پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

راز دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

اکسپلور اینستاگرام

همانطور که می دانید ورود به اکسپلور اینستاگرام و دیده شدن در سرچ اینستاگرام آرزویی دست یافتنی اما دشوار است که تمامی فعالان اینستاگرام به دنبال برآورده کردن آن هستند !

اما سوال اینجاست که چطور می توان این آرزوی شیرین را به واقعیت تبدیل کرد؟ اگر شما هم می خواهید با رازها و ترفندهای ورود به اکسپلور اینستاگرام و به طبع افزایش فالوور طبیعی آشنا شوید فقط کافیست که این مقاله را با دقت تا انتها دنبال کنید!

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

در ابتدا به افرادی که آشنایی کامل با این قسمت از اینستاگرام ندارند باید بگوییم که تب اکسپلور اینستاگرام دقیقا جایی است که شما پست هایی از سرتاسر اینستاگرام مشاهده می کنید. این پست ها بر اساس الگوریتم های مختلف اینستاگرام و تشخیص علایق شما به شما نمایش داده می شود.

الگوریتم های اینستاگرام به طور مرتب در حال تغییر هستند و این تغییرات همیشه در جهت کاهش نرخ نمایش پست ها بوده است. در حال حاضر بر اساس تحقیقی که انجام شده است پست جدید شما به طور میانگین فقط به ۱۰ درصد از فالوورهای شما نمایش داده می شود !

بر اساس جدیدترین تغییرات الگوریتم های اینستاگرام میزان نمایش پست های شما ارتباط مستقیمی با میزان جذابیت آن و عکس العمل اولین افرادی که پست شما را مشاهده می کنند دارد. بنابراین فقط در صورتی می توانید پست خود را برای ۹۰ درصد الباقی به نمایش بگذارید که ۱۰ درصد اولیه با پست شما به خوبی تعامل داشته باشند. (۹۰ درصد و ۱۰ درصد هر دو به فالوورهای شما اشاره دارند.)

حال بیایید نحوه عملکرد الگوریتم های اینستاگرام را در تب اکسپلور مورد بررسی قرار دهیم :

اگر به پایین پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام وجود دارند دقت کرده باشید در پایین هر پست یکی از ۶ جمله کوتاه زیر وجود دارد :

  • Instagram Suggested : پیشنهاد اینستاگرام به شما
  • Based on Posts You Saved : براساس پست هایی که شما ذخیره کرده اید.
  • Based on Photos You Like : براساس تصاویری که شما لایک کرده اید.
  • Based On People You Follow : براساس افرادی که شما آنها را فالو کرده اید.
  • Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که شما مشاهده کرده اید.
  • Similar to Accounts You Interact With : مشابه اکانت هایی که شما با آنها تعامل داشته اید.

بنابراین اینستاگرام بر اساس این ۶ فاکتور پست ها را در اکسپلور به شما نمایش می دهد. یعنی اگر شما چند نفر از فوتبالیست های محبوب خود را فالو کرده باشید اینستاگرام این موضوع را متوجه می شود که شما به فوتبال علاقمند هستید و از آن پس شاهد پست های مرتبط با فوتبال نیز در اکسپلور خود خواهید بود.

اینستاگرام به طور مرتب در حال تغییر ظاهر بخش اکسپلور می باشد. بر اساس آخرین تغییرات یک بخش جدید فروشگاهی، یک بخش برای استوری و یک بخش برای ریلزها به اکسپلور اضافه شده است.

حال که با بخش اکسپلور و الگوریتم های اینستاگرام بیشتر آشنا شدید زمان آن رسیده تا به سراغ معرفی راز و رمزهای ورود به اکسپلور اینستاگرام بپردازیم. در ادامه با پلتفرم حافظ همراه باشید.

اکسپلور اینستاگرام

کدام پست‌ها در اکسپلور اینستاگرام شما نمایش داده می‌شوند؟

پست‌هایی که در صفحۀ اکسپلور شما قرار می‌گیرند بسیار زیاد هستند و با هر بار تازه‌سازی این صفحه با تعداد جدیدی از پست‌ها روبه‌رو می‌شوید. پست‌هایی که در این صفحه برای شما قرار می‌گیرند پست‌هایی هستند که اینستاگرام تشخیص داده شما آن‌ها بیشتر می‌پسندید. این تمایل و علاقه را نیز اینستاگرام از نحوۀ فعالیت شما متوجه می‌شود.
اینکه چه صفحاتی را دنبال می‌کنید نشان‌دهندۀ بخشی از علایق شماست. صفحاتی که دوستانتان نیز دنبال می‌کنند می‌تواند بخشی از اکسپلور شما باشد. اینستاگرام همچنین تشخیص می‌دهد که شما برای کدام پست‌ها زمان بیشتری اختصاص می‌دهید و با چه محتوایی تعامل بیشتری برقرار می‌کنید.
مثلاً اینکه چه محتوایی را لایک می‌کنید و یا برای کدام پست‌ها کامنت می‌گذارید و با چه صفحاتی در دایرکت در ارتباط هستید به اینستاگرام نشان می‌دهد که شما به این محتوا بیشتر علاقه‌مند هستید.
هوشمند شدن اینستاگرام پا را فراتر گذاشته و بر اساس محتوایی که ممکن است جست‌وجو کنید و یا در دایرکت با دوستانتان صحبت کنید صفحۀ اکسپلورتان را تازه‌سازی می‌کند. بر این اساس مشخص می‌شود که تمام فعالیت‌های شما در اینستاگرام تحت نظر است و به این صورت محتوای موردعلاقۀ شما در اکسپلور قرار می‌گیرد.

راز دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

وقتی پست و استوری بگذارید، که مخاطب ببیند

یکی که از کارهایی که در راستای بخش قبلی می‌توانید انجام دهید همین زمان‌بندی درست پست و استوری گذاشتن است. از ابزار اینسایت استفاده کنید و در ساعتی پست بگذارید که مخاطب‌هایتان در اینستاگرام اکتیو هستند.
در این صورت شانس تعامل مخاطب با شما بالا می‌رود و در نهایت اینستاگرام هم پست/استوری شما را برای ورود به اکسپلور، ارزشمندتر می‌داند.

سبک پست و استوری‌های خاص خودتان را داشته باشید

رعایت یک سبک خاص در طراحی پست و استوری، جذابیت بصری پیج شما را بالا می‌برد. یادتان باشد که همه چیز به زیبایی و جذابیت پست‌های شما برمی‌گردد. برای مثال:

  • حتماً تیترهای جذاب بنویسید.
  • از نرم‌افزارهای ادیت و طراحی عکس استفاده کنید. (در حال حاضر با خیلی از اپلیکیشن‌های موبایل هم می‌شود، ادیت‌های جذاب زد)
  • در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید تا از رنگ‌ها زنده استفاده کنید.

هشتگ، تگ و لوکیشن فراموش نشود

اهمیت این ۳ نکته به خاطر آن است که باعث می‌شود پست‌های شما به افراد بیشتری نشان داده شود و شانس دیده شدن‌تان را بالا می‌برد.
مثلاً هرکس می‌‌تواند برای هر پست خود ماکسیمم ۳۰ عدد هشتگ بگذارد، اما تجربه ثابت کرده است که هرجه تعداد هشتگ، کمتر و هدفمندتر باشد، بیشتر جواب می‌دهد. (هشتگ‌های شما باید با پست‌تان مرتبط باشند)

ویدیوهای بلند در قالب IGTV را امتحان کنید

چه دلیلی قانع‌کننده‌تر از این که IGTV، بخش مخصوص به خود را در اکسپلور اینستاگرام دارد؟
با این که کاربران در ابتدا توجه زیادی به ویدیوهای بلندِ  IGTV نشان ندادند، اینستاگرام از تلاش دست نکشید و هر روز بیشتر روی آن کار کرد.
امروز خیلی از افراد هرچقدر که لازم باشد برای دیدن ویدیو مورد علاقه‌شان در IGTV وقت میگذرانند و اتفاقاً به خوبی هم با آن‌ها تعامل دارند.
راه‌پیدا کردن ویدیوهای بلند IGTV به صفحه اکسپلور کمی سخت‌تر است اما اگر برای مخاطب‌های شما جذابیت داشته باشد، این اتفاق خواهدافتاد.

با مخاطب خود تعامل داشته باشید

بیایید باهم روراست باشیم…ما دیوید بکام نیستیم که فقط کافی باشد یک عکس با خانواده‌مان بگذاریم و میلیون‌ها لایک و کامنت بگیریم.
ما باید برای برقراری ارتباط با مخاطب خود تلاش کنیم، مخاطب باید ما را مانند دوست خود ببیند که اگر از او سوالی پرسیدیم، جواب‌مان را بدهد.

استوری یکی از بهترین روش‌های تعامل با مخاطب است. شما می‌توانید در استوری‌های خود با مخاطب‌هایتان کمی خودمانی‌تر صحبت کنید، از آنها نظرشان را بپرسید، سوال‌های خود را با آن‌ها مطرح کنید و …

اکسپلور اینستاگرام

مخاطب را وادار به انجام یک کار کنید

سعی کنید در کپشن‌های خود از مخاطب بخواهید تا کاری را انجام دهد. مثلاً از او سوالی بپرسید، یا از او بخواهید که نظرش را در کامنت‌ها به شما بگوید.

حتی خیلی ساده‌تر، از او بخواهیم که پست شما را لایک کند. این کارها بیشتر اوقات جواب می‌دهند. خدا را چه دیدید، شاید آن دسته از مخاطب‌هایی که به حرف شما گوش دادند، روزی مشتری کسب و کارتان شدند.

از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

این پیشنهاد برای آن دسته از افرادی است که کسب‌وکارشان پیشرفت نسبتاً خوبی داشته است و از پس هزینه‌های آن برخواهند آمد.
اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی که از یک فرد تأثیرگذار در اینستاگرام بخواهید پیج شما را به مخاطب‌های خود معرفی کند.

نتیجه‌گیری

در نظر گرفتن یک چشم‌انداز روشن برای طولانی‌مدت در اینستاگرام شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. برای اینکه به اهداف خود در اینستاگرام برسید باید برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام تلاش کنید. صفحۀ اکسپلور اینستاگرام به‌راحتی فروشگاه آنلاین شما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند.

برای اینکه پست‌های شما در اکسپلور دیده شوند باید به الگوریتم‌های اینستاگرام توجه کرده و آن‌ها را گام‌به‌گام اجرا کنید. در این مطلب نکات و ترفندهای لازم برای اینکه پست‌هایتان در اکسپلور دیده شوند شرح داده شد. برای ایجاد مسیر روشن به‌سوی دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام باید درک دقیقی از تجارت آنلاین خود در بازار هدف داشته باشید و با نیازها و دغدغه‌های آن‌ها آشنا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید