پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

معرفی سایت برای یادگیری برنامه نویسی یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با بهترین سایت های برنامه نویسی فارسی و خارجی آشنا کنیم تا بتوانید قدمی در پیشرفت مهارتها بردارید و استارت کار را بزنید و بتوانید وارد بازار کار برنامه نویسی که یکی از پردرامدترین شغل هاست شوید.با وجود دانشگاه‌ها و کلاس‌های حضوری بسیار در زمینۀ آموزش برنامه‌نویسی، بسیاری از برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌نویسی را خودآموز یاد بگیریم.

با اینکه برای برنامه‌نویسی، داشتن پیشنیازهایی از علوم کامپیوتر مفیده ولی اکثر برنامه‌نویسان توصیه میکنند برنامه‌نویسی رو به صورت پروژه‌محور و با نوشتن یک برنامۀ ساده شروع کنیم.در پاسخ به نیاز یادگیری خودآموز برنامه‌نویسی، منابع زیادی تهیه و عرضه شده است. آموزش‌های برنامه‌نویسی به صورت کتاب، فیلم و دوره‌های مهارت‌‌محور در دسترسه. بسیاری از منابع آموزش برنامه نویسی رایگان هستند و برای آموزش مقدماتی مناسبند.در این مطلب  به معرفی بهترین سایت آموزش برنامه نویسی فارسی می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی

سایت های آموزش برنامه نویسی ایرانی:

تاپ لرن

تاپ لرن یک پلتفرم کاملا متفاوت در زمینه یادگیری و آموزش بوده تا بتواند برای کسب و کار , توسعه و نگهداری نرم افزار , فن آوری های جدید و مهارت های خلاقانه ای که شما به دنبال ان هستید به صورت حرفه ای  آموزش ببینید.اگر شما سعی دارید به صورت فردی برای بالا بردن مهارت های خود در جهت کسب و کار قصد دارید از آموزش آنلاین استفاده کنید ، تاپ لرن کی از بهترین گزینه های شما خواهد بود . کافیست با مشاهده بیش از ۱۰ ها ساعت ویدئویی که در سایت به صورت رایگان می باشد مهارت های خود را افزایش دهید . همچنین با هزینه هایی باور نکردنی که برای دوره های خاصی در سایت گذاشته شده است می توانید به صورت حرفه ای مهارت های خود را به سطح حرفه ای برسانید.

سون لرن

این سایت توسط لقمان آوند، دانشجوی دکترای تخصصی نرم‌افزار در سال ۱۳۸۷ به خاطر علاقه‌ی شدید او به دنیای وب، وبلاگ‌نویسی، مخصوصا در طراحی وبسایت و برنامه نویسی فعالیتش را در حوزه زبانهای برنامه نویسی از HTML و Css گرفته تا زبانهای سمت بک-اند مانند: PHP، سی شارپ و غیره آغاز کرد.

الکامکو

اگر دنبال آموزش یادگیری برنامه نویسی پروژه محور و مهارت محور هستید الکامکو همه ی آموزش ها را با بهترین و ساده ترین روش همراه با تمرین های عملی و بدور از هرگونه گزافه گویی به شما آموزش می دهد و به همین دلیل برای ورود شما عزیزان به بازار کار مناسب می باشد و می توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

در این سایت برای دوره های آموزشی برنامه نویسی که برای شما تهیه شده چند جلسه رایگان وجود دارد که می توانید قبل از خرید با دیدن این فیلم ها با نحوه تدریس مدرس آشنا شوید. دوره های برنامه نویسی توسط استاد برنامه نویسی اندروید ارشد محمد آزاد تدریس می شود.علاوه بر دوره های آموزشی مقالات بروز شده ای به صورت رایگان در زمینه برنامه نویسی و آموزش های مربوطه قرار می دهد که می توانید از آنها هم استفاده کنید.از دوره های خوب سایت الکامکو می توان به دوره متخصص اندروید، دوره آموزش ساخت برنامه اندروید با جاوا ، دوره آموزش کاتلین، دوره آموزش فلاتر و … نام برد.

فرادرس

این سایت در سال ۱۳۸۷ با ارائه آموزشهای مرتبط با هوشمصنوعی و برنامهنویسی، در حوزه سایت های آموزش برنامه نویسی ایجاد شد. پس از مدتی در سال ۱۳۹۰ این سایت به عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران در چهارمین جشنواره وب ایران معرفی شد و رفته رفته به بزرگترین سایت دانشگاه آنلاین در حوزه دروس دانشگاهی تبدیل شد. در این وبسایت بخشی از آموزشها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده اما برای دریافت کامل آموزش‌ها باید دوره‌ها را خریداری کنید.

درسمن

این سایت با هدف جمع‌آوری تمام دروس و همچنین برگزاری دوره‌های کاربردی برای ورود به بازار کار شکل گرفت. کار درسمن همین است! ارائه خدمات آموزشی مجازی مانند تمام سایت‌های مشابه، با این تفاوت که به سبک مایکروسافت قدم برداشتند.دوره‌های آموزشی این سایت تنها مباحثی هستند که از طرف مایکروسافت ارائه می‌شوند. جهت‌گیری با این استاندارد‌ها باعث می‌شود که تمامی آموزش‌ها با نگرش مایکروسافت صورت گیرد .

در نتیجه، دانشجوی دوره‌های درسمن میتواند برای دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی مایکروسافت در زمینه‌های مختلف مانند MCS ،MCSE و… آمادگی‌های لازم را کسب کند. تمامی پیش‌نیاز‌ها و هر آنچه که در این مسیر لازم خواهد بود، از صفر تا صد در درسمن ارائه خواهد شد. پس اگر می‌خواهید در حوزه IT با استاندارد‌های مایکروسافت رشد کنید، درسمن را فراموش نکنید.

راکت

سایت راکت در بهار سال ۱۳۹۴ با این باور که کاربران لایق بهترین‌ها هستند و باید بهترین و به‌روزترین فیلم‌های آموزشی و مقالات در اختیار آنها قرار بگیرد تا بتوانند به سرعت پیشرفت کنند و جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوند، به سایت های آموزش برنامه نویسی پیوست. به همین دلیل این سایت تلاش کرده تا یک مرجع آموزش آنلاین برای زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی مربوط به موبایل باشد.

سکان آکادمی

سکان آکادمی در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۲ کار خود را با هدف ارائه اخبار مرتبط در زمینه‌های برنامه‌نویسی، طراحی‌سایت، اپن‌سورس و لینوکس، سئو، هوش‌مصنوعی، استارتاپ و…. برای یادگیری از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان و دانشجویان رشته‌های مرتبط و غیر مرتبط برنامه نویسی، ایجاد کرده و خدمات این سایت به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در این آکادمی، علاوه بر آموزش‌ها خدمات مرتبط با برنامه‌نویسی را نیز ارائه کرده که میتوان به سرویس جابز، فضایی برای کارفرمایان و فریلنسرهای حوزه فناوری اشاره کرد. همچنین بخشی از سایت را به آموزش زبان‌های جاوا و اندروید قرار داده است.

کلیک راست

یکی از سایت های آموزش برنامه نویسی متنی است که در زمینه آموزش‌های آنلاین و تولید برترین محتوای آموزشی در زمینه ها و رشته های مختلف، توانسته یکی از برترین آموزشگاه‌های مجازی باشد. کلیک سایت در زمینه‌های مختلفی نظیر: طراحی وبسایت ،برنامه‌نویسی اندروید ،برنامه‌نویسی ویندوز ،برنامه‌نویسی ios ،فعالیت دارد.

معرفی بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی

بلدشو

این سایت از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز و از همان ابتدای کار تاکنون با نیازسنجی دقیق مشتریان و تمرکز بر روی کیفیت ارائه دوره‌ها به زبان فارسی توانسته تاثیر خوبی بر دانش و یادگیری کاربران بگذارد. محتوای موجود در دوره‌های آموزشی بلدشو مطابق با استاندارد جهانی است و پس از ترجمه توسط مترجمین متخصص، با زیرنویس یا با دوبله‌ی حرفه‌ای بر روی سایت قرار می‌گیرند. هر دوره یک روند منطقی و برنامه‌ریزی شده دارد. این دوره‌ها با پوشش مباحث از سطوح پایه تا حرفه‌ای و با آموزش گام به گام، شما را تا مرز یادگیری کامل تخصص مورد نظر پیش می‌برد.

مکتب خونه

سایت مکتب‌خونه نیز یکی دیگر از سایت های آموزش برنامه‌نویسی است که با هدف در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه‌ی فارسی زبانان ارائه شد. این سایت در رشته‌ها و علومی چون: رشته ریاضی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار، مهندسی نفت، رشته آمار ریاضی، رشته معماری، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی عمران فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید