پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

چگونه با تبلیغ در یوتیوب دیده شویم؟

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

تبلیغات در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب یکی از تاثیرگذارترین سرویس‌های شرکت گوگل، دومین موتور جستجوی محبوب و بزرگترین شبکه اشتراک ویدیوی جهان است که در هر دقیقه بیش از ۳۰۰ ساعت ویدیو در آن آپلود می‌شود. کاربران یوتیوب روزانه ۵ میلیارد ویدیو تماشا می‌کنند. در سال‌های اخیر با افزایش سرعت اینترنت و به دنبال آن افزایش تقاضای محتوای ویدیویی، کسب و کارها نیز ویدیو مارکتینگ و در صدر آن تبلیغات یوتیوب را جزو اولویت‌های خود برای حضور در بازار قرار داده اند. داده های مراکز بازارپژوهی نشان می‌دهد که ۸۷% از مارکترها از ویدیو مارکتینگ بهره می‌برند که ۸۸% آنها از بازگشت سرمایه (ROI) ویدیومارکتینگ رضایت دارند.

تبلیغات یوتیوب مناسب چه کسب و کارهایی است؟

ویدئو با دارا بودن تمامی المان‌های تاثیرگذار بر روی مخاطب مانند، تصویر، صوت، حرکت و بعد در حال حاضر ترند دنیای تبلیغات مدرن است و در این بین می‌توان گفت یوتیوب رهبر پلتفرم‌های ویدئویی می‌باشد. در این پلتفرم امکان هدفگیری مشتریان بر اساس علایق، رده سنی، جنسیت، سطح درآمدی، وضعیت والدینی، دستگاه مورد استفاده، کلمات کلیدی و جایگاه قرارگیری تبلیغات را دارد. امکان هدفگیری کشور ایران در تبلیغات یوتیوب وجود ندارد و نمی‌توان هدفگیری دقیقی برای کاربران ایرانی داشت. اما کسب و کارهایی که مشتریان آنها در خارج از کشور هستند، مانند خدمات درمانی و زیبایی و یا شرکت‌های فعال در زمینه صادرات، می‌توانند از هدفگیری مکانی در تبلیغات یوتیوب استفاده کنند.

تبلیغات یوتیوب
تبلیغات یوتیوب

مزایای تبلیغات در یوتیوب

بهترین بستر برای تبلیغات ویدیویی، رسانه اجتماعی و بسیار محبوب یوتیوب است. یوتیوب پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و کلیپ‌ها است و می‌تواند مرجع خوبی برای موضوعات علمی دانشجویان، کارگاه‌های آموزشی مهندسان، تجارت و راه‌های کسب درآمد مدیران و موارد مشابه باشد. در واقع شما هر چیزی را که نیاز داشته باشید، در این محیط پیدا خواهید کرد.

مزایای تبلیغات در YouTube باعث شده است بسیاری از افراد برای این نوع تبلیغات علاقه نشان دهند. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.

  • بازدید روزانه فراوان از یوتیوب باعث می‌شود تا فرصت مناسبی برای دیده شدن داشته باشید.
  • جستجوها در این رسانه، هدفمند است و اکثر اوقات مخاطب‌ها به مشتری تبدیل می‌شوند.
  • تبلیغات هوشمند و موضوعی یوتیوب، بسیار ایده جالبی است. مثلا اگر در زمینه بورس فعالیت می‌کنید، این ویدیوها فقط برای افرادی نشان داده می‌شود که درباره بورس بیشتر جستجو می‌کنند. این موضوع در هدفمند بودن تبلیغات موثر است.
  • با یک مقدار سرمایه مطلوب و معقول می‌توانید کمپین تبلیغاتی خودتان را در یوتیوب آغاز کنید.
  • یوتیوب بعد از تبلیغ به شما بازخورد بسیار دقیقی ارائه می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود تا حرکات بعدی خودتان را بهتر تنظیم کنید.
  • تاثیرگذاری در یوتیوب بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است.
  • مخاطبان از تماشای ویدیوها خسته نمی‌شوند و منظورتان را در زمانی که تعیین کرده‌اید به درستی دریافت می‌کنند.

انواع تبلیغات در یوتیوب

نوع اول: آگهی بازدید واقعی

آگهی بازدید واقعی یا TrueView Ads تبلیغات پایه در یوتیوب است. شما با پرداخت مبلغی به گوگل، تعیین می‌کنید که به ازای هر بازدید، از مبلغ تعیین‌شده شما پول کسر شود. در واقع مهم نیست که آن ویدیو تا انتها و با چه کیفیتی دیده شده است، مهم این است که تبلیغات یوتیوبی دیده شوند و بازدید بخورند.

نوع دوم: تبلیغات بامپر

Bumper نوعی از تبلیغات در یوتیوب است که به شما در راستای تکمیل یک تبلیغ بزرگ‌تر کمک می‌کند. این تبلیغ ها ۶ ثانیه‌ای هستند و قبل از این که کاربر ویدیوی مد نظرش را ببیند، پخش می‌شوند. اگر این نوع تبلیغ را انتخاب می‌کنید، حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت. چون زمان آن کوتاه و فقط ۶ ثانیه است.

نوع سوم: آگهی‌های پری رول

آگهی‌های پری رول (PreRoll) در بین ویدئو نمایش داده می‌شوند و میانگین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه‌ هستند. محتوای این نوع تبلیغ در یوتیوب با سایر موارد یکسان است. اما این تفاوت وجود دارد که این ویدئو نمی‌تواند توسط مخاطب اسکیپ یا رد شود.

در تبلیغات پری رول، هزینه بر اساس هر کلیک یا Price per Click خواهد بود. پس سعی کنید تمام دقت خودتان را روی این موضوع بگذارید تا هر کلیکی که انجام می‌شود، درصد بالایی از مشتری را به همراه آورد.

هزینه ی تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟

شرکت گوگل صاحب پلتفرم یوتیوب است، به همین دلیل شما برای تبلیغ در یوتیوب باید از شبکه ی Google AdWords استفاده ‌کنید و حساب ادسنس داشته باشید. قیمت تبلیغ در یوتیوب از طریق مزایده تعیین می‌شود. به همین خاطر تخمین دقیق اینکه هر آگهی در یوتیوب چقدر هزینه دارد، غیرممکن است. ما قبلاً از دیدگاه یوتیوبرها (تولید کنندگان محتوا در کانال های یوتیوب) تبلیغات در یوتیوب را بررسی کرده‌ایم. در این پست تمرکز ما بر تبلیغات در یوتیوب از نگاه تبلیغ کنندگان است. هزینه تبلیغات در یوتیوب به‌طور متوسط بین ۰.۰۱ تا ۰.۰۳ دلار  به ازای هر بازدید ​​است. متوسط ​​هزینه دستیابی به ۱۰۰,۰۰۰ بیننده حدود ۲۰۰۰ دلار است.

نکات مهمی که قبل از تبلیغات در یوتیوب باید بدانید

نکات کلیدی که احتمال موفقیت تبلیغات در یوتیوب را افزایش می‌دهند، عبارتند از:

  • فعالیت سایت، اپلیکیشن یا کانال یوتیوبی که در تبلیغات معرفی می‌شود
  • تعامل با مخاطبان در سایت یا شبکه‌های اجتماعی و به ویژه یوتیوب
  • تلاش برای بهینه‌سازی تبلیغات در یوتیوب و افزایش تأثیر آن روی مخاطب
  • استفاده از ابزار ارائه شده توسط گوگل برای تحلیل آمار و ارقام و بازخوردها نسبت به تبلیغات
  • تعیین معیار برای سنجش میزان موفقیت تبلیغات در یوتیوب
کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر در رابطه ی نحوه تبلیغات در یوتیوب و انواع تبلیغات یوتیوبی توضیح دهیم که امیدوارم برایتان موثر واقع بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید