پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مراحل انجام سئو سایت

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

مراحل انجام سئو سایت

مراحل انجام سئو سایت چیست. قبل از شروع یک پروژه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مهم است که فرآیند دخیل در یک کمپین سئو موثر را درک کنید و دقیقا بدانید که مراحل انجام سئو سایت چیست. برای این منظور، فرآیند را به ده مرحله نشان داده شده در زیر تقسیم می‌کنیم و فعالیت های مربوط به هر یک از این مراحل را شرح می‌دهیم. حتی اگر در نهایت فرآیند سئو را به یک متخصص استخدام کنید، درک مولفه‌ها شما را به مصرف‌کننده‌ای آگاه‌تر از آن خدمات تبدیل می‌کند. در این مقاله حافظ پلتفرم به شما خواهیم گفت مراحل سئو سایت چیست و با مراحل انجام سئو سایت آشنا خواهیم شد.

سئو سایت چیست؟

مراحل انجام سئو سایت

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عمل افزایش ترافیک وب سایت از نتایج جستجوی ارگانیک است. همه می‌توانند این کار را انجام دهند و تقریباً رایگان است. اما مانند بسیاری از موارد زندگی، موفقیت در درک فرآیند صحیح و پایبندی به آن است.SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو فرآیندی است که برای کمک به یک وب سایت یا تولید محتوای متنی در رتبه بالاتر در گوگل انجام می‌شود.تفاوت اصلی بین سئو سایت و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه‌بندی «ارگانیک» است.

به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمی‌کنید. برای ساده‌تر کردن درک سئو، بهینه‌سازی موتور جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین در طراحی سایت و بهینه‌سازی آن است. بنابراین پس از تولید محتوا و بهینه سازی سئو، وقتی کسی چیزی را در موتورهای جستجو مانند Google جستجو می‌کند، سایت شما را در بالای صفحه نشان می‌دهد. برای اینکه بیشتر با مفهوم سئو آشنا شوید مقاله سئو چیست رو مطالعه کنید

 مراحل سئو سایت چیست؟

تحقیق

تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می‌کنند که می‌خواهید انجام دهند. شما میتوانید به وب سایت خود مراجعه کرده و روی آن کلمات تمرکز کنید.همچنین شما می‌توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه برشته شده را می‌فروشید، ممکن است «قهوه برشته شده»، «قهوه کلمبیایی» و «روستر قهوه محلی» را انتخاب کنید.

کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی)

فرض کنید شما خدمات مشاوره می‌فروشید. خدمات شما ممکن است در طول یک سال ۱۰۰۰۰ دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد. این مقدار کمی‌کمتر از هزار دلار در ماه است، بنابراین دور از ذهن نیست اما هنوز هم نسبتاً گران است.اکنون، اگر برای «نکات رایگان رشد کسب‌وکار» در رتبه اول هستید، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را جذب خواهید کرد؟

شما افرادی را وارد خواهید کرد که به دنبال چیزهای رایگان هستند! این بدان معنی است که آنها احتمالاً کارت اعتباری خود را در لحظه ورود به سایت شما تحویل نخواهند داد. این یک کلمه کلیدی می‌تواند هر ماه هزاران نفر را برای سایت شما ارسال کند. با این حال، احتمالاً مخاطب اشتباه است، بنابراین رتبه بندی برای آن منطقی نیست. بهتر است کلمه کلیدی دیگری را انتخاب کنید، حتی اگر به معنای صرف نظر از ۹۹۰ بازدید در ماه باشد

تحلیل رقبا (تحقیق رقابتی)

شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ ظاهری به کاری که انجام می‌دهید مربوط می‌شود، و با چیزی که می‌خواهید بفروشید همسو می‌شود. کار بعدی که انجام می‌دهید چیست؟شما یک ابزار کلمه کلیدی مانند Ubersuggest را باز می‌کنید تا ایده های مرتبط با کلمه کلیدی را دریافت کنید. به طور طبیعی، شما شروع به جذب به سمت آنهایی می‌کنید که بیشترین تعداد جستجو را دارند، این چیزی که شما از دست می‌دهید این است که توانایی شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی اغلب بیشتر به رقابتی که با آن روبرو هستید بستگی دارد.

وقتی کلمات را میبینید با خود می‌گویید: «وای! ببینید، ای کلمه ۳۵۰۰۰ جستجو در ماه دریافت می‌کند. این عالی است!” چیزی که نمی‌دانید این است که صدها و صدها بک لینک و احتمالا سال‌هاطول می‌کشد تا حتی به رتبه بندی در صفحه اول به عنوان یک سایت جدید فکر کنید.چرا؟ چون رقابت شدید است. سایت‌هادر حال حاضر برای کلمه کلیدی در صفحه یک رتبه بندی می‌شوند. این سایت‌ها مدتی در آنجا بوده‌اند، شهرت بالایی دارند و گوگل می‌داند که اطلاعات باکیفیتی ارائه می‌کنند. به این ترتیب آنها این جایگاه را به دست آورده اند. شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاورده‌اید، و پیشی گرفتن از رقبا نیاز به مقدار زیادی دارد.

گزارش دهی (گزارش اولیه برای تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی رقبا)

گام بعدی در فرآیند سئو این است که چشم انداز جستجوی رقابتی را در جایگاه خود ارزیابی کنید. هدف در اینجا ارزیابی عملکرد سایر شرکت‌ها در بازار یا صنعت شما در برابر کلمات کلیدی هدف شماست. این مهم است زیرا از همان ابتدا مشخص می‌کند که برای رقابت موفقیت آمیز در گوشه گوگل خود باید چه استانداردهایی را رعایت کنید.

شما باید به سایت های رقیب که به طور مکرر در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می‌شوند توجه زیادی داشته باشید و بفهمید که آنها چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند.این احتمال وجود دارد که محتوای آنها به خوبی ارائه شود و دارای ارزش باشد. بنابراین هر چیزی که به نظر می‌رسد درست است را یادداشت کنید تا بتوانید معیاری برای استراتژی محتوای خود تعیین کنید.و در حالی که این امر بسیار مهم است که در نظر بگیرید که رقبای شما چه کاری را به خوبی انجام می‌دهند، باید به دنبال مناطقی باشید که آنها می‌توانند بهتر عمل کنند.

استراتژی محتوا

کلید رتبه بندی بهتر و ترافیک بیشتر، انتشار مداوم بهترین محتوایی است که مخاطبان هدف شما فعالانه به دنبال آن هستند.فرآیند سئو به سادگی نمی‌تواند بدون یک استراتژی محتوایی تعریف شده در هسته خود رشد ایجاد کند. اولین وظیفه برای ایجاد استراتژی محتوا، انجام ممیزی محتوا است.هدف این است که بفهمید محتوای موجود شما چقدر در معیارهای مختلف تعامل و تبدیل عملکرد دارد. ممیزی همچنین شامل تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است که نشان می‌دهد در حال حاضر چقدر برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می‌کنید.

تولید محتوا

وقتی صحبت از سئوی گسترده تر به میان می‌آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه.سئوی داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این مورد به ترکیب کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم میپردازد و اطمینان از اینکه متاتگ‌هاو عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند، از جمله عوامل دیگر است.سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در خود وب سایت شما اتفاق می‌افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه کار بسیار زیادی می‌طلبد، اما برای موفقیت سئو ضروری است.

بهینه سازی صفحه

یکی دیگر از مراحل حیاتی در فرآیند سئو این است که اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر موجود در صفحه شما به طور کامل بهینه شده اند.این عناصر درون صفحه برای اطلاع دادن به گوگل در مورد محتوای صفحات شما و کمک به مطابقت محتوای شما با جستارهای مرتبط بسیار مهم هستند.سئوی درون صفحه شامل ادغام کلمات کلیدی هدف در عناوین صفحه، تگ‌های هدر، کپی متن و متن جایگزین تصویر صفحات وب شما است.

هدف این است که به موتورهای جستجو قوی ترین سیگنال ممکن را بدهید مبنی بر اینکه محتوای شما با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت دارد.البته، این بدان معنا نیست که باید صفحات و کد HTML خود را با کلمات کلیدی پر کنید تا به طور مصنوعی رتبه خود را افزایش دهید. انجام این کار تجربه کاربر را از بین می‌برد و حتی می‌تواند منجر به جریمه گوگل شود.

لینک سازی

مراحل انجام سئو سایت

هنگامی‌که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما.مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می‌دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می‌دهد.

رنکینگ سایت

آخرین اما نه کم اهمیت ترین فاکتور، وقت آن است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه)، و سپس مرتباً رتبه خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده و پیشرفت خود را پیگیری کنید.اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید، می‌توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی و یا با استفاده از kpi بررسی کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید و به طور مداوم استراتژی هایی برای بهبود عملکرد خود ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید