پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

رسیدن به صفحه اول گوگل

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

تحقیقات بسیاری در مورد اینکه رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می کشد؟ انجام گرفته است و اکثریت این تحقیقات نشان داده اند که چیزی نزدیک به ۳ الی ۶ ماه زمان لازم است تا وب سایت شما از طریق سئو بتواند رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورد.

رسیدن به صفحه نخست در گوگل بسته به رقابت های کسب و کار و میزان محبوبیت کلید واژه های شما نیز دارد ما می خواهیم در ادامه مطلب امروز به این موضوع نیز اشاره ای داشته باشیم که کسب رتبه های بالا در گوگل بسته به شرایط می تواند حتی برای یک سال هم به طول بیانجامد.

بسیاری از صاحبین وب سایت ها از این موضوع ناراحت هستند که هفته ها زمان گذاشته اند تا بتوانند یک سایت زیبا را طراحی و راه اندازی کنند اما وب سایت آن ها در گوگل پیدا نمی شود. باید به این دوستان بگوییم که جای نگرانی نیست اگر شما تمام تکنیک ها و اصول اولیه را برای وب سایت خود را به خوبی انجام داده باشید باز هم دلیل بر این نمی شود تا وب سایت شما بلافاصله در گوگل نمایش داده شود رتبه گرفتن از موتورهای جستجو گوگل خود یک پروسه مهمی می باشد که باید آن را به خوبی طی کنید.

زمان رسیدن سایت به رتبه اول در گوگل

در ادامه آنالیز انجام شده بر روی دو ملیون عبارت کلیدی ، این نتیجه حاصل شد که تنها ۵.۷٪ از کل صفحات مورد مطالعه در حداقل ۱ کلمه کلیدی در زمان کمتر از یک سال رسیدن به صفحه اول گوگل را بدست آورده اند. زمان سئو با تایمی که طول میکشد که سایت به صفحه یا رتبه اول برسد متفاوت است، زیرا معمولا دو هفته زمان نیاز است تا گوگل متوجه تغییرات سئو شود.

همچنین وب سایتهای دارای امتیاز اتوریتی دامنه بالاتر هستند جایگاه بهتری نسبت به سایت هایی با دامین اتوریتی پایین دارند که کاملا منطقی و قابل درک است.

با بررسی دقیق تر این ۵.۷٪ از صفحات خوش شانس ثابت شده که حدود ۶۰ تا ۱۸۰ روز زمان برده تا رسیدن سایت به صفحه اول گوگل محقق شود که بیشتر در عباراتی با رقابت کمتر بوده است و هرچه رقابت شدیتری میان دامنه های مختلف بر سر یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد این زمان افزایش می یابد. که طبق آمار چیزی در حدود ۹۵ درصد صفحات به زمانی بیش از یک سال برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارند. مثلا در کلمات کلیدی پر رقابت تنها ۰.۳٪ از کل وب سایت ها در کمتر از یک سال به صفحه اول رسیده اند.

در این شرایط اگر شما خیلی خوب روی سئو کار کنید ، عبارت کلیدی ترند بالایی نداشته باشد و کمی خوش شانس هم باشید ، در نهایت می توانید جز همان ۵ درصد قرار بگیرید.

تاثیر سن دامنه در زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

دامنه هایی که کمتر از ۶ ماه سن دارند به عنوان دامنه جدید شناخته می شوند. طبق تحقیقاتی که وب سایت ahrefs در این زمینه انجام داده ، مشخص کرده که صفحه ها و وبسایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند چه مدت زمانی است که ایجاد شده اند.

۲ میلیون کلمه کلیدی تصادفی بررسی شده و اطلاعات جالبی از این پژوهش بدست آمده است.  البته سن سایت از تاریخی که ربات های ahrefs برای اولین بار صفحه را مشاهده می کنند محاسبه شده است.

طبق اطلاعات بدست آمده میانگین سن دامنه وبسایت های صفحه اول گوگل تقریبا ۲ سال است. وبسایت هایی که در جایگاه شماره یک گوگل قرار می گیرند به طور متوسط ۳ سال سن دارند. در حقیقت ، فقط ۲۲٪ از کل صفحاتی که در حال حاضر در ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار گرفته اند حدود یک سال سن دارند و درصد بسیار ناچیزی از آنها زیر یک سال از تاریخ راه اندازی در صفحه اول قرار گرفته اند.

تکنیک ها و عوامل موثر در آوردن سایت به صفحه اول گوگل

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل ۱۵ پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

عوامل موثر برای افزایش سرعت سایت

۱- هاست قدرتمند و مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. قدرتمند بودن هاست سایت باعث افزایش سرعت سایت می شود پس در انتخاب هاست دقت کنید.

۲- از یک قالب بهینه استفاده کنید. سعی کنید قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید بهینه باشد به اصطلاح سبک باشد.

۳- حجم تصاویر خود را کم کنید. یکی دیگر از مسائل مهم که برای بالا بردن سرعت سایت مطرح است، حجم تصاویر در سایت است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که حجم بسیار پایینی دارند، بعد از پایین اوردن حجم تصاویر مشاهده خواهید کرده که سرعت سایت شما بالا می رود.

۴- فشرده سازی فایل های js و css. شما با استفاده از نرم افزار های موجود در اینترنت می توانید فایل های js و css را فشرده سازی کنید.

۵- حذف افزونه های غیر ضروری. اگر افزونه های دارید و این افزونه های برای شما کاربردی ندارد، آنهارا حذف و غیر فعال کنید. تازمانی که به آن ها نیاز پیدا نکرده اید آن هارا نصب نکنید

اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

صبور باشید

متاسفانه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، زمان بر است. قطعا می خواهید بدانید که چقدر زمان برای این کار مورد نیاز است؛ حقیقتا گفتنش آسان نیست. با این حال بر اساس تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم، نهایتا یک سال طول می کشد تا شما از هیچ، به صفحه اول گوگل برسید.

البته دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی در این زمینه دخیل هستند؛ از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت آن کلمه کلیدی مدنظرتان. اما در بسیاری از موارد ما شاهد بوده ایم که بعد از تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت گوگل رنک بالایی برای نیوسئو در نظر گرفت. علت این بود که ما سعی کرده بودیم بهترین کیفیت و تکنیک های سئو را به خوبی بر روی آن مقاله پیاده سازی کنیم. گوگل برای کیفیت، اهمیت زیادی قائل است.

دیدگاهتان را بنویسید