پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

تاثیر بسته بندی محصول بر روی برندینگ

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

تاثیر برندینگ و بسته بندی به قدری ارزش و اهمیت دارد که در این مقاله از سایت پلتفرم حافظ به طور مفصل به آن اشاره خواهیم کرد. اول، از خودتان سوال کنید که هدف از ایجاد کسب و کاری که اکنون در آن فعالیت می کنید چیست؟ قطعا همه ما میدانیم چشم انداز یک تولیدکننده از کسب و کاری که آغاز میکند نمیتواند فروش یک محصول در طی یک ماه باشد. حتما برای کسب و کار و شغلی که راه اندازی کرده است، اهداف و برنامه های بلند مدتی دارد که یکی از آنها شناخته شدن یا به اصطلاح معروفیت در سطح بازارهای داخلی یا خارجی می باشد.

تاثیر بسته بندی محصول در برندینگ
تاثیر بسته بندی محصول در برندینگ

تاثیر بسته بندی محصول در برندسازی کسب و کار به عوامل بسیاری بستگی دارد. توجه داشته باشید همان میزان که یک بسته بندی مناسب و جذاب میتواند سبب فروش بیشتر و اعتماد مشتری شود به همان اندازه نیز بسته بندی بد و بی کیفیت میتواند نام و نشان تجاری را زیر سوال ببرد. از آن جایی که در وهله اول مشتری و مصرف کننده با بسته بندی کالا بروبرو میشود، اصولی ترین راه آن است که از باکیفیت ترن متریال برای تولید بسته بندی استفاده کنید و از این مرحله به قول معروف سرسری عبور نکنید.

انتخاب کدام بسته بندی میتواند در برندینگ یک محصول موثر واقع شود؟

حدودا ۴۸ درصد از مشتریان بیان کرده‌اند که اولین برخورد آنها با محصولات مختلف میزان وفاداری به آن برند را مشخص می‌کند، این میزان تقریبا نیمی از مشتریان را شامل می‌شود که دلیل دیگری است تا به طور کامل از مزایای برند سازی و بسته بندی‌های متناسب بهره بگیرید. برند سازی بسیار فراتر از خوب به نظر رسیدن محصول شما در قفسه فروشگاه می‌باشد، بیشترین وظیفه برند سازی افزایش ماندگاری در ذهن مشتریان و اطمینان از بازگشت آنها برای خرید مجدد می‌باشد.

نام برند بسته بندی

بهتر است که تمرکز بیشتری را بر روی بسته بندی محصولات خود قرار دهید و از آن به عنوان یک فرصت در جهت برند سازی نهایت استفاده را ببرید. جعبه بسته بندی دارای شش وجه خالی می‌باشد که میتواند حاوی محتوای کسب و کار و معرفی محصول و برند باشد، پس از این پتانسیل بسته بندی به منظور جذب کاربران و بالا بردن میزان اعتماد به برندتان نهایت استفاده را ببرید.

نام بسته بندی
نام بسته بندی

شکل برند بسته بندی

به طور کلی در بسته بندی محصولات دو جنبه عمده زیر مورد توجه قرار می گیرد:

۱–  کاربردی بودن

۲– جذاب بودن

جنبه کاربردی بسته بندی، ناظر بر ویژگی هایی مثل حفاظت از محصول، سهولت استفاده از محصول و سهولت جابه جایی محصول است. جذاب بودن بسته بندی بر زیبایی شکل و رنگ و نوشتار آن دلالت می کند. طراح باید ابتدا تمام اطلاعات لازم درباره محصول، بازار، رقبا و کارفرما و… را به دست آورد.

خلاقیت در بسته بندی محصولات

استفاده از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات، مانند: ایجاد خلاقیت در بسته بندی محصول و طراحی های خاص و جذاب در  بسته بندی محصولات، استفاده از رنگ های متنوع باعث می شود تا محصول با بهترین بسته بندی به نمایش گذاشته شود. این یکی از همان ایده های خوب برای داشتن یک بسته بندی خلاقانه است.

درج اطلاعات درست از محصول

اگرچه خلاقیت در بسته بندی محصول و  استفاده از بسته بندی جذاب محصول به فروش بسته بندی کمک بسیاری می‌کند اما یک نکته‌ی مهم دیگر نیز باید رعایت شود. جعبه بسته بندی محصول باید به گونه ای طراحی شود که اطلاعات مهم در مورد محصول روی بسته بندی قرار بگیرد. این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط  به زمان تولید و تاریخ انقضاء محصول، حجم، میزان استفاده از پروتئین ها، شکر و … و همچنین میزان کالری محصول می باشد.

فرآیند استفاده از محصول را در نظر بگیرید

اگر محصول تولیدی شما چیزی است که به نظر شما می توان از آن به عنوان یک هدیه مناسب و مورد پسند استفاده کرد، حتما آن را با ایده های جذاب و خلاقانه طراحی کنید به گونه ای که در یک نگاه مورد پسند مشتری قرار بگیرد و او را وادار به خرید کند.

ایده کادو در بسته بندی محصولات
ایده کادو در بسته بندی محصولات

ویژگی کاربران هدف را در نظر بگیرید

کی دیگر از توصیه های خلاقانه برای بسته بندی و فروش بیشتر آن در نظر گرفتن عکس العمل خریداران  است. به عنوان مثال: بسته بندی لوکس محصولات، حال یک کفش را در نظر بگیرید، مشتری هزینه زیادی برای خرید محصول لوکس شما می پردازد معمولا بسته بندی لوکس از کارتن لمینتی کفش استفاده می‌کند که خود کیفیت و البته قیمت بالاتری هم دارد.

سعی کنید از تمام فضای موجود در جعبه برای جا دادن محصول استفاده کنید

در طراحی کارتن و یا جعبه بسته بندی سعی کنید فضای خالی در جعبه باقی نماند. به این شکل که قبل از تولید جعبه اطلاعات دقیقی در مورد محصول دریافت کنید و سپس اقدام به تولید جعبه نمایید تا بهترین جعبه را برای محصول خود تولید کرده باشید.

فاکتور خرید

بهتر است که برگه فاکتور خرید محصول خود را به گونه ای هوشمندانه در طراحی بسته بندی سفارشی خود قرار دهید. برای این کار هم می توانید آن را در جایی بگذارید که مشتری در زمان باز کردن بسته بندی به خوبی آن را ببیند. در کنار این فاکتور می توانید از کد تخفیف برای خرید بعدی، تصاویر محصول، شناسنامه محصول و… نیز استفاده کنید.

هزینه بسته بندی محصولات در فروشگاه های آنلاین

یکی از مهم ترین مسائل در بسته بندی محصولات برای فروشگاه های آنلاین، هزینه صرف شده برای آنهاست، این هزینه، هم می تواند از نظر مالی باشد و هم نظر زمانی. به خاطر داشته باشید که شما باید با توجه به محصول خود به طراحی بسته بندی تان بپردازید، این یعنی هیچ گاه نباید تناسب میان ارزش محصولات و نوع بسته بندی آنها را از قلم بیندازید. به خاطر داشته باشید که این تناسب، شامل تعداد سفارشات شما نیز خواهد شد.

طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی

به طور کلی میتوان گفت: در چنین شرایطی که دیگر بسته بندی فقط یک وسیله ارتباطی ساده و کاربردی نیست بلکه به یک سرویس هوشمند تبدیل شده است و بسیاری از ما ارزش و اهمیت بسته بندی را دست کم گرفته و نمیدانیم با یک بسته بندی مناسب و انتخاب هوشمندانه می توان به موفقیت بسیاری دست یابیم. با مراجعه به سایت اصلی پلتفرم حافظ مشاوره و ایده های ناب بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید