پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

رتبه اول گوگل را با این نکات بدست بیاورید

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

رتبه اول گوگل

رتبه اول گوگل برای افرادی که سایت شان را می سازند یک رویا است. بعد از راه اندازی و ساخت سایت برای این که بتوانید درآمد تان را افزایش دهید و بتوانید افراد و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید باید در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه اول گوگل یا رتبه یک گوگل برسید.

اما رسیدن به صفحه اول گوگل بخصوص  رتبه اول گوگل کار بسیار سخت و دشواری است! و ممکن است ماه ها و یا حتی تا چندین سال طول بکشد که شما در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه اول گوگل و نتایج اول گوگل برسید. در این مقاله با توجه به سوال بسیاری از دوستان که می پرسیدند چگونه رتبه اول گوگل را کسب کنیم و به نتایج اول گوگل برسیم تصمیم گرفتم یک مقاله کامل و جامع برای این افراد بنویسم که با رعایت کردن این نکات در بسیاری از کلمات کلیدی سایت تان می توانید به رتبه اول گوگل و یا رتبه های اول گوگل برسید. تا انتهای مقاله همراه پلتفرم حافظ باشید.

چرا رتبه اول گوگل ؟

خیلی از دوستان از من این سوال را می پرسند که چرا باید به فکر رسیدن به رتبه اول گوگل باشیم؟ اگر شما یک سایت راه اندازی کنید و ترافیک نداشته باشید هرگز نمی توانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید. وقتی نتوانید ورودی بگیرید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید هر چقدر هم که روی سایتتان بازاریابی کنید نمی توانید فروش سایت تان را بیش از حد بالا ببرید. پس به این نکته توجه کنید که رسیدن به رتبه اول گوگل باید یکی از اهداف شما باشد. شما باید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید. رسیدن به رتبه یک گوگل بسیار مهم است زیرا :

۱. وقتی شما به نتایج اول گوگل می رسید و کاربران وارد سایت شما می شوند باعث ایجاد یک حس اطمینان و رضایت در کاربران میشود. همین موضوع باعث می شود که راحت تر به شما اعتماد کنند و از محصولات و خدمات تان استفاده کنند. پس رسیدن به رتبه یک گوگل در کلمات کلیدی مدنظرتان باعث افزایش اعتماد کاربران تان نسبت به کسب و کار و سایت تان می شود.

۲. هدف شما از راه اندازی سایتتان این است که بتوانید محصولات و خدمات تان را در اینترنت بفروشید. برای این که بتوانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران زیادی شما را بشناسند باید سایت در نتایج اولیه گوگل دیده شود.

۳. اگر سایت تان را سئو کنید دیگر نیازی به هزینه های اضافی مثل تبلیغات گوگل و تبلیغات بنری برای جذب ترافیک ندارید. شما با استفاده از بهینه سازی سایتتان و رسیدن به نتایج اول گوگل ترافیک نامحدود زیادی را جذب سایتتان کنید و با پیاده سازی مباحث بازاریابی اینترنتی بر روی آنها آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

۴. بعد از رسیده به نتایج اول گوگل می توانید مخاطبان هدف تان را خیلی راحت تر جذب کنید. در سئو و بهینه سازی سایت شما راحت می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربرانی که نیاز به محصولات و خدماتتان دارند خودشان شما را پیدا کنند و از محصولات و خدمات تان استفاده کنند.

۵. یکی از روشهای کاملا رایگان در بازاریابی اینترنتی است. با توجه به اینکه یک سری از روش های بازاریابی اینترنتی نیاز به هزینه و سرمایه دارد اما شما با استفاده از سئو می توانید به صورت کاملا رایگان از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

رتبه اول گوگل

چطور رتبه اول گوگل را کسب کنیم؟

یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید

اولین قدم برای سئو انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی می باشد که یکی از مهم ترین نکات سئو می باشد. کلمه کلیدی انتخابی شما باید دو ویژگی اصلی داشته باشد. این کلمه کلیدی باید یک کلمه کاملاً مرتبط با متن و محتوای شما و همچنین کلمه ای مناسب و منطبق با جستجوی کاربران باشد. در واقع باید این کلمه را با همان چیزی که می خواهید در جستجوها نمایش داده شود یکسان سازی کنید. برای این کار کافیست ببینید موضوع متن شما با جستجوی کاربران چه تناسبی دارد. جستجو کنید تا متوجه شوید مردم برای رسیدن به مطلب و محتوای شما چه کلمه ای را بیشتر جستجو می کنند.

یکی از راه های ساده برای این کار استفاده از ابزار Google Keyword Planner می باشد. با کمک این ابزار (که ممکن است برای استفاده از آن نیاز به دسترسی حساب کاربری AdWords داشته باشید) می توانید به تخمین ها و ارزیابی های گوگل از جستجوی عبارات و کلمات مرتبط دسترسی پیدا کنید و در نتیجه انتخاب مناسب تری داشته باشید.

در مورد رقبا و رقابت با آن ها تحقیق کنید

یک صفحه خصوصی (Private Browsing) در مرورگر خود باز کنید تا اطلاعات جستجوهای شما در مرورگر و گوگل ثبت نشوند. سپس موضوع مرتبط با مطلب و محتوای خود را در گوگل جستجو کنید. به جز چند مورد اول که تبلیغات کلیکی گوگل موسوم به AdWords هستند، ۱۰ مورد بعدی همان رقبای شما هستند! وارد صفحات آن ها شده و به آنالیز آن ها بپردازید. هدف جستجوی خود را نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها قرار دهید تا با پیدا کردن نقاط ضعفشان بتوانید از اشکالات مشابه جلوگیری کرده و از نقاط قوت آن ها الگوبرداری صحیح کنید که این تکنیک از دیگر نکات سئو می باشد که باید به آن توجه کنید.

بهترین محتوای ممکن را تولید کنید

انتخاب و نگارش محتوای شما احتمالاً سخت ترین و در عین حال مهم ترین پروسه برای کسب موفقیت در این زمینه خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده اید، حالا دست شما برای نگارش مطلبی جامع و کامل باز تر می باشد. مقایسه های خود را بیشتر کنید. سایت ها و مطالب مشابه را با دقت بیشتری بازبینی کنید تا هر خلاء ممکن در آن ها را در کار خود پوشش دهید. مهم نیست که مطلب شما چه موضوعی دارد و در چه جایگاهی از جمله وبلاگ، صفحه اجتماعی، صفحه تجاری، صفحه محصولات و … منتشر می شود، مهم ترین نکته این است که محتوای متن شما آنقدر عالی و بی نقص باشد که نتوان آن را با دیگر محتوای مشابه از سایت های دیگر مقایسه کرد. این مورد نه تنها برای کاربران بسیار مهم است، بلکه از نظر گوگل نیز امتیاز بالایی در پی دارد.

رتبه اول گوگل

از کلمه کلیدی انتخاب شده در عنوان صفحه استفاده کنید

کلمه کلیدی شما می بایست در عنوان صفحه استفاده شود. اما یک نکته جالب در این مورد وجود دارد. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما بیشتر از یک کلمه (بیشتر از یک بخش) باشد، لزومی به نوشتن بخش ها کنار همدیگر نیست. این یعنی ترتیب حضور پشت هم این کلمات الزامی نیست. اگرچه پیشنهاد می کنیم جهت پیچیده نشدن عنوان و ساده تر بودن آن، چنین کاری نکنید؛ اما اگر مجبور به این کار شدید نگران نباشید.

نکته مهم بعدی در این مورد استفاده از جمله بندی و عبارات کوتاه و در عین حال جذاب و خواندنی است. سعی کنید از مبالغه کردن دوری کنید اما تحریک کردن حس کنجکاوی کاربران هیچ اشکالی ندارد. برای مثال سایت معروف PTMoney.com برای یکی از مقاله هایی که در مورد آموزش کسب درآمد می باشد، از عناوین تکراری و کلیشه ای مثل “آموزش کسب درآمد بیشتر برای شما” اجتناب کرده است و با جزئی تر کردن ماجرا این عنوان را به “۵۰ روش برای کسب درآمد بالا” تغییر داده است. همین تغییر کوچک ده ها و صد ها کاربر را مشتاق به کلیک کردن و خواندن محتوای آن می کند.

آیا رتبه اول گوگل تضمینی است؟

خیلی از دوستان از من می‌پرسند که بسیاری از سایت ها هستند که ادعا می کنند سایتتان را می توانند به رتبه اول گوگل برسانند و فکر می کنند که رسیدن به رتبه یک گوگل تضمینی است. در صورتی که اصلا اینطور نیست!

برای رسیدن به رتبه اول گوگل هیچ تضمینی وجود ندارد و شما باید به بهترین شکل ممکن کل تلاشتان را کنید تا در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه اول گوگل برسید.

رسیدن به رتبه اول گوگل ممکن است چندین ماه و یا حتی در کلمات خیلی سخت چندین سال زمانبر باشد اما اگر اصولی کار کنید مطمئن باشید میتوانید در چنین جایگاهی سایتتان را بالا بیاورید.

هزینه رسیدن به رتبه اول گوگل چقدر است؟

هزینه رسیدن به رتبه اول گوگل بستگی به شما دارد که چقدر اصول سئو و بهینه سازی سایت را بلد هستید. به عنوان مثال اگر مبحث لینک بیلدینگ را کامل یاد بگیرید و بتوانید با ساخت بک لینک های با کیفیت بک لینک های قدرتمند برای سایتتان بسازید نیازی به هزینه های اضافی مثل خرید بک لینک و یا خرید رپورتاژ آگهی ندارید.

اگر اصول سئو محتوا و تولید محتوای حرفه‌ای و با کیفیت را را کامل یاد بگیرید بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی جهت سئو سایت داشته باشید خودتان می توانید در بیشتر کلمات کلیدی رتبه های اول گوگل برسید. به شما توصیه می کنم حتماً مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید سعی کنید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید