پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

کارت ویزیت الکترونیک چیست؟

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

کارت ویزیت یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در معرفی حرفه و کسب و کار شما می باشد. امروزه به دلیل اتکا به فناوری، کارهایی که معمولا به صورت آفلاین انجام می گرفت، راه خود را به گوشی های هوشمند و رایانه های ما باز کرده اند. تا چند سال اخیر اغلب از کارت ویزیت های چاپی استفاده میشد در حالیکه امروزه کارت ویزیت های چاپی جای خود را به کارت ویزیت الکترونیکی یا دیجیتالی داده است. برای ادامه مقاله در سایت پلتفرم حافظ با ما همراه باشید.

کارت ویزیت الکترونیک چیست؟

کارت ویزیت الکترونیک هم مانند کارت ویزیت کاغذی شناسامه‌ای برای کسب وکار شماست. این نوع کارت ویزیت، پیامکی است که به تلفن همراه مشتریان شما ارسال می‌‌شود و ماندگاری بیشتری نسبت به کارت ‌ویزیت کاغذی دارد.در واقع کارت ویزیت الکترونیک یکی از قابلیت‌های سامانه پیامکی است که با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار پیامک، می‌توانید از آن به‌ عنوان کارت ویزیت دیجیتال استفاده کنید. به واسطه این نوع کارت ویزیت کسب‌وکارهای‌ مختلف قادر خواهند بود تا با مشتریان خود به صورت پایدار در تعامل باشند.

اطلاعات یک کارت ویزیت الکترونیکی

  • اطلاعات شرکت / کارفرما و عنوان اصلی موقعیت یا حرفه شما
  • اطلاعات تماس و آدرس
  • لینک سایت و شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید
  • لوگوی شرکت یا تیم شما
  • مخاطبین رسانه های اجتماعی
  • لینک های پیگیری و کدهای تصویری، مانند کدهای QR (که به اطلاعات دیگر پیوند دارند)

کارت‌های ویزیت الکترونیکی پیشرفته ‌تر ممکن است شامل اطلاعات تماس شما به همراه تصویر، لوگوی شما، حتی مواردی مانند پست‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی، لینک های وبلاگ، ویدئوهای نمایشی محصول و … باشد.

چه چیزی باعث می شود تا فکر کنید کارت ویزیت کاغذی برای کسب‌ وکار شما مناسب تر است؟

فرض کنید قرار است کارت ویزیت کاغذی را برای کسب‌ وکار خود طراحی کنید. برای این کار ابتدا باید دنبال یک طراح مناسب باشید تا آن را برای شما اجرا کند آن هم در صورتی که از قبل برای کسب‌ وکار خودتان لوگو طراحی کرده باشید. اگر ندارید هزینه اضافی هم باید برای طراحی لوگو پرداخت کنید. مرحله بعد از طراحی ارسال به چاپ خانه برای آماده سازی و چاپ آن است. در این مرحله خطای انسانی و یا مشکلات چاپی بسیاری نیز وجود دارد کارت ویزیت چاپی شناسامه‌ای برای کسب‌وکار شما محسوب می شود.

معایب و محدودیت های کارت ویزیت چاپی

امکان ویرایش بعد از چاپ وجود ندارد و یک غلط کوچیک می تواند شما را متحمل هزینه سنگینی کند . معمولا چاپ کارت ویزیت با تعداد پایین برای چاپ‌خانه ها به صرفه نیست و از انجام آن امتناع می کنندجدا از آن هزینه چاپ کارت ویزیت معمولا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان استفرض تمامی این مسائل اهمیتی ندارد کارت ویزیت های چاپ شده را تصمیم دارید کجا نگهداری کنید؟ به دلیل کاغذی بودن اکثر این کارت ویزیت ها، آن ها نسبت به رطوبت حساس و قابلیت چسبیدن به یکدیگر را دارند اگر از دوستداران محیط زیست باشید می‌دانید که برای هر کاغذ و مقوا چه ضربه‌ای به طبیعت وارد می‌شود.و در آخر میزان گم شدن کارت ویزیت شما بین هزاران کارت ویزیت تو کیف مشتری بسیار بالا است.

انواع کارت ویزیت الکترونیک

کارت ویزیت الکترونیکی CRM

(CRM مدیریت ارتباط با مشتری )، در واقع نوعی کارت ویزیت پیامکی است که در آن کدهای اختصاصی به کار می رود. و اگر افراد کد اختصاصی را به سامانه مربوطه به صورت پیامکی ارسال کنند، تمام اطلاعات شامل خدمات، آدرس محل کار، شماره همراه، شماره ثابت و سایر مشخصات فرد را در تلفن همراه خود  دریافت می کنند. لازم به ذکر است که اطلاعات هر لحظه توسط صاحب کارت ویزیت الکترونیکی قابل ویرایش است.

کارت ویزیت دیجیتال USSD

کارت ویزیت USSD ، به این صورت است که در قالب شماره # عدد * فعال سازی می شود و مشتریان باید کد مخصوص کسب و کار خود را از این روش وارد نمایند تا هرگونه اطلاعاتی در مورد کسب و کارشان یا صاحب کسب و کار کارت ویزیت الکترونیکی، از جمله شماره ها، راه های ارتباطی، نظرسنجی و … نمایش داده شود. همچنین در باشگاه مشتریان شماره تلفن مشتری ذخیره و ثبت گردد.

هدف بکارگیری کارت ویزیت هوشمند

یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از کارت ویزیت الکترونیک، ماندگاری بیشتر اطلاعات شما در مقایسه با کارت ویزیت‌های کاغذی است که به راحتی گم می‌شوند. معمولا کارت ویزیت‌های الکترونیک برای تعامل با مشتریان سابق مورد استفاده قرار می‌گیرد تا جذب مشتریان جدیدتر! چراکه از این طریق مشاغل می‌توانند تلفن مشتریان خود را جمع آوری کنند و بانک ارزشمندی از مشتریان را ایجاد کنند.به واسطه‌ی داشتن تلفن مشتریان، بسیار راحت تر می‌توان آن ها را به خرید مجدد از کسب‌وکار خود ترغیب کرد.

کارت ویزیت الکترونیک رایگان

استفاده از این ماژول و بکارگیری آن به عنوان کارت ویزیت نیازی به پرداخت هزینه ندارد.  اگر نمی دانید پنل اس ام اس چیست در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

پنل اس ام اس، نرم‌افزاری در فضای اینترنت است، که به صاحبان کسب وکار امکان ارسال پیامک انبوه و تعامل با مشتریان را فراهم می‌کند. از دیگر امکانات پنل اس ام اس می‌توان به امکان ارسال پیامک یادآوری، خبرنامه، نظرسنجی و… اشاره کرد.با داشتن سرشماره اختصاصی ، مشتریان قادر خواهند بود تا با ارسال کد مشخصی (این کد می‌تواند کلمه و یا حتی عدد ثابتی باشد) که به آن اصطلاحا کد crm هم می‌گویند، اطلاعاتی را درباره‌ی کسب‌وکار شما به دست آورند.

ساخت کارت ویزیت الکترونیک

برای ساخت کارت ویزیت الکترونیک همانطور که عنوان شد کافیست تا پنل پیامکی داشته باشید. اگر پنل پیامکی دارید ابتدا وارد آن شوید و از منوی سمت راست گزینه امکانات پیشرفته و پاسخگوی پیامکی را انتخاب کنید. با وارد شدن به صفحه پاسخگوی پیامکی به روی گزینه جدید کلیک نمایید. در این قسمت می‌توانید با تعیین کدهای مورد نظر خود و متن پاسخ پیش فرض خود را وارد کنید.

مزیت‌های کارت ویزیت الکترونیکی

این نوع بازاریابی نیز مانند سایر روش‌های بازاریابی و در مقایسه با روش‌های سنتی مزایای زیادی دارد از مزیت های کارت ویزیت الکترونیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری بالا در مقایسه با تبلیغات تراکتی و کارت ویزیت‌های کاغذی چرا که معمولا کارت ویزیت‌های کاغذی یا گم و یا دور انداخته می‌شوند.

کم هزینه و به صرفه بودن؛ با این روش یک تیر و چند نشان خواهید زد و علاوه بر ارسال کارت ویزیت الکترونیک، ارسال پیامک به صورت انبوه و یا سایر روش‌های بازاریابی پیامکی برای شما فراهم است.

حفظ محیط زیست و کمتر کردن نیاز به تولید کاغذ یکی از وظایف انسانی بر گردن همه ماست که با استفاده از این روش می‌توان در کاهش تولید آن کوشید.

جمع‌آوری لیست تماس مشتریان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کارت ویزیت‌های الکترونیک می‌باشد با جمع‌آوری بانک مشتریان خود می‌توانید تعامل‌های سازنده‌ تری را با آن‌ها برقرار کنید.

نگارش و ایجاد تغییرات یکی از ویژگی های کارت ویزیت‌ الکترونیک است؛ با این امکان شماره قادر خواهید بود تا تغییراتی از جمله تغییر آدرس را بدون صرف هزینه بالا اطلاع‌رسانی و تغییر دهید.

با قرار دادن لینک وبسایت و یا اینستاگرام خود در کارت ویزیت الکترونیک خود قادرخواهید بود تا بازدید خود را از این طریق افزایش دهید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید، شما چه روشی را انتخاب می‌کنید؟ کارت ویزیت کاغذی یا کارت ویزیت الکترونیک؟ برایمان بنویسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه یک کارت ویزیت الکترونیک می توانید با کارشناسان پلتفرم حافظ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید