پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات در اینستاگرام

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

از آنجایی که میلیون‌ها کاربر ایرانی در اینستاگرام اکانت دارند، بهترین فرصت برای تبلیغات کسب‌و‌کارتان در این شبکه اجتماعی فراهم است. همین امر بیشترین افزایش فروش محصولات و در پی آن کسب درآمد بالا را برای تجارت شما تضمین می‌کند.

تبلیغات
تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام به چند روش انجام می‌شود؟

تبلیغات در اینستاگرام به دو صورت “تعرفه‌ای” و “بازدیدی” و در قالب پست و استوری انجام می‌شود.

تیلیغات تعرفه‌‌ای را هم می‌توان به دو روش زیر تقسیم کرد:

تبلیغات انتشار محتوا: در این نوع از تبلیغات، عکس یا ویدیو آماده شما توسط پیج‌ها و اینفلوئنسرها در استوری یا پست منتشر می‌شود.

تبلیغات اینفلوئنسری: در این نوع از تبلیغات، محتوای شما توسط اینفلوئنسرها تولید و در قالب پست یا استوری منتشر می‌شود

۵ نوع کلی تبلیغات در اینستاگرام :

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

شاید برای شما هم سوال شده باشد که تبلیغات گسترده اینستاگرام اصلاً یعنی چه؟
این روش کاملا مناسب کسانی است که می خواهند یک شبه نتیجه بگیرند.
حالا چطور انجام می شود؟ مثلاً ۵۰ پیج قوی همزمان برای شما تبلیغ انجام می‌دهند؛ خب هماهنگی تبلیغات در ۵۰ پیج اینستاگرامی قطعاً کار ساده ای نیست و هزینه سرسام آوری هم دارد؛اگر بار اول به تبلیغ توجهی نکند، بار دوم هم آن را رد کند اما بالاخره بار سوم کنجکاوی بر او غلبه می‌کند و وارد پیج شما می‌شود. با این ذهنیت که: اصلا بزار ببینم چیه که انقدر همه ازش تعریف میکنن؟ و تمام! به هدفی که میخواستیم رسیدیم.

تبلیغات اینفلوئنسری

اینفلوئنسرها همان افرادی هستند که ما در یک حوزه خاص قبولشان داریم و چهره های معروفی در فضای مجازی هستند. اینفلوئنسر می تواند هنرمند، بلاگر، کمدین، بازیگر و… باشد.

حالا فکر کنید یک چهره محبوب اینستاگرامی، محصول شما را به بقیه پیشنهاد کند؛ به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟
سیلی از مخاطبان و طرفداران وی به صفحه شما هجوم می‌آورند که مشتاقند مسیر او را دنبال کنند؛ لباس هایی شبیه او بپوشند؛ رنگ موی او را داشته باشند؛ دیزاین خانه ی خود را شبیه او بچینند؛ وَ وَ وَ.
این افراد حتی اگر الان هم تبدیل مشتری شما نشوند در آینده به احتمال زیاد خواهند شد. به این نوع تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات اینفلوئنسری گفته می شود.

تبلیغ پیج اینستاگرام در صفحات عمومی

شاید شما هم چند تا از این پیج ها را در فالوینگ های خود داشته باشید. این پیج ها مخاطب خاصی ندارند و از زن و مرد و پیر و جوان دنبال کننده دارند.

مثلاً پیج هایی که حقایق و دانستنی های جالب را به اشتراک می گذارند یا حتی پیج هایی که ایده های خانه داری آموزش میدهند.

تبلیغات در این پیج ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام (promotion)

گزینه تبلیغ در اینستاگرام یعنی همان دکمه آبی رنگ promote در پایین هر پست مشاهده میکنیم.

این نوع تبلیغات، تبلیغ رسمی خود اینستاگرام است. در این نوع تبلیغ شما می توانید مشخص کنید که می خواهید چه افرادی تبلیغ شما را ببینند؟ چه جنسیتی داشته باشند؟ و علایق آنها در چه زمینه‌ای باشد؟
هزینه تبلیغات در اینستاگرام با این روش خیلی بالاست و از شانس بد ما ایرانی‌ها این گزینه برای ما فعال نیست و دلیل آن هم تحریم است.

تبلیغات بازدیدی اینستاگرام

این نوع از تبلیغات در اینستاگرام بسیار به صرفه خواهد بود چون شما فقط به ازای تعداد بازدید پول می‌دهید.

مثلاً شما تعیین میکنید که استوری تبلیغ شما فقط ۵ هزار بازدید داشته باشد؛ ادمین پیج زمانی که تعداد بازدید به ۵ هزار رسید، استوری را پاک می کند. به همین سادگی!

بیشترین کاربرد این نوع تبلیغ برای زمان هایی است که می خواهید برای سایت یا اپلیکیشن تان ورودی بگیرید یا مسابقه ای دارید و…

تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام

 

چگونه بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را انتخاب کنیم؟

حالا که تصمیم گرفتید با روش تبلیغات در اینستاگرام، کسب و کار خود را رشد دهید، قدم بعدی این است که بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را انتخاب کنید.

تخصصی باشد

اولین و مهمترین فاکتور در انتخاب پیج مناسب تبلیغات، تخصص پیج است. موضوع فعالیت پیج هایی که برای تبلیغات انتخاب می کنید باید موضوع فعالیتش دقیقا با شما یکی باشد. یا اینکه جنس مخاطبینش با شما یکی باشد.
ما نمی توانیم در یک پیج آشپزی، محصولات لاغری و رژیم را تبلیغ کنیم. طبیعتاً مخاطبین پیج، افراد شکمویی هستند که به دنبال دستور غذاهای خوشمزه می گردند؛ پس هیچگاه سختی رژیم را به جان نمی خرند.

به طور مثال اگر شما پیج پوشاک بچه گانه دارید، باید به سراغ پیج هایی بروید که دنبال کنندگان آن خانمهای بچه دار و با متوسط سنی ۲۵ الی ۴۰ هستند.

حالا چه پیجی؟ برایتان می گوییم. پیج هایی که در زمینه فرزند پروری آموزش می دهند انتخاب مناسبی اند یا حتی پیج هایی که فروشگاه لوازم کودک هستند و به طور کلی پیج هایی که مخاطبینشان مادران جوان هستند.

تعداد فالوور و تعامل خوبی داشته باشد

شاید به نظر شما پیجی برای تبلیغات مناسب است که تعداد فالوور بالایی داشته باشد.اما باید بگوییم خیر!
درست است که یکی از معیارهای انتخاب پیج مناسب تبلیغات، عدد فالوور آن است اما نکته ی مهم تر این است که آیا این تعداد فالوور حقیقی هستند یا خیر؟
به طور مثال اگر پیج مورد نظر ما ۱۰۰K فالوور داشته باشد اما میزان لایک های او ۱۰۰ تا باشد، آیا نباید به فیک بودن فالورهای او شک کرد؟

حالا راه چاره چیست؟ باید متوسط مشارکت صفحه و ایمپرشن صفحه را مورد بررسی قرار دهیم و از این طریق تا حدودی می‌فهمیم که میزان بازدهی پیج چقدر است و فعالیت کاربران در این صفحه چه میزان است.

خیلی ارزان نباشد!

بهتر است این اشتباه را نکنیم که اگر پیجی تعرفه پایینی تبلیغات اینستاگرام را ارائه می کند، پس حتما مناسب من است! در واقع شما هرچه فالوور بیشتری از یک تبلیغ بگیرید، هزینه آن تبلیغ هم برایتان ارزان و ارزان‌تر می‌شود.
به جای پیدا کردن پیج هایی با تبلیغات ارزان، به دنبال پربازده ترین پیج باشید.

تبلیغ ما پست باشد یا استوری تبلیغاتی اینستاگرام؟

حالا در مرحله بعد باید ببینیم نوع تبلیغ مورد نظر ما چیست؟ میخواهیم پست باشد یا استوری؟ مثلا اگر به عنوان پست آخر انجام شود، چون بازدهی بهتری دارد قیمت بالاتری هم دارد.

سخن آخر

اگر می‌خواهید به خوبی از تبلیغات در اینستاگرام نتیجه بگیرید، علاوه‌بر اجرای درست تبلیغات باید محتوای خوبی آماده کنید. محتوای تبلیغاتی شما ممکن است گرافیکی، موشن‌گرافیک یا حتی یک عکس و ویدئوی ساده باشد. اینستاگرام درست برعکس تلگرام است. در اینستاگرام اول محتوای تصویری جلب توجه می‌کند و بعد محتوای متنیِ زیر عکس کار را تمام می‌کند. قبل از هر چیز خودتان را جای مخاطبان هدف بگذارید و مطمئن شوید که اگر آنها با این پست تبلیغاتی مواجه شوند به آن توجه می‌کنند و سراغ خواندن متن زیر آن به اصطلاح کَپشِن (Caption) می‌روند. در این مرحله هم سعی کنید متن‌تان گویا، واضح باشد و در کوتاه‌ترین حالت ممکن از مخاطب بخواهید اقدام مورد نظرتان را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید