پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

بک لینک سازی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

همهٔ ما می دانیم که برای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند و منبع درآمدشان اینترنت است، بسیار اهمیت دارد که بتوانند خدمات سایت و محصولات خود را به کاربران بیشتری به نمایش بگذارند. البته یک پاسخ قطعی برای مدت زمان دقیق تأثیر بک لینک‌ها وجود ندارد ولی دانستن یک مدت زمان حدودی برای رسیدن به نتیجهٔ دلخواه سریعتر لازم است.

بک لینک چیست؟

بک لینک‌ها موضوع بسیار مهمی‌اند که در سئوی سایت شما و افزایش رتبهٔ سایت شما بسیار مؤثر است. در واقع بک لینک یک سیگنالی که برای موتورهای جستجو است که محتوای یک سایت را به سایت دیگر متصل می‌کند. بک لینک یا لینک برگشت زمانی ایجاد می‌شود که یک وبسایت به وبسایت دیگری پیوند خورده و به اصطلاح لینک شود. به بک لینک‌ها ” لینک‌های ورودی به عقب ” نیز میگویند. هرچه یک سایت بک لینک‌های بیشتری بدست آورد در موتور جستجوی گوگل رتبهٔ بالاتری خواهد داشت و محتوای آن بیشتر دیده خواهد شد.

مزایای بک لینک:

 ایجاد اعتبار برای برند شما

گرفتن لینک از سایت‌های محبوب، مهم برای سئو است، همچنین آنها کمک به ایجاد اعتبار برند شما می‌کنند. به نظر می‌رسد این لینکها به عنوان نشانه خوبی هستند که اطلاعات مفیدی را برای وبسایت ارائه می‌کنند و بازدیدکنندگان آن را می‌توانند به عنوان نشانه‌ای ببینند که نام تجاری شما یکی از محبوب ترین هاست. بنابراین لینکهایی با کیفیت بالا از وبسایتهای مشهور اثرات زیادی را بر سئوی شما دارد، همچنین آنها کمک خواهند که منبعی از اطلاعات ارائه شوند و می‌تواند حتی نتیجه آن در لینک دادن به محتوای شما شود و بنابراین شما لینک‌های طبیعی می‌دهید که گوگل دوست دارد.

 ایجاد ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) به طور خودکار

همه منشا ترافیک یک وبسایت از جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو نیست. ترافیک ارجاعی هم درصد زیادی از ترافیک را ایجاد می‌کند بدین معنی که افراد با کلیک بر روی لینک‌های درون محتوا و مطالب مرتبط لینک شده وارد سایت شما می‌شوند.
لینکهایی با کیفیت بالا در سایتها با مقدار بالای ترافیک نه تنها کمک به سئو می‌کند، بلکه آنها می‌توانند ترافیک هدفمندی را به وبسایت شما هدایت کنند. یک لینک تنها بر روی وبسایت محبوب می‌تواند باعث ایجاد ترافیک زیادی به وبسایت شما برای سالها شود. یک مورد زیبا در مورد ترافیک ارجاعی این است که آنها بسیار هدفمند هستند.

دایرکتوری بلند مدت و منابع لینک‌ها

اینترنت یک منبع بزرگی از اطلاعات است که مداوم در حال بروزرسانی است و همیشه دسترسی به اطلاعات از طریق آن وجود دارد. اگر شما لینکهایی با کیفیت بالا از دایرکتوری‌های معتبر و دیگر منابع وبسایت بگیرید می‌تواند کمک به هدایت ترافیک به وبسایت خود برای سال‌های آینده شوید.

 ایجاد ارتباطات جدید

هنگامی‌که شخصی محتوای خوب شما را می‌خواند و می‌بیند یک بک‌لینک به منبع یا تولید کننده داده شده یک فرصت بسیار خوبی است که آنها روی لینک برای یادگیری بیشتر در مطلب خوانده شده توسط آنها کلیک خواهند کرد.
این می‌تواند منجر شود که فرد به خبرنامه یا قابلیت‌های دیگر بخش‌های مختلف وبسایت شما بپیوندد. آنها ممکن است متصل شوند و پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند و یا ممکن است وبلاگ شما را بخوانند و سپس آن را به اشتراک بگذارند. یک لینک ساده می‌تواند شرکت و مشتری را بدون کمک به رتبه‌بندی موتورهای جستجو با هم آشنا کند.

قرار گرفتن در معرض نام تجاری و به رسمیت شناختن

هنگامی که کسی محتوای آنلاین را می‌خواند می‌تواند به سرعت لینک‌های قابل مشاهده درون محتوا را شناسایی کند. هنگامی‌که یک مشتری می‌بیند نام برند شما در تمام محتوای معتبر لینک شده آنها شروع به برقراری ارتباط با شرکت شما با موضوع خاصی که در آن نام برند شما لینک شده می‌کنند.
هنگامیکه شخص محتوایی را می‌خواند که شما ایجاد کردید و متن لنگر یا anchor text (متن که به آدرسی لینک شده) را به نام برند شما می‌بیند آنها یکی از این دو مورد را انجام می‌دهند؛ آنها یا کلیک بر روی لینک کرده و وبسایت شما را مشاهده کرده و یا آنها نام برند شما را با محتوایی که خواندند ثبت می‌کنند. حتی اگر آنها فورا سایت شما را مشاهده نکنند شروع به برقراری ارتباط با موضوعات محتوای سایت شما می‌کنند. این می‌تواند منجر به بازدید سایت شود و نیز تعامل نام تجاری شود. تمرکز اصلی کمپین لینک بیلدینگ بهبود موقعیت ارگانیک یک وبسایت (ترافیک موتور جستجویی) است اما بدان معنا نیست که باید تنها یک فاکتور برای تخمین عملکرد لینک بیلدینگ به کار ببرید. اگر چه بهبود رتبه‌بندی فرایندی کند است اما می‌تواند ترافیک ارجاعی مقدار زیادی ترافیک را می‌تواند هدایت می‌کند.

انواع بک لینک:

» بک لینک وبلاگی
» بک لینک اجتماعی (شبکه اجتماعی)، شبکه‌های ویدئویی، شبکه‌های متنی، شبکه‌های » تصویری و عکسی
» بک لینک مسنجری (در پیام‌رسان)
» بک لینک آفلاین
» بک لینک اپلیکیشنی
» بک لینک انجمنی
» بک لینک کامنتی
» بک لینک فروشگاهی
» بک لینک کتابی
» بک لینک گرافیکی
» بک لینک صوتی
» بک لینک ویدئویی
» بک لینک ایمیلی
» بک لینک رقابتی (مهم)
» بک لینک دانشنامه‌ای (دایره‌المعارف)
» بک لینک خبری (ریپورتاژی)
» بک لینک آپلودی
» بک لینک پاپ‌آپی
» بک لینک پستی
» بک لینک هوایزی
» بک لینک مارکتی (گوگل‌پلی)
» بک لینک علمی و آموزشی
» بک لینک باکسی (link box)

بک لینک سازی

بک لینک محتوایی:

بک لینک محتوایی با نوشتن محتوای باکیفیت ایجاد می‌شود. محتوای باارزش در بالا بردن رتبهٔ سایت نقش بسزایی خواهد داشت.

بک لینک‌های فالو (دنبال کردن)

اگر شما در سایت خود از مطالب معتبر و با ارزش استفاده کنید و اعتماد گوگل را جلب کنید، گوگل هم سایت شما را به عنوان سایت معتبر به کاربران معرفی خواهد کرد. یعنی سایت شما در رتبه‌های بالای جستجو قرار خواهد کرد. لینک فالو از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کند که هرچقدر این لینک‌ها بیشتر باشد وضعیت شما در موتور جستجوی گوگل بهتر خواهد بود.

بک لینک‌های نوفالو (بدون دنبال کردن)

تجربه نشان داده است که بک لینک‌های فالو از نوفالو بهتر است. به طور کلی لینک نوفالو به سایت دیگر اشاره ندارد بلکه به این صورت است که هرجا نیاز به نمایش لینک سایت شود از تگ نوفالو استفاده می‌کنند تا از اسپم جلوگیری کند. تگ نوفالو به شکل زیر است؛

<a href =”http://www.Examplesite.com”rel=”nofollow”>Title link</a>

تفاوت لینک فالو با نوفالو در همین مقدار rel”” است البته این تفاوت در کدهای هر یک است و برای فهمیدن آن باید روی لینک کلیک کرده و گزینهٔ inspect را انتخاب کنید اگر عبارت مقابل “rel” برابر “nofollow “ بود یعنی لینک موردنظر نوفالو است.

روش دیگر برای تشخیص لینک‌های نوفالو این است که روی صفحهٔ موردنظر کلیک راست کرده و گزینهٔ view source را انتخاب کنید و با جستجوی عبارت نوفالو تعداد و مکان هر یک از لینک ای نوفالو را می‌یابیم. استفاده از ابزار Nofollow tools هم در این مورد رایج است.

بک لینک از رقبای سایت:

همواره بک لینک از رقبا بسیار مهم است و به سود شما خواهد بود.

بک لینک با استفاده از کسب و کار مکمل:

کسب و کار مکمل همان سایت‌هایی است که رقیب شما نیستند و محصولات و خدماتی متفاوت با شما ارائه می‌دهند.

بک لینک از پروفایل شبکه‌های اجتماعی مختلف:

لینک وبسایت را باید در پروفایل همهٔ شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید زیرا امروزه عموم مردم عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و باعث بیشتر دیده شدن سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

بک لینک از طریق EBook ها:

E book یا کتاب الکترونیکی یکی از روش‌های لینک سازی است که با اینکه نوشتن آن کمی زمانبر است ولی روش خوبی برای بک لینک سازی است.

بک لینک با مطالب آموزشی:

با انتشار مطالب اموزشی می‌توانید افراد دیگر مشغول در کسب و کارهای اینترنتی را جذب و از سایت آنها برای قراردادن لینک سایت خود استفاده کنید.

بک لینک برند یا نام تجاری خود:

همواره در جستجوی نام برند خود در سایت‌های دیگر باشید و در صورتی که با نام برند خود مواجه شدید از صاحب سایت بخواهید که نام برند شما را حتماً با لینک سایت به کار ببرد.

بک لینک سازی با استفاده از کلمات کلیدی:

علاوه بر نام برند می‌توانید از کلمه‌های دیگر هم برای بک لینک سازی استفاده کنید.

بک لینک از پست الکترونیکی:

می‌توانید مطالب جدید خود را به کاربران سایت با استفاده از ایمیلی که در سایت ثبت نام کرده‌اند ارسال کنید.

بک لینک از ویدیو:

ویدیو هم یکی از روش‌های ساخت بک لینک است که می‌توان به آن اشاره کرد. بیشترین ویدیوهادر سایت یوتیوب قرار می‌گیرند.

بک لینک با انتشار یک خبر:

با دنبال کردن خبرهای روز و شرکت در انتشار اخبار با نوشتن تحلیل‌های جدید و جذاب می‌توانید بک لینک بسازید و بازدید کننده‌های زیادی را جذب کنید.

بک لینک‌های EDU:

بک لینک‌های EDU همان بک لینک‌های آموزشی و دانشگاهی‌اند که به طور معمول آتوریتی بالایی دارند.

بک لینک‌های Gov:

بک لینک‌های Gov بک لینک‌های دولتی هستند که مثل بک لینک‌های EDU از ارزش و آتوریتی بالایی برخوردارند. در صورت همکاری با سازمان‌های دولتی می‌توانید از آنها برای قرار دادن لینک سایت خود استفاده کنید.

بک لینک‌های ORG:

استفاده از بک لینک‌های ORG یا سازمانی بسیار راحت‌تر از بک لینک‌های EDU,GOV می‌باشد و می‌توانید حامی مالی این سازمان‌ها شوید و خدمات خود را در اختیار این سازمان‌ها قرار دهید.

بک لینک پست مهمان:

می‌توانید وبسایت های مرتبط با موضوع وبسایت خود را پیدا کرده و درخواست کنید تا لینک سایت شما را با عنوان پست مهمان در وبسایت خود قرار دهند.

بک لینک با استفاده از Google My Business:

حتماً بعد از راه اندازی وبسایت خود را آن را در Google My Business ثبت کنید و بعد از ثبت وبسایت خود حتماً لینک آن را در این پلتفرم قرار دهید تا اطلاعات سایت شما قبل از مشاهده در دسترس کاربران قرار گیرد.

بک لینک از نقد و بررسی:

این بک لینک هم توسط نویسنده‌های سایت‌هایی است که در آن به نقد و بررسی خدمات و محصولات سایت‌های دیگر می‌پردازند. البته که این هم یکی از روش‌های ساخت بک لینک است. شما می‌توانید از این سایت‌ها بخواهید که لینک سایت شما را به اشتراک بگذارند.

مصاحبه:

برای اینکه یک مصاحبه‌ای داشته باشید تا در نهایت به انتشار لینک شما موجب شود باید نسبت به برقراری مصاحبه علاقه نشان دهید و حتماً لینک سایت خود را به مصاحبه کننده بقرستید تا از آن در سایت خود استفاده کند.

بک لینک با استفاده از سایت‌های ویکی:

سایت‌های ویکی مثل ویکی پدیا هم در ساخت بک لینک‌ها می‌توانند نقش داشته باشند. برای این کار فقط کافیست سایت‌های ویکی مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنید و با آنها در انتشار مطالب مفید و آموزشی همکاری داشته باشید و لینک خود را به اشتراک بگذارید.

بک لینک گرافیکی:

از بک لینک‌های گرافیکی می‌توان به لوگوی یک سایت نام برد. با کلیک روی لوگو به لینک مورد نظر دسترسی پیدا خواهید کرد. در هر سایتی که از لوگوی شما استفاده شود باید درخواست کنید لینک سایت شما را هم در روی آن قرار دهند.

بک لینک اینفوگرافیک:

ایجاد اینفوگرافیک می‌تواند برای لینک سازی و کسب بک لینک‌های زیادی منجر شود. در ایجاد اینفوگرافیک از آمار سایت‌ها می‌توانید به کار ببرید.

اینفوگرافیک از ترکیب دو کلمهٔ Information و Graphic ایجاد شده است.

از طراحی اینفوگرافیکی برای انتقال سریع و درک بهتر اطلاعات به مخاطب استفاده می‌کنند. البته باید مخاطب خود را هم در نظر بگیرید چرا که مخاطب تازه کار به اطلاعات ساده‌تر و قابل فهم تری نیاز دارد در حالی که مخاطب دارای مهارت و تخصص اینگونه نیست و نیاز به اطلاعات تکمیلی و تخصصی‌تر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید