پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

ساخت آگهی اینستاگرام

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

ساخت آگهی در اینستاگرام

همانطور که اطلاع دارید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین مردم است. امکانات و ویژگی‌ها این برنامه باعث شده تا افراد زیادی را از همه نقاط دنیا به سمت خود جذب کرده و دنبال‌کنندگان بسیاری داشته باشد. با توجه به این موضوع، خیلی از بیزینس‌ها و افراد از این اپلیکیشن‌ اجتماعی برای بیشتر دیده شدن و تبلیغات کار خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین درحال حاضر این پلتفرم، یکی از ابزارهای موثر برای امر بازاریابی و کسب درآمد محسوب می‌شود.

برای داشتن درآمد مطلوب از این رسانه‌های اجتماعی، باید تبلیغات‌ جذاب با طراحی‌های خاص و خلاقانه‌ای داشته باشید تا بتوانید مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کنید.

یکی از موضوعات مهم و کلیدی راجع‌ به تبلیغات، ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام است. زیرا که این بنرهای زیبا و منحصر به‌ فرد معرف محصولات و خدمات شما هستند و درنتیجه تبلیغ کار شما می‌شوند.

طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام کار سخت و عجیبی نیست و اتفاقاً نیاز به هزینه کردن آنچنانی هم ندارد. تنها چیزهایی که شما برای ساخت بنر تبلیغاتی جذاب به آن نیاز دارید مقداری زمان وحوصله و انرژی همراه با چاشنی خلاقیت است و البته توجه و به‌کارگیری نکاتی که ما در این مقاله برای شما آماده کرده‌ایم.

پس برای اینکه بتوانید به ‌راحتی بنرهای تبلیغاتی ویژه برای رشد کسب‌وکارتان داشته باشید. با ما همراه شوید.

اینکه چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام  بسازیم و یا در شبکه اجتماعی اینستاگرام چگونه تبلیغات کنیم بسیار مهم است. بنری که شما به‌منظور تبلیغات در صفحاتی مثل بلاگر های اینستاگرام استفاده می‌کنید باید هدفی را دنبال کند. بهتر است ویژگی‌هایی مثل رده سنی و جنسیت مخاطبان هدف را بشناسید و متناسب با آن‌ها طراحی کنید. درواقع در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی، با رعایت این موارد شما بستری برای ایجاد تعامل و شکل گرفتن ارتباط بین بنر خود و مخاطبتان ایجاد می‌کنید.

اولین قدم برای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام از محبوب ترین پلتفرم ها با بازدهی بالا تبلیغات در دهه اخیر شناخته شده است. هرچه درست کردن بنر تبلیغاتی اینستاگرام شما حرفه ای تر و شکیل تر باشد سیل بیشتری از کاربران را جذب خواهید کرد. درواقع اینکه از کجا شروع کنید از مهم‌ترین سؤالات در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی است که باید به آن پاسخ دهید. در ابتدا باید اطلاعاتی مثل لوگو، هدف کار، پیام اصلی پروژه و… را جویا شوید. یک طرح کلی در ذهن خود داشته باشد. سپس متناسب هدف و انتظارتان بهترین اپلیکیشن و یا سایت را برای ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی انتخاب و شروع به طراحی کنید.

اپلیکیشن های ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

۱) Canva: Design, Photo & Video

۲) Poster Maker, Flyer Maker, Poster & Flyer Template

۳) PosterLabs

۴) Digital Flyer & Poster Maker

۵) Desygner: Free Graphic Design Maker & Editor

۶) Textgram -Text on Photo,Story Maker,Graphic Design

۷) rPicsart Photo & Video Edito

فرق بین پست عادی و پست تبلیغاتی چیست؟

بین یک پست معمولی و یک بنر تبلیغاتی تفاوت‌هایی وجود دارد. یک پست عادی از عکس یا ویدئو، همراه با متن تشکیل شده است که هدف تبلیغاتی ندارد.

درحالی که بنرهای تبلیغاتی حاوی تصاویر و کپشن‌ های جذب‌کننده هستند تا به چشم مخاطب بیاید. زیرا که قرار است این بنرها در پیج‌ های بزرگ و پربازدید به‌نمایش کاربران گذاشته شود. پس باید به‌اندازه‌ی کافی چشمگیر و منحصربه‌فرد باشدکه مردم را ترغیب کند تا با محصولات شما آشنا شوند.

از آنجایی که از ساخت بنر تبلیغاتی، هدف خاصی داریم و آن هم معرفی و آگهی محصولات و خدمات ما در فضای دیجیتال و رسانه‎‌های اجتماعی است. پس نباید بنر ما ساده و معمولی باشد. بلکه باید سعی کنیم بااستفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای در این زمینه، باکیفیت‌ترین و خلاقانه‌ترین بنرها را بسازیم.

ویژگی‌های یک بنر تبلیغاتی باکیفیت چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، اگر استاندارد و متناسب با محصولات یا خدمات بیزینس‌تان انجام شود و گرافیکی خلاقانه داشته باشد. نقش به‌سزایی را در نمایش تبلیغ شما خواهد داشت.

بنابراین در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام خود باید به دو ویژگی توجه کنید.

۱.بنر تبلیغاتی‌ هدفمند بسازید.

یعنی دقیقاً برای چه چیزی می‌خواهید تبلیغ کنید و جامعه‌ی هدف آگهی شما را چه افرادی تشکیل می‌دهند و چه ویژگی‌هایی دارند.

اگر اصولی و بافکر و برنامه قدم بردارید، مطمئن باشید که موفق خواهید شد و بدانید که درج آگهی در اینستاگرام هم از این قانون مستثنی نیست. باید برای تبلیغات در اینستاگرام درست و هدفمند فکر کنید و بررسی‌های مختلف را انجام دهید. در غیر این صورت، آن بازخوردی که توقع دارید را دریافت نخواهید کرد و تنها برای شما عواقب منفی مالی زیادی به‌همراه خواهد داشت.

پس بهتر است هنگام ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، موضوع بنر خود را مشخص کرده باشید و ویژگی‌هایی نظیر جنسیت، رده‌ی سنی، محل سکونت و علایق وسلایق مخاطبان‌تان را بشناسید و متناسب با آنها طراحی کنید.

۲. بنر تبلیغاتی‌تان بتواند تعامل کند.

دومین ویژگی که هنگام ساخت بنر تبلیغاتی در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، تعاملی بودن آن است. یعنی باید بنر تبلیغاتی، طراحی کنید که بتواند با مخاطبان تعامل برقرار کند. پس باید بنر شما به‌اندازه‌ای گیرا و منحصربه‌فرد باشد؛ که هر مخاطب با هرمدل شرایط و سلیقه‌ای را به خود جذب کند.

زیرا که امکان دارد افرادی وجود داشته باشند که به محصول شما نیاز ندارند؛ ولی وقتی آگهی جذاب شما را می‌بینند، ترغیب شوند که به پیج شما سر بزنند تا با سایر محصولات شما آشنا شوند.

چه مراحلی را در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید طی کنیم؟

۱) شخصیت بخشیدن به بنر تبلیغاتی

استفاده از یک عکس زیبا وخیره‌کننده یا یک ویدئوی سرگرم‌کننده در آگهی، طرز تفکر شما را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید نتیجه و بازخورد بهتری از طراحی پوسترتان بگیرید باید بتوانید عواطف و احساسات مخاطبان را تحریک کنید وگرنه تبلیغات شما فایده‌ای نخواهد داشت!

یکی از روش‌های برانگیختن احساسات افراد و در راستای آن گرفتن بازخورد مثبت، استفاده از یک عکس باکیفیت و فوق‌العاده برای تبلیغ در اینستاگرام می‌باشد. فقط به این نکته توجه کنید که اگر عکس از محصولتان قرار می‌دهید حتماً باکیفیت و از زاویه‌ی مناسب باشد. ولی اگر از یک عکس‌های آماده استفاده کردید، عکس متناسب با محتوای تبلیغ انتخاب کنید.

البته فراموش نکنید که حتما از لوگوی خود در طراحی بنر استفاده کنید و مکان آن را بر روی پوستر تبلیغاتی به‌گونه‌ای درنظر بگیرید تا مانع قرارگرفتن سایر اجزا نشود.

۲) اطمینان از تناسب بنر با محتوا

لازمه‌ی ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام سلیقه و خلاقیت شماست؛ زیرا که در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، تبلیغاتی بازدهی دارند که محتوای سرگرم‌کننده‌تر به مخاطب ارائه می‌دهند. پس پیرامون ایده‌ی آگهی‌تان خوب فکرکنید که چگونه تبلیغی برای کسب‌وکارتان پیاده‌سازی کنید که هم تناسب محتوایی و یکپارچگی با برند و محیط داشته باشد و درعین حال با رنگ‌های شاد و تاثیرگذار و کاراکترهای هیجان‌انگیز آن را جذاب کنید.

پیام و هدفتان را به‌طور خلاصه و درقالب جملات قابل فهم و کوتاه بیان کنید زیرا می‌توانید از این طریق با ایجاد حس کنجکاوی در خواننده ‌توجه‌اش را جلب کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که در انتخاب رنگ‌، فونت و سایز آن در هنگام ساخت بنر تبلیغاتی دقت کنید.

به عنوان مثال اگر در فضای کوچکی اضافه‌گویی کنید و یا از تصاویر شلوغ استفاده کنید، در دید بیننده می‌تواند آزاردهنده و زننده باشد.

۳) از هشتگ ها استفاده کنید !
یکی از رازهای دیده شدن بنر تبلیغاتی شما، استفاده از هشتگ است. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که بنر تبلیغاتی شما در زمینه‌ای که شما می‌خواهید بالا بیایند و دیده شوند. اما به شرطی که روش استفاده از آنها را بلد باشید. بله…درست شنیدید. برای استفاده از هشتگ باید مهارت داشت و طرز کار با آن را یاد گرفت. هشتگ های شما باید حرفه ای و حساب شده باشد. تعداد آنها نیز نباید بالا برود. برایتان خواهم گفت که چگونه این هشتگ‌ها را در زمینه فعالیت خود پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید. هشتگ هایی که شما در کپشن خود استفاده می‌کنید دو نوع هستند:

هشتگ عمومی: ابتدا در قسمت سرچ اینستاگرام شما کلی‌ترین هشتگ را در زمینه‌ی کاری خود وارد می‌کنید. با وارد کردن این هشتگ، هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار شما به ترتیب بیشترین استفاده خواهند آمد. حالا شمامتوجه شده‌اید که هر هشتگ در اینستاگرام چند پست دارد و درباره هشتگ های خود بررسی هایی انجام می‌دهید. علاوه بر استفاده از این هشتگ ها شما می‌توانید یکی از این پست‌ها را باز کنید تا هشتگ‌های مرتبط دیگر با کسب و کار خود را زیر آنها پیدا کنید. به همین ترتیب باز آن هشتگ را سرچ کنید و جستجوی پیاپی تا جایی که کاملا با هشتگ های کلیدی کسب و کار خود آشنا شوید. البته این را هم بگویم که قرار نیست وقت زیادی را صرف این قسمت بکنید. بررسی شما باید تا حدی پیش برود که بتوانید چند هشتگ کلیدی پیدا کنید.

هشتگ اختصاصی: این مدل هشتگ ها فقط و فقط متعلق به شما هستند. هدف از ساختن این هشتگ‌ها این است که کاربران اینستاگرام با کلیک کردن روی آنها فقط به پست‌های شما دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنم در نوشتن این هشتگ‌ها کمی خلاق باشید و سعی کنید که باحال و بامزه به نظر برسند.

۴) پیشنهاد دادن به مخاطبان بدون خجالت

یکی از نکاتی که با رعایت کردن آن هنگام ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، می‌توانید باعث بیشتر دیده شدن بنر تبلیغاتی‌تان شوید، فراخوان عمل است. یعنی از کاربران بخواهید که یک کار را انجام دهند نظیر عبارات “بنر ما را اد استوری کنید”، “چند نفر از دوستان‌تان را منشن کنید” و… .

این عبارات نوعی فراخوان عمل هستند و در دنیای بیزینس‌های دیجیتال هم این موضوع خیلی مهم و کاربردی است و تاثیر مثبت زیادی هم دارد. زیرا که اینکار باعث ایجاد و افزایش تعامل و ارتباط بین کسب‌وکار و مخاطب می‌شود و هرجا که تعامل با مشتری زیاد باشد قطعاً نتایج مفید و سودمندی را نیز با خود به‌همراه خواهد داشت.

برای گذاشتن فراخوان عمل زیاده‌روی نکنید و متوالی و هرروز در هر استوری و پستی که منتشر می‌کنید افراد را مجبور به‌انجام کاری نکنید. چون در آن صورت، محتوای صفحه‌ی اینستاگرامتان برای مخاطبان ناخوشایند و آزاردهنده خواهد شد و امکان دارد باعث خروج افراد از پیجتان گردد.

۵) هیجانی کردن کاربران

یکی از راه‌های افزایش فالوور و مشتری واقعی در اینستاگرام، تبلیغات خوب است. زمانی شما می‌توانید یک تبلیغات خوب و موثر برای کسب‌وکارتان انجام دهید که بتوانید افراد بیشتری را به‌سوی خود جذب کنید. پس برای افزایش توجه‌ مخاطبان به آگهی‌هایتان، باید بتوانید آنها را هیجان‌زده کنید.

هرچه بنر تبلیغاتی اینستاگرام خلاقانه‌تر و پرشورتری بسازید مطمئن باشید افراد بیشتری هم به آن توجه خواهند کرد. خیلی کارها را می‌توان برای هیجان بخشیدن به محتوای تبلیغاتی نام برد اما مهمترین‌شان، برگزاری مسابقه و چالش می‌باشد.

یک مسابقه‌ی حرفه‌ای از سه بخش طراحی مسابقه، اجرای مسابقه و بررسی نتایج تشکیل شده است. مطمئن باشید که اگر یک مسابقه‌ی پرهیجان و جذاب که درعین حال پیچیده و سخت نباشد و همه بتوانند از پس آن برآیند، برگزار کنید و بنر آن را در سایر پیج‌های پرمخاطب قرار داده و پخش کنید. افراد بسیاری بنر مسابقه را دیده و از این جهت آدم‌های بیشتری هم در آن شرکت خواهند کرد و بدین طریق بازدید محتوا و پیج‌تان افزایش خواهد یافت.

۶. انتشار بنر تبلیغاتی در ساعات شلوغ و پرترافیک

بسیار خوب حال که همه‌ی مراحل ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام را انجام داده‌اید، زمان آن فرارسیده که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام آن را منتشر کنید.
به همین دلیل قرار است امروز درباره‌ی غول مرحله‌ی آخر تبلیغات در اینستاگرام با شما صحبت کنیم.

یعنی بازه‌ی زمانی مناسب جهت انتشار آگهی در این رسانه‌ی اجتماعی چه زمانی است؟

در ابتدای کار لازم است به این نکته اشاره کنیم که همه‌ی افراد، ۲۴ ساعت در اینستاگرام نیستند و آن را چک نمی‌کنند. پس باید قبل از تبلیغ‌گذاری در اینستاگرام، اول از همه، سبک زندگی و رفتار مخاطبِ هدف محتوای تبلیغاتی خود را شناسایی کرده تا بتوانیم در زمان مناسب و تاثیرگذاری تبلیغ خود را منتشر کنیم.

تعیین روز و ساعات پررفت‌وآمد برای به‌اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی برای هر پیج متفاوت است؛ و همانطور که پیش‌تر گفتیم به ویژگی‌های فردی جامعه‌ی هدف تبلیغ، موضوع محتوای آماده‌ی انتشار، سبک زندگی مخاطبان و… بستگی دارد.

مراحل طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

ابتدا متن مورد نظر خود را نوشته و یا انتخاب کنید، یادتان باشد که متن درون بنر شما باید یک متن عالی و چشمگیر باشد مثلا اگر میخواهید بنر تبلیغاتی در رابطه با استخدام طراحی کنید متن بنر خود را نوشته هایی از قبیل : جای شما در مجموعه ما خالیست ۱ استفاده کنید تا افراد و کاربرانی که بنر شما را می بینند چند لحظه روی بنر مکث کرده و توجهشان جلب شود.

اینستاگرام اغلب با عکس های سلفی و تأثیرگذار همراه است. اما میتوان گفت اینستاگرام خیلی گسترده تر از این ها است. مشاغل مختلف در سراسر جهان از این بستر برای تبلیغات استفاده می کنند و نتایج جدی می گیرند. از مارک های بزرگ گرفته تا فروشگاه های خانوادگی ، هرکسی می تواند در اینستاگرام تبلیغ کند و باید این کار را انجام دهد ، مخصوصاً وقتی این شبکه اجتماعی بزرگ را بشناسد!

۱) یک ویرایشگر را انتخاب کنید و کمپین خود را ایجاد کنید.

۲) یک هدف را انتخاب کنید.

۳) مخاطبان خود را انتخاب کنید.

۴) تعیین سطح خود را تنظیم کنید.

۵) بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید.

۶) تبلیغات خود را به صورت خلاقانه تنظیم کنید.

۷) صفحات و لینک های خود را تنظیم کنید.

۸) قرار دادن سفارش.

۹) عملکرد خود را گزارش دهید.

نتیجه نهایی

اکنون که تا پایان مقاله آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی با ما همراه بودید و با معرفی ۷ برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی دیدید چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم، وقت آن رسیده تا طراحی خود را شروع کنید و خود را بیازمایید.

دیدگاهتان را بنویسید