پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

راه طلایی افزایش سرعت وردپرس

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

افزایش سرعت وردپرس شما می‌تواند به چندین روش به وب سایت شما کمک کند. کاربران شما راضی خواهند بود، موتورهای جستجوی شما راضی خواهند بود و در نتیجه رشد و رونق کسب و کار وشما اتفاق خواهد بود. متأسفانه، وردپرس همیشه ارائه صفحات سریع به بازدیدکنندگان را میسر نمی‌کند. اما خوشبختانه راه‌های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس و نیز افزایش عملکرد وب سایت وردپرسی شما وجود دارد و می‌توانید برخی از آنها را فوراً پیاده‌سازی کنید. در این مقاله شما را با راه طلایی افزایش سرعت وردپرس آشنا خواهیم کرد با ما همرا باشيد.

چرا باید سرعت وردپرس را افزایش داد؟

وقتی وب‌سایت‌های جدید را بررسی می‌کنیم، هیچ چیز مانند یک صفحه وب کند باعث نمی‌شود دکمه «بازگشت» را انتخاب کنیم. عملکرد سایت تا حد زیادی بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و تا حد زیادی نحوه قضاوت بازدیدکنندگان را در مورد کیفیت یک تجارت آنلاین شکل می‌دهد.طبق گفته گوگل، در سئو وردپرس وب سایت شما باید در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. در غیر این صورت بازدیدکنندگان شروع به از دست دادن علاقه خود می‌کنند. عملکرد صفحه نیز یک عامل رتبه بندی است که توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل استفاده می‌شود. هر چه سایت شما سریعتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در بالای SERP به یک نقطه مطلوب برسید.

اما، وردپرس به تنهایی در سرعت تخصص ندارد. علت این تا حد زیادی به دلیل نحوه عملکرد وردپرس است: هنگامی‌که شخصی از صفحه ای در سایت شما بازدید می‌کند، وردپرس به صورت پویا صفحه را با کشیدن داده‌ها از منابع مختلف – مانند پایگاه داده وردپرس و فایل‌های موضوع – و سپس ترکیب آنها در یک فایل HTML که ارسال می‌شود، می‌سازد.به‌علاوه، تم‌ها و افزونه‌های وردپرس همگی منابع ارزشمند سرور را مصرف می‌کنند، حتی اگر فعالانه از آنها در سایت خود استفاده نکنید. بسیاری از مواردی که به طور همزمان روی سرور وب شما اجرا می‌شوند، منابع آن را کاهش می‌دهند، سرعت صفحات شما را کاهش می‌دهند و تبدیل‌ها را خنثی می‌کنند.

روش‌های افزایش سرعت سایت در وردپرس

یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

راه طلایی افزایش سرعت وردپرس

میزبانی وب با کیفیت پایه و اساس یک سایت وردپرس سریع است. ضروری است که با خرید هاست وردپرس پرسرعت از یک ارائه‌دهنده میزبانی حرفه‌ای تمتم نیازهای وب‌سایت شما از جمله پهنای باند، ترافیک مناسب و عملکرد خوب را برآورده کند.  اکثر‌ هاست‌های وردپرس انواع مختلفی از میزبانی را ارائه می‌دهند: میزبانی مشترک، میزبانی اختصاصی، میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) و برنامه‌های میزبانی مدیریت شده وردپرس.وب‌سایت‌های تأسیس‌شده با محتوای بیشتر و سطوح بالای ترافیک معمولی باید بر روی یک برنامه میزبانی اختصاصی، VPS یا مدیریت شده از یک ارائه‌دهنده معتبر با پشتیبانی سایت وردپرس استفاده کنند. این برنامه‌ها منابع سرور کافی را برای مدیریت افزایش ترافیک بدون تأثیر بر زمان بارگذاری اختصاص می‌دهند.

تست‌های عملکرد را اجرا کنید.

اگر بخواهیم بفهمیم سایت شما از نظر عملکرد در کجا قرار دارد، هیچ معیار جامعی وجود ندارد که این را خلاصه کند، زیرا عملکرد بر اساس منطقه جغرافیایی هر بازدیدکننده، قدرت اتصال به اینترنت و اینکه آیا سایت شما توسط مرورگر آنها ذخیره شده است یا نه متفاوت است.سرعت صفحه نیز در صفحات سایت شما بسته به مقدار و نوع محتوای هر یک متفاوت خواهد بود.

صفحات اصلی وب‌سایت معمولاً برای تخمین سرعت بارگذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگرچه شما باید سایر صفحات پربازدید دیگر را نیز آزمایش کنید.برای به دست آوردن بهترین تخمین، سایت خود را با یک ابزار سنجش عملکرد رایگان مانند Website Grader آزمایش کنید. فقط URL صفحه اصلی خود را کپی نموده و ببینید که سایت شما چگونه کار می‌کند. این ابزار و بسیاری دیگر حتی پیشنهاداتی برای سرعت ارائه می‌دهند که می‌توانید آنها را اعمال کنید، سپس دوباره امتحان کنید.

هسته وردپرس، قالب و افزونه‌ها را به روز کنید.

اگر مدیر وردپرس هستید، به‌روزرسانی‌ها بخشی از زندگی هستند. هسته وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها همگی باید به روز شوند تا به سایت شما کمک کنند تا از جمله موارد دیگر کارآمدتر اجرا شود. همیشه آخرین نسخه‌ها را اجرا کنید تا عملکرد را بهینه کنید، سایت خود را ایمن نگه دارید، باگ‌ها را اصلاح کنید، و اطمینان حاصل کنید که هر ویژگی و ابزار همانطور که باید عمل می‌کند.

صفحه بندی نظرات

ممکن است نظرات را صرفاً به عنوان محتوای سایت در نظر نگیرید، اما وردپرس باید قسمت نظرات شما را همانند محتوای اصلی شما در صفحه بارگذاری کند. اگر بخش نظرات شما به ویژه فعال است، می‌توانید با صفحه بندی نظرات خود در زمان بارگذاری صرفه جویی کنید. با قرار دادن نظرات در یک صفحه جداگانه، به صفحه اصلی محتوای کمتری برای بارگذاری می‌دهید و به خوانندگان اجازه می‌دهید نظرات را در یک پست تنها در صورت تمایل بارگذاری کنند.

از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

PHP زبان برنامه نویسی است که تمام وب سایت‌های وردپرس را قدرت می‌دهد. این زبان یک زبان سمت سرور است، به این معنی که فایل‌های آن در وب سروری که سایت شما را میزبانی می‌کند ذخیره و اجرا می‌شود. مانند تم‌ها و پلاگین‌ها، PHP همچنین به روز رسانی‌های گاه به گاه را برای اجرای کارآمدتر منتشر می‌کند که به نوبه خود به بارگذاری سریعتر صفحات شما کمک می‌کند.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر بزرگ یکی دیگر از مقصران رایج کند شدن وب سایت‌های وردپرسی هستند. برای افزایش بیشتر عملکرد سایت خود و کاهش زمان پاسخ سرور، اندازه فایل‌های تصویری خود را تا حد امکان کاهش دهید بدون اینکه کیفیت را کاهش دهید. هدف این است که در فضا صرفه جویی کنید. جهت این کار می‌توانید از انواع افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده نمایید.

اندازه فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید.

CSS و جاوا اسکریپت برای سایت شما اساسی هستند – آنها صفحات شما را فراتر از دیوارهای HTML ساده ارتقا می‌دهند. با این حال، هر بار که بازدیدکننده صفحه ای را بارگذاری می‌کند، این فایل‌ها باید از سرور وب شما به یک مرورگر وب ارسال شوند. بنابراین، هرچه بتوانید این فایل‌ها را کوچک‌تر کنید بدون اینکه بر ظاهر و عملکرد سایتتان تأثیر بگذارد، صفحات شما سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

فقط پلاگین‌های با کیفیت بالا نصب کنید.

اکنون که با از بین بردن افزونه‌های غیرضروری خود به بخش کمیت رسیدگی کرده اید، مطمئن شوید که افزونه‌هایی که در اطراف خود نگه می‌دارید با کیفیت هستند. بهترین افزونه‌های وردپرس و بهترین قالب وردپرس به گونه‌ای کدگذاری شده‌اند که منابع سرور مورد نیاز خود را تنها در مواقعی که نیاز دارند مصرف می‌کنند. این افزونه‌ها همچنین از نظر کد سبک هستند و فضای ذخیره سازی زیادی را در سرور شما اشغال نمی‌کنند و به طور مرتب به روز می‌شوند تا با به روز رسانی‌های اصلی وردپرس هماهنگی داشته باشند.

بازبینی پست‌ها را محدود یا غیرفعال کنید.

راه طلایی افزایش سرعت وردپرس

هر زمان که یک پست وردپرس را ذخیره می‌کنید، وردپرس به‌جای حذف نسخه قبلی، به‌طور خودکار یک نسخه از ویرایش شما ایجاد می‌کند و آن را در پایگاه داده شما ذخیره می‌کند. این به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز به هر نسخه قبلی پست خود بازگردید.در حالی که ویرایش‌های پست یک ویژگی مفید هستند، می‌توانند در پایگاه داده شما انباشته شوند و به آرامی‌بر عملکرد کلی سایت شما تأثیر بگذارند. به طور پیش‌فرض، وردپرس ویرایش‌های پست نامحدود را ذخیره می‌کند، اما با یک تغییر کوچک می‌توانید تعداد ویرایش‌های ذخیره‌شده در هر پست را محدود کنید یا ویرایش‌های پست را به طور کلی غیرفعال کنيد.

پست‌های طولانی را به چند قسمت تقسیم کنید.

اگر مراحل بالا را اجرا کرده اید و هنوز از زمان بارگذاری در برخی از صفحات ناراضی هستید، ممکن است مشکل این باشد که آنها ممکن است محتوای بیش از حد داشته باشند. پست‌های طولانی‌تر با حجم بالای تصاویر و اطلاعات پویا همیشه پردازش طولانی‌تری طول می‌کشد – به جای آن، آنها را به چند پست تقسیم کنید. معمولاً این کار را می‌توان با وقفه کمی‌در تجربه کاربر انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید