پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دامنه پرمیوم چیست؟ ۴ مزیت آن کدام است؟

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

خرید دامنه پرمیوم

در حال راه اندازی کسب و کار جدید هستید؟ بی تردید هنگام ثبت وب سایت با سوال دامنه پرمیوم چیست؟ روبرو می شوید. در مرحله خرید دامنه، پیشنهادهای مختلفی پیش روی شما نقش می بندد که برخی از آن ها باارزش و گرانقیمت هستند. اما دامنه های پرمیوم طرفدار زیاد دارد و قطعا دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید.

هر چه اعتبار و ارزش دامنه بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می رود. دامنه های پریمیوم نیز جز همین دامنه ها است که مزایای بی نظیر دارد. برای  دانستن دامنه پرمیوم چیست و مزایای آن در این مطلب همراه ما باشید.

دامنه پرمیوم چیست؟

دامنه پرمیوم با نام های کوتاه، جذاب و به یاد ماندنی توسط شخص، نهاد یا سازمان به ثبت رسیده است و قیمت آن با توجه به میزان تقاضا مشخص می شود.  این دسته از دامنه ها ارزش فوق العاده ای دارند و با پتانسیل تبدیل شدن به آدرس های محبوب ارائه می شوند. همچنین فرصتی برای برندسازی قوی در اختیار کسب و کارها قرار می دهند.

معمولاً دامنه های پرمیوم با نام های کوتاه و آسان برای بخاطر سپردن طراحی می شوند که پسوند های محبوبی در کنار اسامی آنها حضور دارد. موضوعی که باید در مورد این دسته از دامنه ها بدانید این است که برخلاف دامنه های معمولی به راحتی در دسترس قرار ندارد و باید هزینه زیادی بابت نگهداری آنها پرداخت کنید، اما از بهره برداری دامنه پریمیوم نهایت لذت را خواهید برد. برای مثال، هنگام خرید دامنه IR می توانید تنها کلمه کلیدی کسب و کار خود را کنار آن قرار دهید.

معمولاً اسامی دامنه های باارزش نشان دهنده نام یا شرکت خاصی است که در ذهن مخاطب حکاکی می شود. به دلیل ویژگی های چشمگیر، ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا افراد قبل از اعلام دامنه، آدرس آن را ثبت کردند، سپس به عنوان پرمیوم به فروش می رسانند. در واقع این نام شناخته شده و بدون پسوند است که به دامن ارزش می بخشد و باعث می شود با قیمت متفاوتی نسبت به دامنه های معمولی به فروش برسد.

حتما بخوانید: DNS چیست

به صورت کلی، دامنه پرمیوم یا همان ویژه و خاص به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

افترمارکت: این دامنه توسط افراد و شرکت ها ثبت شده اند و با قیمت ثابتی پیش فروش می شوند. در واقع دامنه به عنوان انتقال مالکیت توسط خود سازمان به فرد دیگری انتقال پیدا می کند.

 ریجستری پرمیوم: نوع دیگر دامنه ویژه وجود دارد که قیمت آن با توجه به تعداد حروف و عنوان مشخص می شود. هرچه تعداد حروف کمتر باشد دامنه ویژه ارزش بالاتری دارد و با قیمت گرانتر به فروش می رسد. البته این دامنه نیز توسط صاحب آن رزرو شده است و با توجه به امتیاز آن با قیمت مشخصی به افراد دیگر انتقال پیدا می کند.

دامنه پرمیوم

مزایای آن

اگر کمی به اصل ماجرا دقت کنید متوجه ویژگی های خاص دامنه های برتر خواهید شد. دامنه های پرمیوم از نام های معنادارتر و قابل برندسازی نسبت به سایرین استفاده می کنند، آنها به شدت تجارت یا صنعتی که قرار است به آنها تعلق داشته باشد را فریاد می زنند. به همین خاطر، مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها قرار می گیرند. در ادامه با مزایای بیشتر این دامنه آشنا می شوید:

۱- برندسازی و شناخت بیشتر

برندسازی برای هر کسب و کاری ضروری است و یک برند از جمله نام دامنه چیزهای زیادی را برای گفتن به مخاطبین دارد. سازگاری برای برند شما ضروری است و این موضوع شامل یک نام دامنه است که در مورد تجارت و سایت شما صحبت می کند. نام های ممتاز مانند food.com  به خوبی تمرکز و تخصص کسب و کار را مورد توجه قرار می دهد.

۲- بازاریابی

یک نام دامنه منحصر به فرد به تلاش های بازاریابی شما کمک می کند. از آنجا که نام دامنه های پرمیوم کوتاه و حاوی کلمه کلیدی است به خوبی به خاطر سپرده می‌شود و خبری از خط فاصله و اعداد در آدرس آن نخواهد بود.

حتما بخوانید: راهکارهای افزایش امنیت سایت

تمام ویژگی های نام دامنه پرمیوم به نفع بازاریابی تمام می شود، زیرا مشتریان نام های بر پایه کلمه کلیدی را راحت تر به یاد می آورند و هنگام به اشتراک گذاری نیازی به فکر کردن ندارند. همچنین موجب میشود هنگام مشاهده دامنه روی آگهی کارت ویزیت یا آگهی چاپ ذهن جاویدان باقی بماند و از طرفی، جذابیت کسب و کار را چند برابر می کند.

 معمولاً نام های ممتاز در کمترین زمان مخاطب جذب می کنند و باعث صرفه جویی در دیگر هزینه های بازاریابی می شود. به جای در نظر گرفتن سرمایه های زیاد بابت به چشم آمدن نام دامنه متوسط سعی کنید دامن های ممتاز خریداری کنید.

خرید دامنه پرمیوم

۳- اعتبار

اعتبار هر کسب و کاری حیات آن است. در عصر دیجیتال امروز، نام دامنه اولین تعاملی است که مخاطبین با برند تجربه می کنند. نام دامنه می‌تواند برداشت شخصی آنها از کسب و کار و سایت باشد. پس سناریویی تنظیم کنید که در همان لحظه اول باعث اعتبار بخشی به کسب و کار شود.

برای مثال، هنگامی برای خرید کیف جدید تصمیم گرفته اید در جستجوی گوگل خرید کیف را سرچ کنید. بی شک نتایج زیادی پیش روی شما قرار می گیرد، اما روی دامنه ای که با عنوان کوتاه تر کیف طراحی شده است کلیک می کنید و از نظرتان نام های کوتاه و بدون پسوند اعداد اعتبار و قدرت بیشتری نسبت به رقبا دارد.

البته در کنار دامنه خاص، باید بسیاری از نکات ایمنی رعایت شود. شما با خرید SSL در کنار دامنه ویژه، ایمن ترین شرایط را برای خرید به ارمغان می آورید و از اطلاعات بین کاربر و سایت به خوبی محافظت می شود.

۴- ترافیک مستقیم وب سایت

بدون شک نام های ممتاز باعث افزایش ترافیک مستقیم می ‌شوند و کاربران زیادی به صورت تایپ شده وارد وب سایت شما خواهند شد. خیلی ها به جای استفاده از موتورهای جستجو، نام دامنه پرمیوم را در نوار جستجو تایپ می کنند و به صورت مستقیم وارد سایت می شوند.

ترافیک مستقیم یکی از اتفاقات جذاب برای هر کسب و کاری است که باعث معروفیت بیشتر آن می شود.

نتیجه گیری

حال که می دانید دامنه پرمیوم چیست؟ به راحتی حدس می زنید بعد از خرید آن چه اتفاقی خواهد افتاد. با خرید دامنه ممتاز بسیاری از جنبه‌های فعالیت کاری خود را ایمن می سازید و روی بازاریابی نام تجاری، سئو و موارد دیگر سرمایه گذاری می کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید