گوگل را به عنوان مدرس به خدمت گرفته است.

سایت یادگیری برنامه نویسی خارجی khanacademy.com
خان آکادمی در سال ۲۰۰۶ توسط سلمان خان تاسیس شد. سلمان خان از پدری بنگلادشی و مادری هندی در امریکا متولد شد. او در سه رشته ریاضیات، مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شد. شعار سلمان خان در Khan Academy ارائه “آموزش های با کیفیت در سراسر دنیا برای افرادی با زبان های مختلف” است. دوره های آموزشی این آکادمی طیف گسترده ای از علوم را شامل می شود که از آن جمله می توان ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست، تاریخ و … اشاره نمود.

وب سایت آموزش برنامه نویسی tutsplus.com
به گفته مدیران این سایت، هدف از راه اندازی این سایت برنامه نویسی انلاین تبدیل شدن به یک پایگاه آنلاین برای فراگیری مهارت های پول ساز می باشد. سایت tutsplus.com در سال ۲۰۰۷ کار خود را با ارائه یکسری دوره های آموزشی فتوشاپ آغاز کرد و اکنون با داشتن بیش از ۱۰ سایت زیرمجموعه، به ارائه آموزش در طیف گسترده ای از مهارت های مرتبط با تکنولوژی و طراحی می پردازد.

وب سایت آموزش برنامه نویسی teamtreehouse.com
این سایت با برگزاری دوره های آموزشی مختلف در زمینه طراحی وب، توسعه اپلیکیشن اندروید و اپل، زبان های برنامه نویسی Ruby، Ruby on Rail، PHP و JavaScript و حتی دوره های مرتبط با تجارت و کارآفرینی و بسیاری دوره های دیگر به صورت کاملاً ویدیویی توانسته خود را به عنوان یکی از منابع معتبر در زمینه آموزش فناوری مبدل سازد.

وب سایت آموزش برنامه نویسی codeschool.com
یکی دیگر از وب سایت های آموزشی در زمینه برنامه نویسی Code School نام دارد که آموزش های آن در حوزه هایی همچون HTML/CSS، JavaScript، Ruby و ios و … دسته بندی می شوند. اگرچه بسیاری از دوره های این سایت آموزش برنامه نویسی رایگان است اما برخی دوره های خاص نیاز به پرداخت شهریه دارد. علاوه بر دوره های آموزشی مقدماتی Code School برای برنامه نویسان مبتدی، دوره های برنامه نویسی پیشرفته هم برای برنامه نویسان باتجربه تر هم در نظر گرفته شده است.

سایت برنامه نویسی انلاین خارجی learnnoeonline.com
آموزش های این سایت بیشتر با رویکرد اپ موبایل، خانواده ی زبان های مایکروسافتی و زبان برنامه نویسی جاوا است. البته دوره ها به این موارد ختم نشده و مباحثی همچون امنیت، طراحی رابط کاربری، تجربه ی کاربری و … هم در اختیار علاقمندان قرار دارد. دوره های این سایت آموزشی غیر رایگان هستند.

سایت برنامه نویسی انلاین خارجی hackety.com
هکتی سایتی است که متمرکز بر آموزش زبان برنامه نویسی روبی است. روش تدریس این سایت به این شکل است که اگر فردی کاملا مبتدی باشد و هیچ گونه تجربه ی برنامه نویسی نداشته باشد، باز هم با آموزش های گام به گام این سایت خواهد توانست اصول برنامه نویسی -به خصوص اصول برنامه نویسی با زبان روبی- را فرا گیرد.

سایت اموزش برنامه نویسی خارجی teachingtree.co
این سایت های اموزش برنامه نویسی رایگان اصول طراحی سایت، برنامه نویسی، الگوریتم، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، گرافیک و انیمیشن و … را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

سایت اموزش برنامه نویسی خارجی code.org
سایت code توسط دو برادر ایرانی به نام های هادی و علی پرتوی در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان یک موسسه ی آموزشی غیر انتفاعی تاسیس شد که هدفش ارتقاء دانش برنامه نویسی بین کودکان و سایر علاقمندان است. یکی از اهداف ارزشمند این دو برادر این است تا بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد و ملیت دانش آموزان، دسترسی به منابع آموزشی علوم کامپیوتری را برای ایشان میسر سازند. مدیران این سایت اعتقاد دارند که آموزش علوم کامپیوتری می بایست به عنوان بخشی از دروس مدارس -به خصوص مقاطع ابتدایی- درآید. به علاوه، این سایت حاوی لینک به سایر منابع آموزشی نیز هست که علاوه بر بچه ها، بزرگسال ها نیز می‌توانند برای شروع برنامه نویسی از آن‌ها استفاده نمایند.

سایت اموزش برنامه نویسی خارجی hackdesign.org
درست است که بخش عمده‌ای از یک ایده ی نرم افزاری بک اند یا منطق آن نرم‌افزار است اما این در حالی است که طراحی نیز به عنوان بخش لایفنک یک نرم‌افزار است چه بسا ایده یی خوب اما با طراحی بد به راحتی شکست بخورد! سایت Hack Design یکسری درس‌های مرتبط با طراحی که توسط طراحان تراز اول دنیا تألیف شده‌اند -از طراحان فیسبوک گرفته تا دراپ باکس، گوگل و غیره- را از طریق ایمیل به صورت هفتگی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که شامل مقالات برای کسب دانش و تکالیفی برای کسب تجربه اند. این مقالات شامل تایپوگرافی، طراحی محصول، رابط کاربری، نمونه سازی اولیه و بسیاری مباحث جالب دیگر هستند (باز هم یادآور می‌شویم که منظور از Frond-end رابط کاربری و به طور کلی ظاهر یک سایت یا اپلیکیشن است در صورتی که Back-end به منطق حاکم بر این نرم‌افزار یا اپلیکیشن دلالت دارد.)

سایت اموزش برنامه نویسی خارجی w3schools

این سایت به منزله ی یکی از بهترین منابع آموزشی برای مبتدیان است که تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی به خصوص فناوری های تحت وب کرده اند. در این سایت، آموزش‌هایی مقدماتی برای زبان‌های اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و برخی فریم ورک ها مثل بوت استرپ، جی کوئری و … به صورت کاملاً رایگان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. از جمله مزایای این سایت این است که مطالب تئوریک با استفاده از مثال‌هایی عملی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و همین مسأله منجر به این خواهد گشت که کاربران، دوره های آموزشی را به

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی خارجی

مراتب راحت‌تر فرا گیرند. در ضمن، این امکان برای ایشان فراهم شده است تا در مرورگر خود بتوانند کدها را تغییر داده و نتایج را در مرورگر مشاهده کنند.

سایت برنامه نویسی خارجی developer.mozilla.com
شبکه ی توسعه دهندگان موزیلا به عنوان یکی دیگر از مراجع آموزش برنامه نویسی است که افراد مبتدی برای یادگیری زبان‌هایی مثل اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوا اسکریپت (طراحی وبسایت) و همچنین برخی API ها می‌توانند از این شبکه استفاده کنند. موزیلا یک بنیاد غیر انتقاعی است که مرورگر فایرفاکس نیز یکی از محصولات این سازمان است. اگرچه که مطالب آموزشی این سایت به راحتی مطالب آموزشی سایت W3Schools نیست، اما دوره های آموزشی این شبکه را می‌توان به عنوان یکی از موثق ترین دوره های آموزش فناوری های وب در دنیا تلقی کرد!

سایت برنامه نویسی خارجی stackoverflow
سایت Stackoverflow در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد که صرفاً پس از گذشت چند سال به محبوبیتی جهانی در میان توسعه دهندگان و برنامه نویسان کشورهای مختلف جهان قرار گرفت. به طور خلاصه، این سایت به عنوان بهترین مکانی است که برنامه نویسان می‌توانند به سؤال و جواب در مورد برنامه نویسی و  طراحی سایت بپردازند. اگر قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارید، بدون شک این سایت یکی از دوستان نزدیک شما خواهد شد!

سایت برنامه نویسی خارجی w3.org
این سایت متعلق به کنسرسیوم شبکه ی جهانی وب (www) است که یک مجمع بین المللی می باشد که مدیریت شبکه ی جهانی وب را بر عهده دارد. این سایت نیز آموزش هایی در زمینه ی فناوری های وب همچون زبان های اچ تی ام ال، سی اس اس، اکس ام ال، استانداردهای وب و … منتشر می نماید.درصورتی‌که سایت های برنامه نویسی خارجی و ایرانی خوبی را می‌شناسید می تواند منبع خوبی برای یادگیری باشه ولی در لیست بالا جاموندهرا در بخش نظرات معرفی کنید تا همه از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید