پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از یوتیوب

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد یوتیوب؛ مسیری برای درآمد دلاری

درآمد یوتیوب؛ موضوعی که این روزها زیاد درباره آن می‌شنویم. از آنجا که هر روز در سراسر جهان ۵ میلیارد فیلم در یوتیوب مشاهده می‌شود و هر کاربر یوتیوب، روزانه ۴۰ دقیقه زمان خود را صرف تماشای ویدیو و گردش در این وب‌سایت می‌کند، بنابراین شاید بد نباشد به دنبال راهی برای کسب درآمد از یوتیوب باشید. افراد زیادی همین حالا در حال کسب درآمد از یوتیوب هستند. اگر شما نیز به روش‌های کسب درآمد دلاری علاقه دارید، در مطلب حاضر به‌ طور کامل روش کسب درآمد یوتیوب را خواهید آموخت.

آیا کسب درآمد از یوتیوب در ایران واقعا امکان پذیر است؟

در یک کلام کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است. حتی اگر در ایران هم باشید کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم هم از یوتیوب امکان پذیر خواهد بود.

منظور از کسب درآمد مستقیم از یوتیوب این است که مستقیما از خود یوتیوب پول بگیریم. و منظورم از کسب درآمد غیر مستقیم از یوتیوب هم کسب درآمد به کمک یوتیوب است که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

البته همانطور که می دانید یوتیوب ایران را تحریم کرده است و اگر بخواهید از داخل ایران توسط یوتیوب کسب درآمد داشته باشید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت. برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است که اگر در ایران باشید نمی توانید داشته باشید. چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است. اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است می توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.

توجه داشته باشید که در این زمینه به هیچ وجه نمی توانید یوتیوب را دور بزنید. فکر نکنید با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی می توانید این کار را انجام دهید! الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و ممکن است حساب شما را غیر فعال کنند و تمام زحمات شما بر باد برود. پس سعی کنید از راه قانونی و اصولی از یوتیوب کسب درآمد کنید.

یوتیوب برای چه محتوایی هزینه پرداخت می‌کند؟

در اینجا می­‌خواهیم به مواردی که باعث می‌­شود به بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران رسید بپردازیم:

ویدئوهای آموزشی

بسیاری از افراد به یوتیوب سر می‌زنند تا یک دانش یا یک تخصص یادبگیرند، این دانش و تخصص در یوتیوب به صورت ویدئوهای ضبط‌ شده است و معمولاً شخص مدرس برای برند سازی شخصی و ساخت یک برند لوکس برخی از ویدئوهای ضبط شده‌ اش را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌ مندان قرار می‌دهد.

ویدئوهای آموزشی بارگذاری شده در یوتیوب باید استانداردهای حداقلی داشته باشند و از کیفیت ضبط و نورپردازی مناسبی برخوردار باشند تا باعث کسب درآمد از یوتیوب شوند.

ویدئوهای درسی

دانش آموزان و دانش‌جویان به‌دنبال ویدئوهای آموزشی رایگان با کیفیت هستند و یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای برگزاری این نوع کلاس‌ها است. فیلم‌های آموزشی باکیفیت در یوتیوب بازدید بسیار خوبی می‌گیرند و قاعدتاً بازدید خوب به کسب درآمد از یوتیوب منجر می‌شود.

در یوتیوب تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو، مشتاق یادگیری مبحثی خاص هستند برای همین بهتر است محتواهای شما به صورت مبحثی و خلاصه تدریس شود.

معمولاً بیش‌تر افرادی که به یوتیوب مراجعه می‌کنند دنبال یادگرفتن سریع هستند برای همین باید دقت داشته باشید که زمان ویدئوهای‌ تان از ۱۰ دقیقه بیش‌تر نباشد، به عبارت دیگر سعی کنید زمان ویدئوها را در حداقل زمان ممکن قرار دهید اما تعداد ویدئوهای‌تان را بیشتر کنید.

ویدئوهای نقد و بررسی

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که مشتریان از نحوه کارکرد آن‌ها اطمینان ندارند و مطمئن نیستند که این محصول کیفیت لازم را داشته باشد. یوتیوب مکان مناسبی است که به کمک آن می‌توانید محصولات مختلف را بررسی کنید و کاربران زیادی را به خود جذب کنید.

البته قبل از این کار باید سعی کنید حوزه مناسبی پیدا کنید و در همان حوزه فعالیت کنید. برای مثال حوزه گجت‌ها و تلفن‌های همراه یکی از بهترین حوزه‌ها برای فعالیت است چرا که کاربران زیادی به دنبال خرید بهترین لپ‌تاپ، تلفن همراه و… در بازه قیمتی مشخصی هستند.

معمولاً افرادی که این مدل نقد و بررسی‌ها را انجام می‌دهند می‌توانند اسپانسر جذب کنند و یک درآمد خوب هم از سمت اسپانسر داشته باشند. برای مثال نمایندگی ایسوس در ایران جدیدترین لپ‌تاپ خود را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌خواهد این محصول را برای کاربران بررسی کنید. در ازای این بررسی مبلغی بین ۲ تا ۲۰ میلیون، کسب درآمد از یوتیوب خواهید داشت.

ویدئوهای معرفی محصول و رویداد

هر روزه محصولات زیادی به بازار می‌آیند که بسیاری افراد آن‌ها را نمی‌شناسند. برای مثال در سال ۲۰۱۰ پاوربانک‌ها یک گجت عجیب و غریب برای مردم شناخته می‌شد اما کم‌کم این گجت به یکی از پرکاربردترین وسایل روزمره انسان‌ها تبدیل شد. معرفی چنین گجت‌هایی هم می‌توانید یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب باشد. این موضوع با قسمت بالا شباهت زیادی دارد و شما می‌توانید در هر دو حوزه فعالیت کنید.

ویدئوهای پوشش خبری

می‌توانید یک حوزه خاص را انتخاب کنید و به صورت روزانه یا هفتگی در مورد اتفاقات و اخبار آن حوزه اطلاع رسانی کنید. برای مثال می‌توانید حوزه سینما را انتخاب کنید و هر جمعه کل اتفاقات هفته گذشته سینما را مرور کنید.

در نظر داشته باشید که این مدل ویدئوها هم بعد از مدتی می‌توانند اسپانسر جذب کنند و به کسب درآمد از یوتیوب برسند. تی ‌وی‌ پلاس از این همین مدل استفاده کرده است و اتفاقاً موفق هم عمل کرده است، البته این برند در پلتفرم‌ های دیگر مانند آپارات، اینستاگرام و … هم فعالیت دارد.

ویدئوهای معرفی مکان‌های گردشگری

ایران‌گردی و جهان‌گردی هم می‌تواند یکی از سوژه‌های بسیار مناسب برای تولید ویدئو باشد، مکان‌های جذاب و ناشناخته‌ای در سراسر دنیا وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن کسب درآمد از یوتیوب کنید.

معمولاً برای مخاطبان ایرانی بهتر است مکان‌های گردشگری داخلی را معرفی کنید چرا که بسیاری از مردم ایران ترجیح می‌دهند سفرهای داخلی بروند. البته اگر در خارج ایران زندگی می‌کنید می‌توانید از مناطق گردشگری ایران ویدئو آپلود کنید اما برای جذب توریست‌ها از زیرنویس استفاده کنید. بدین صورت با یک تیر دو نشان زده‌اید هم کسب درآمد از یوتیوب کرده‌اید و هم می‌توانید در بین توریست‌ها هم محبوب شوید.اگر چنین اتفاقی را به خوبی انجام دهید باید منتظر قراردادهای هتل‌ها و مراکز گردشگری باشید چرا که هتل داران به دنبال اسپانسرینگ چنین مواردی هستند و پول بسیار خوبی هم بابت این موضوع پرداخت می‌کنند.

برای رسیدن به《 بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران 》اگر روی مواردی که در بالا اشاره شد کار شود می‌­توان به درآمد مشخص و معقولی دست یافت. ذکر این نکته نیز ضروری است که در سال‌های اخیر یوتیوب به ازای دیده شدن بیشتر ویدئوها مبالغ بیشتری پرداخت می­‌کند به طور مثال برای هر ۴۰۰۰ ساعت در یک سال مبلغ قابل ملاحظه‌ایی پرداخت می­‌کند به این صورت که ویدئو شما در یک سال باید ۴۰۰۰ بیننده داشته باشد.

یوتیوب برای چه ویدئوهایی هزینه پرداخت نمی‌کند؟

  • ویدئوهای کپی شده از جاهای دیگر
  • ویدئوها و صداهای دارای حق کپی رایت
  • محتواهای خشن و آزاردهنده

۵ فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب

قبل از اینکه کار یوتیوب را شروع کنید بهتر است که بدانید، چه فاکتورهایی روی درآمد از این شبکه اجتماعی اثرگذار است:

  • تعداد بازدید دریافتی از ویدیو شما
  • تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات ویدیو شما
  • کیفیت تبلیغات
  • adblockers
  • طول ویدیو

سئو یوتیوب چیست؟

یکی از مواردی که می تواند در کسب درآمد از یوتیوب بسیار موثر باشد، سئو یوتیوب است؛ زیرا سبب می شود به طرز چشم گیری بازدید ویدیو ها افزایش یابند. این امر شباهت زیادی به سئو سایت دارد. در بهینه سازی سایت جهت افزایش ورودی از گوگل، باید عباراتی که کاربران با هدف رسیدن به محتوای شما جستجو می کنند را پیدا کرده و از آن ها در قسمت های مختلف محتوای سایت استفاده کنید. در یوتیوب نیز باید همین کار انجام شود.

شما باید مطابق با موضوع ویدیو خود، به دنبال عباراتی باشید که کاربران آن ها را جستجو می کنند، سپس از آن عبارت ها در عناوین، دیسکریپشن و تگ های ویدیو های خود استفاده کرده تا بازدید آن ها را افزایش دهید.

مراحل سئو یوتیوب

جستجو عبارت کلیدی

بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، استفاده از پیشنهاداتی است که در سرچ باکس یوتیوب ارائه می شوند. برای انجام این کار کافی است عبارات کلیدی ویدیو خود را در سرچ باکس یوتیوب تایپ کرده و عباراتی را که به صورت پیشنهادی نمایش داده می شوند را یادداشت کنید. این عبارات، عباراتی هستند که توسط کاربران در موضوع مدنظر شما، بیشترین جستجو را داشته‌اند.

  • سئو عنوان ویدیو در یوتیوب: عنوان ویدیو ها در یوتیوب باید حداقل ۵ کلمه باشد. سعی کنید عناوین را به صورت معنادار و با استفاده از لیست کلمات کلیدی، بنویسید.
  • سئو دیسکریپشن ویدیو در یوتیوب: محتوای موجود در بخش دیسکریپشن به یوتیوب کمک می کند تا متوجه موضوع ویدیو شما شود، در نتیجه این مسئله در سئو یوتیوب بسیار حائز اهمیت است. برای دیسکریپشن حداقل ۲۵۰ کلمه قرار دهید و سعی کنید ۲ الی ۴ بار کلمه کلیدی اصلی را در آن تکرار کنید. دقت کنید کلید واژه های مهم باید حداقل یک بار در اوایل متن دیسکریپشن قرار گیرند.

سئو تگ ها در یوتیوب

تگ ها به اندازه عنوان و دیسکریپشن در بهینه سازی ویدیو های یوتیوب تاثیر گذار نیستند؛ اما بازهم نکاتی برای آن ها وجود دارند که باید رعایت شوند:

  1. از عبارت کلیدی اصلی برای اولین تگ استفاده کنید.
  2. سایر عبارات کلیدی مهم را در تگ ها قرار دهید.
  3. از عبارات فرعی نیز در تگ ها استفاده کنید.
  4. از تگ های ویدیو های مشابه که عملکرد خوبی داشته اند، برای تگ های ویدیو خود استفاده کنید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید