پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

لینک سازی خارجی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

لینک سازی خارجی

هر کسی که به سئو آشنایی سطحی و یا حتی کاملی داشته باشد چه تازه کار باشد و چه تجربه کافی داشته باشد تا به حال  لینک سازی خارجی را زیاد شنیده است و با آن سر و کار دارد.امروز حرفه لینک سازی با کیفیت بسیار با اهمیت است.برای موفقیت در این زمینه لازم است که کاملا با این موضوع آشنا شوند پس اگر میخواهید در دنیای آنلاین رقابت کنید و از سایرین جلو باشید پس با پلتفرم حافظ همراه باشید،که این مقاله شما را به هدفتان نزدیک تر خواهد کرد.

مفهوم لینک سازی خارجی

لینک خارجی به لینکی در یک وب سایت گفته می‌شود که کاربر را به هر دامنه‌ای غیر از دامنه‌ی خود آن وب سایت منتقل می‌کند. برای مثال، ممکن است شما محتوایی راجع به یک موضوع خاص در سایت خود قرار دهید و در این مقاله یک لینک به مقصد سایتی دیگر قرار داده باشید، تا آن سایت به خواننده‌ی محتوای شما اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه کند. به این کار لینک  سازی خارجی می‌گویند.

احتمالا شما اصطلاح لینک  سازی داخلی را نیز شنیده باشید. فرق لینک  سازی خارجی با لینک سازی داخلی در این است که یک لینک خارجی فرد را به دامنه یا وب سایت دیگری منتقل می‌کند، در حالی که لینک داخلی کاربر را به صفحه‌ی دیگری از خود سایت شما هدایت می‌کند. ثابت شده است که لینک سازی خارجی می‌تواند بسیار بیشتر از لینک سازی داخلی به کار شما بیاید و رتبه‌ی شما را هنگام سرچ بالاتر ببرد.

کدام الگوریتم گوگل مسئول بررسی external link ها است؟

در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی، گوگل شروع به تسخیر بازار موتورهای جستجو کرد و یکی از عوامل مهمی که برای رتبه بندی نتایج خود به کار گرفت، لینک سایت‌ها بود. یکی از مالکان گوگل، LarryPage، یک الگوریتم به نام PageRank به وجود آورد تا گوگل بتواند از آن استفاده کند و کیفیت یک صفحه را تا حدودی مطابق تعداد لینک‌هایی که به مقصد آن وجود دارند یا همان external linkها مشخص کند. این معیار بعدها تبدیل به بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی گوگل و سیگنالی قوی در این زمینه شد، زیرا روشی بسیار عالی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود. این معیار بسیار موثر بود، زیرا طبق این ایده به وجود آمده بود که هر external link به معنی یک رای اعتماد برای آن سایت یا صفحه است.

لینک سازی خارجی

یعنی اگر صفحه ی ارزشمندی نبود، دیگران آن را لینک نمی‌کردند. درست مثل شما که هیچوقت یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی‌کنید. با این حال متخصصین سئو به سرعت قلق کار PageRank را یاد گرفتند و فهمیدند چگونه می‌توانند مطابق این الگوریتم در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بالا بیایند. در این راستا، گوگل تلاش کرد تا وب سایت‌هایی که نتایج سرچ را دستکاری می‌کردند، پیدا کند و اقدامات پیوسته‌ای در زمینه‌ی کنار گذاشتن سایت‌هایی که لیاقت بالا بودن در رتبه‌بندی را نداشتند انجام داد.امروزه نیز گوگل سایت‌هایی که برای بهینه سازی صفحات خود از برخی تکنیک‌ها، از جمله external link، بیش از حد استفاده می‌کنند را اصطلاحا پنالتی می‌کند.

انواع مختلف برای لینک سازی خارجی در سایت‌ها

لینک سازی خارجی به دو شکل صورت می‌گیرد. ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعه‌های مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند.

کاربرد لینک‌های خارجی

کیفیت و کمیت لینک‌های خارجی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید مهم است. با لینک خارجی با کیفیت و اضافه کردن لینک وب سایت‌های قابل اعتماد و مفید به صفحات سایت خود، شما اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید. خلاف این موضوع نیز صحت دارد. لینک‌های کم کیفیت و اسپم‌ها می‌توانند به سئوی سایت شما ضرر بزنند. لینک کردن دیگر وب سایت‌ها تا زمانی مفید است که محتوایی که به آن ارجاع می‌دهید مرتبط با محتوای شما باشد و متعلق به سایت‌های معتبر باشد.

اگرلینک خارجی شما کاربر را به صفحات محبوب و مرتبطی که رتبه بندی بالایی در سرچ گوگل دارند منتقل کند، آن لینک خارجی دارای ارزش بیشتری خواهد بود. لینک‌های خارجی با ارزش همچنین اعتبار وب سایت شما را نزد بازدیدکنندگان بالا می‌برند. زمانی که شما سایتی دیگر را لینک می‌کنید، آن سایت متوجه این موضوع خواهد شد و به حتمالا این لطف شما را با لینک کردن سایت شما در محتوایشان جبران خواهد کرد.از طرف دیگر لینک‌های خارجی وب سایت‌ها، که گاهی به آن‌ها outbound links نیز گفته می‌شوند، باعث اعتبار بیشتر سایت شما می‌شوند زیرا ثابت می‌کنند که محتوای شما با ارزش است. لینک خارجی راهی عالی برای ساختن ارتباط با دیگران در دنیای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ است.

چگونه یک سایت مناسب برای لینک خارجی پیدا کنیم؟

 سایت‌های معتبر در حوزه‌ی فعالیت خود را پیدا کنید

«اعتبار» کلمه‌ایست که در این زمینه قدرت زیادی در اختیار دارد. اگر می‌خواهید برندتان معروف شود و کاربران زیادی داشته باشید، باید هدفتان این باشد که از سایت‌های بزرگ لینک بگیرید. مشکلی که بسیاری از استراتژی‌ها در زمینه‌ی لینک سازی دارند، نداشتن جاه طلبی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سایت‌های بزرگ به سایت‌های کوچک و نامعروف لینک ارجاع نمی‌دهند. در صورتی که خلاف این موضوع بسیار مشاهده می‌شود.پس اولین کاری که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، ایجاد لیستی از سایت‌های معتبر و تلاش برای گرفتن لینک خارجی از طرف آن‌هاست.

 لینک‌های موجود در سایت مورد نظر خود را بررسی کنید

اولین کار برای گرفتن لینک از طرف یک سایت این است ک ببینید چه نوع لینک‌هایی در آن موجود هستند. اگر محتوای مورد نظر شما با لینک‌های خارجی آن سایت مرتبط است، احتمال زیادی وجود دارد که شما را نیز لینک کنند، اما اگر محتوایتان متفاوت است، بهتر است از آن سایت صرف نظر کنید.گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است. پس دنبال سایت‌هایی باشید که لینک outbound زیادی دارند.

 از یک ابزار آنالیز بک‌لینک استفاده کنید.

هدف هر ابزار آنالیز بک‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. معمولا ابزاری که در این زمینه محبوب است، Ubersuggest نام دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا اگر سایتی در رتبه بندی گوگل بالاتر از سایت شما قرار دارد، پس دارد کاری می‌کند که شما آن را انجام نداده‌اید و بهتر است از آن آگاهی پیدا کنید.

مزایای استفاده از لینک سازی خارجی برای سایت

لینک سازی خارجی

استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود. ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود.

به این ترتیب مخاطبان یک سایت از یک عده به چندین و چند قشر مختلف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند بازدید و فروش یک سایت را تا میزان زیادی افزایش دهد و موجب بهبود روند رشد یک سایت بشود. البته باید توجه داشته باشید که این مزایا در صورت استفاده صحیح و کامل از راهکارهای لینک سازی به شکل خارجی ممکن بوده و با استفاده از هر راهکاری ممکن است به نتیجه نرسد. پس برای استفاده از این مزایا، به اصول و قواعد بیان شده دقت کافی را داشته باشید.

سخن پایانی

اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک  سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید