پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

ترفند تبلیغات در تلگرام

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

تبلیغات در تلگرام

تبلیغات تلگرام یکی از روش های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار های کوچک و بزرگ در عصر ارتباطات امروزی به شمار می آید. روشی ایده آل و پربازده که بسیاری از کسب و کار ها را به معرفی کالا و خدمات خود به این پیام رسان قدرتمند رسانده است.

تلگرام از سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرده است در این مدت کوتاه رضایت میلیون ها کاربر را به دست آورده است. با کاربری آسان و چشم نواز یکی از انتخاب های اول هر کاربر تلفن همراه به شمار می آید.

در ایران نیز با توجه به آمار های اعلام شده بیش از ۴۰ میلیون کاربر در تلگرام حضور دارند. این مساله برای کسب و کار ها نیز بسیار قابل توجه می باشد. زیرا مخاطبان بسیاری همه روزه به دنبال رفع نیاز خود از کالا و خدمات هستند. تبلیغات تلگرام یکی از پربازده ترین روش‌های تبلیغات کسب و کار شما می باشد.

تبلیغات در تلگرام چه تاثیری بر رشد کسب و کار ما دارد؟

وجود ربات های با قابلیت سفارشی سازی، کانال ها و گروه های تلگرامی، بستر بسیار مناسبی برای ارائه کالا و خدمات شما برای ما فراهم کرده است. تنها کاری که باید انجام شود این است که برای رسیدن به هر هدفی نیاز به یک نقشه ی راه احساس می شود.در مسیر رسیدن موفقیت و بازدهی هر چه بیشتر شما در تلگرام شما بایستی با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا از ضرر های احتمالی جلوگیری کرده و در جهت بازدهی بالاتر قرار بگیرید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ حافظ با تجربه ای سرشار و فعال، به عنوان شرکت تخصصی تبلیغات در خدمت شماست تا با ارائه شیوه های نوین تبلیغات در بستر تلگرام شما را پله به پله به اهدافتان نزدیک تر کند. شایان به ذکر است که پلتفرم حافظ تمامی خدمات تبلیغات در تلگرام را از صفر تا صد انجام می دهد…

تبلیغات تلگرام
تبلیغات تلگرام

انواع روش‌های تبلیغات در تلگرام

تبلیغات تعرفه‌ای:

برای اجرای این نوع تبلیغ در تلگرام، هزینه‌ مشخصی که ادمین کانال‌ها باتوجه به موضوع، تعداد و تعامل اعضا و … تعیین کرده‌اند را پرداخت می‌کنید و تبلیغ شما در ساعات مشخصی در کانال نمایش می‌گیرد. بیشتر این نوع تبلیغات به صورت ۲۴ ساعته یا ۱۲ ساعته هستند. برخی از کانال‌ها نیز که بازدید شبانه خوبی دارند، پست شما را به صورت شبانه و برای مثال از ساعت ۲۲ تا ۱ نیمه شب در کانال خود قرار می‌دهند.

افزودن ممبر گروه به گروه تلگرام:

یکی از امکاناتی که تلگرام به رایگان به تمامی کاربران و کسب و کار ها ارائه داده است، گروه های تلگرام می باشد. گرو های تلگرام امکان بحث و تبادل نظر در تمامی موضوعات مختلف را فراهم می کند. هر کاربر با عقاید و تفکرات مربوط به خود وارد گروه های تلگرامی می شود و به بخث و تبادل نظر می پردازد.

حال اگر به دنبال ممبر های هدفمند برای گروه تلگرامی خود هستید می توانید از ربات افزودن ممبر گروه به گروه استفاده کنید. با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود تا ممبر های گروهی که به موضوع گروه شما نزدیک است را به گروه خود اضافه کنید. این سرویس قابلیت گزارش گیری لحظه ای و قبل از شروع کار و بعد از آن را دارد.

تبلیغات بازدیدی:

در این نوع از تبلیغات تلگرامی شما فقط به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغ‌تان می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید. در این صورت حتی چنانچه هزینه محدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید، می‌توانید نمایش تبلیغتان را فقط به اندازه بازدید مشخصی محدود کنید و بخواهید که بعد از رسیدن به تعداد موردنظر، تبلیغ از کانال مربوطه حذف گردد

تبلیغات گسترده تلگرام:

یکی دیگر از خدمات تبلیغات در تلگرام تبلیغات گسترده تلگرام می باشد. این روش تبلیغاتی به این صورت عمل می کند که پست یا محتوای تبلیغاتی شما که می تواند شامل اطلاعات کسب و کار شما یا معرفی و ارائه محصول و خدمات شماست، در کانال های خبری معتبر و پر بازدید تلگرام در ساعات مخصوص قرار داده می شود که در نهایت باعث می شود تا شما بهتر دیده شوید.

تبلیغات پاپ آپ تلگرام:

تصور کنید در حال کار با موبایل و اپلیکیشن دلخواه خود هستید، تبلیغی با محتوای کانال تلگرام را مشاهده می کنید بعد از آن این تصمیم با شما خواهد بود که کانال را دنبال می کنید یا خیر؟ این روند تبلیغات پاپ آپ تلگرام می باشد.

پاپ آپ تلگرام روشی نوین در تبلیغات اصولی تلگرام به شمار می آید. چرا که هر دنبال کننده به صورت طبیعی و به دلخواه خود عضو کانال شما خواهد شد. هر یک کا ممبر کانال واقعی ارزش چند برابری نسبت به ممبر غیر واقعی دارد. هر چه تعداد ممبر های واقعی کانال شما افزایش پیدا کنند. آن ها نیز با فوروارد کردن محتوا های به روز شما باعث افزایش بیشتر ممبر های کانال شما خواهند شد.

تبلیغ در تلگرام
تبلیغ در تلگرام

کمپین تبلیغاتی تلگرام چیست؟

کمپین تبلیغات در تلگرام مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی است که بر بستر تلگرام اجرا می‌شود. مدیران بازاریابی یا دیجیتال مارکترهای کسب‌وکارهای مختلف با توجه به قابلیت‌های تلگرام انواع مختلف تبلیغات برای این پلتفرم را انتخاب و اجرا می‌کنند. این تبلیغات در گروه‌ها و کانال‌های مختلف منتشر می‌شوند تا در نهایت کاربران را هدف قرار دهند و آن‌ها را جذب کنند.

در گذشته دیجیتال مارکترها برای تبلیغات باید به صورت مستقیم به ادمین کانال‌ها درخواست می‌دادند، هزینه پرداخت می‌کردند تا بتوانند تبلیغاتشان را در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بگذارند. اما اخیرا تلگرام قابلیت برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی را برگزار کرده، به این صورت که شما برای تبلیغات درخواست می‌دهید و این پلتفرم به صورت خودکار محتوای تبلیغاتی شما را در کانال‌های پربازدید منتشر می‌کند

چرا باید در تلگرام تبلیغ کنیم؟

این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین پیام‌ رسان‌ های جهان است که به خاطر قابلیت‌ های متنوعی که دارد، تعداد کاربران آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. از طرفی اکثر ایرانی‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند و در کانال‌هایی که موضوعات مورد علاقه‌شان فعالیت دارند، عضو هستند. پس اولین دلیل اهمیت تبلیغات در تلگرام این است که بخش عمده مخاطبان هدف کسب‌ و کارهای مختلف در این پلتفرم فعال هستند.

سایر دلایل اهمیت تبلیغات در تلگرام عبارت است از:
  • وجود کانال‌های مختلف با موضوعات متنوع برای تبلیغات کسب‌ و کارهایی در حوزه‌ های گوناگون
  • امکان برقراری ارتباط با مشتریان در بستر تلگرام، پشتیبانی راحت‌ تر بعد از تبلیغات
  • امکان راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی برای مخاطبان هدف برند و ارائه خدمات و اطلاعات به آن‌ها
  • امکان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف؛ از افزایش تعداد عضوهای کانال گرفته تا افزایش ترافیک سایت
  • امکانات مختلف مانند نظرسنجی یا سوالات چندگزینه‌ای برای افزایش تعامل مخاطبان
بهترین زمان برای تبلیغ در تلگرام

زمان تبلیغات به خصوص برای تبلیغات زمان‌دار اهمیت بسیاری دارد. مثلا زمانی که درخواست تبلیغات ۱۲ ساعته دارید، انتخاب با شماست که محتوای مورد نظرتان در ۱۲ ساعت روز منتشر شود یا ۱۲ ساعت شب. شما باید با تحلیل رفتار و عادات مخاطبانتان مشخص کنید که چه زمانی در تلگرام فعال‌تر هستند. به عنوان مثال کسب‌ و کاری که مخاطبانش دانشجویان هستند، نباید در ساعات ابتدایی و میانی روز که آن‌ها سر کلاس هستند، تبلیغات را منتشر کند.

تلگرام پلتفرمی است که اغلب افراد آن را در اوقات فراغت روز چک می‌کنند، نه در استراحت‌های کوتاه میان روز. زیرا این پلتفرم به فعال کردن فیلتر شکن و پروکسی نیاز دارد و ممکن است بروزرسانی پیام‌ها کمی طول بکشد.

و در نهایت چند نکته پایانی مزایای تبلیغ در تلگرام

• تلگرام را در حال حاضر باید پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران دانست. براساس آمار ارائه شده توسط وبسایت financialtribune.com؛ ۴۵ میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند. هر کسب‌وکاری برای نمایش محصولات خود می‌تواند از کانال تلگرامی استفاده کند و به این صورت به صورت آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار نماید.
• اگر در تبلیغات به روش سنتی مشکل کم دیده شدن تبلیغ شما وجود ندارد؛ در تبلیغات اینترنتی که یکی از بسترهای آن هم تلگرام است، می‌توانید به صورت گسترده برندتان را تبلیغ کنید.
• یکی از مزایای تبلیغات تلگرامی این است که در آن به راحتی می‌توان یک پست را از گروهی به گروه دیگر یا کانالی به کانال دیگر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انتقال دهید، در صورتی که در روش سنتی اگر بخواهید روی چند گزینه برای تبلیغ تمرکز کنید باید هزینه زیادی پرداخت نمایید.
• از آنجایی که روزانه تعداد زیادی تبلیغ در کانال‌های تلگرام منتشر می‌شود؛ در تبلیغات تلگرام بیشتر از کمیت به کیفیت توجه می‌شود. زیرا فقط تبلیغات باکیفیت است که می‌تواند در این حجم از تبلیغات دیده شود.
• تبلیغات در تلگرام هزینه کمتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات دارد اما در بسیاری از موارد نتیجه بهتری از دیگر روش‌ها دارد.
• تبلیغات تلگرامی معمولا به صورت ۲۴ ساعته در معرض دید است. این مساله کمک می‌کند افراد بیشتری بتوانند این تبلیغ را ببینند.
• در تبلیغات تلگرامی می‌توانید آمارها رو ببینید و متوجه شوید که کدام تبلیغ شما کمتر مورد توجه بوده و کدام یک بیشتر دیده شده است و در نهایتبتوانید با کمک این داده‌ها استراتژی بهتری برای تبلیغات داشته باشید.
• در تبلیغات تلگرامی می‌توانید در هر لحظه هر تغییری را که بخواهید ایجاد کنید؛ یعنی اگر مشکلی درطراحی تبلیغتان وجود داشته باشد،سریعا می‌توان آن را برطرف کرد.
• از آنجایی که جمع آوردی اطلاعات از نتیجه تبلیغ در این روش آسان است می‌توان تبلیغات هدفمندتری داشته باشید.
ممنون از اینکه در این مقاله نیز همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید