پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

برای رسیدن به صفحه یک گوگل چقدر زمان نیاز هست؟

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

سوالی که تقریبا تمام مشتریان و کارفرما ها از ما می پرسند این است که چه زمانی سایت به صفحه اول گوگل می آید؟ یا چه عواملی در کاهش زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل موثر هستند؟ پاسخ به این پرسش وابسته به متغیرهای فراوانی مثل وضعیت و کیفیت حال حاضر سایت ، شرایط رقبا ، کلمات کلیدی مدنظر برای ارتقا رتبه سایت به صفحه اول گوگل و بسیاری فاکتورهای دیگر است.  برای کسب رتبه های خوب در گوگل باید صبور باشید و با جدیت به سئو سایت ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید.برای ادامه مقاله در پلتفرم حافظ ما را همراهی کنید.

 

زمان رسیدن سایت به رتبه اول در گوگل

در ادامه آنالیز انجام شده بر روی دو ملیون عبارت کلیدی ، این نتیجه حاصل شد که تنها ۵.۷٪ از کل صفحات مورد مطالعه در حداقل ۱ کلمه کلیدی در زمان کمتر از یک سال رسیدن به صفحه اول گوگل را بدست آورده اند. زمان سئو با تایمی که طول میکشد که سایت به صفحه یا رتبه اول برسد متفاوت است، زیرا معمولا دو هفته زمان نیاز است تا گوگل متوجه تغییرات سئو شود.همچنین وب سایتهای دارای امتیاز اتوریتی دامنه بالاتر هستند جایگاه بهتری نسبت به سایت هایی با دامین اتوریتی پایین دارند که کاملا منطقی و قابل درک است.

با بررسی دقیق تر این ۵.۷٪ از صفحات خوش شانس ثابت شده که حدود ۶۰ تا ۱۸۰ روز زمان برده تا رسیدن سایت به صفحه اول گوگل محقق شود که بیشتر در عباراتی با رقابت کمتر بوده است و هرچه رقابت شدیتری میان دامنه های مختلف بر سر یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد این زمان افزایش می یابد. که طبق آمار چیزی در حدود ۹۵ درصد صفحات به زمانی بیش از یک سال برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارند. مثلا در کلمات کلیدی پر رقابت تنها ۰.۳٪ از کل وب سایت ها در کمتر از یک سال به صفحه اول رسیده اند.

در این شرایط اگر شما خیلی خوب روی سئو کار کنید ، عبارت کلیدی ترند بالایی نداشته باشد و کمی خوش شانس هم باشید ، در نهایت می توانید جز همان ۵ درصد قرار بگیرید.

کاهش زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

فرمول جادویی برای تضمین قرار گرفتن سایت در نتایج گوگل و کاهش زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل وجود ندارد و هیچ فردی هم نمی تواند به شما دقیق بگوید رسیدن به صفحات اول چقدر طول می کشد.طبق تحقیقات و تجارب ما ، اگر یک وب سایت راه اندازی کردید، ممکن است لازم باشد ۳-۴ ماه صبر کنید تا اولین بازدیدهای خود را از طریق گوگل دریافت کنید و پس از ۶-۷ ماه و به شرط سئو اصولی سایت می توانید ترافیک زیادی را از گوگل کسب نمایید. برای اینکه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و به بهترین جایگاه برسید ، شاید بیش از یک سال صبر و پشتکار نیاز داشته باشد.

گوگل بارها گفته است كه در الگوریتم رتبه بندی خود از بیش از ۲۵۰ فاكتور استفاده می کند اما مهمترین عواملی موثر در سایت كه مربوط به مدت زمان رسیدن به صفحه اول نتایج در گوگل هستند عبارتند از:

تاثیر سن دامنه در زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

دامنه هایی که کمتر از ۶ ماه سن دارند به عنوان دامنه جدید شناخته می شوند. طبق تحقیقاتی که وب سایت ahrefs در این زمینه انجام داده ، مشخص کرده که صفحه ها و وبسایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند چه مدت زمانی است که ایجاد شده اند.۲ میلیون کلمه کلیدی تصادفی بررسی شده و اطلاعات جالبی از این پژوهش بدست آمده است.  البته سن سایت از تاریخی که ربات های ahrefs برای اولین بار صفحه را مشاهده می کنند محاسبه شده است.

طبق اطلاعات بدست آمده میانگین سن دامنه وبسایت های صفحه اول گوگل تقریبا ۲ سال است. و سایت هایی که در جایگاه شماره یک گوگل قرار می گیرند به طور متوسط ۳ سال سن دارند. در حقیقت ، فقط ۲۲٪ از کل صفحاتی که در حال حاضر در ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار گرفته اند حدود یک سال سن دارند و درصد بسیار ناچیزی از آنها زیر یک سال از تاریخ راه اندازی در صفحه اول قرار گرفته اند.

دامنه تمیز

این یکی دیگر از عواملی است که می تواند به تاثیر مثبت یا منفی برای رتبه بندی سایت شما در گوگل داشته باشد. دامنه تمیز به وب سایتی اطلاق می شود که سابقه جریمه و حذف در گوگل را نداشته باشد.چگونه می توانید تشخیص دهید دامنه شما پاک است؟ جریمه سایت توسط گوگل یقه دامنه شما را گرفته؟ ۲ روش برای این کار وجود دارد:

وارد محیط سرچ کنسول گوگل شوید ، به قسمت داشبورد اصلی در سمت راست صفحه رفته و گزینه manual actions  را انتخاب نمایید. در صورتی که جریمه ای بصورت دستی متوجه سایت شما شده باشد از این قسمت قابل مشاهده است.برای بررسی جریمه های الگوریتمی گوگل نیز می توانید از google analytics استفاده کنید و با مشاهده تغییر در ترافیک سایت متوجه می شوید که آیا جریمه شده اید یا خیر!؟

اگر دامنه شما تمیز نیست ، ابتدا باید ایرادات و خطاها را رفع کنید در غیر این صورت به هیچ وجه امکان پیشرفت سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل در مدت زمان معین وجود نخواهد داشت. بهترین راه برای ادامه این است که ابتدا دامنه خود را تمیز کنید یا شاید از ابتدا با یک دامنه جدید شروع کنید.

میزان رقابت عبارت کلیدی

رقابت شدیدی مخصوصا برای کلمات کلیدی محبوب و پرکاربرد وجود دارد ، به همین دلیل کلمه کلیدی انتخابی عاملی تاثیرگذار در مدت زمان قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل است.

اگر در ابتدای کار به سراغ کلمات پر رقابت و ترند بالا بروید و بخواهید رتبه خوبی کسب کنید احتمالا موفقیت چندانی بدست نمی آورید. در عوض باید ابتدا کلمات کلیدی کم رقابت را هدف بگیرید تا پس از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بتوانید به رقابت در عبارات سخت امیدوار باشید. از مزیت این کار می توان به بالا بردن ترافیک سایت از طریق عبارات کلیدی ساده اشاره داشت که می تواند عاملی موثر در افزایش اعتبار و اتوریتی دامنه باشد.

نوع محتوا (اخبار ، مقاله ، تصویر و غیره)

یکی دیگر از عواملی که بر زمان لازم برای رسیدن و حضور در صفحه اول گوگل تأثیر می گذارد نوع محتوا است. مثلا خبرهای فوری یا خیلی مهم ، بسیار سریعتر از مطالب معمولی مورد توجه کاربران قرار می گیرد و به جایگاه مطلوب در گوگل می رسد.یا برای مثال ، تصویری از مصدومیت یک ستاره جهان فوتبال ، خیلی سریع تر از تصویر یک درخت به صفحه اول گوگل انتقال می یابد.

سئو عناوین مطالب

داشتن عنوان بهینه سازی شده از آنچه که تصور می کنید در رتبه سایت موثرتر است و می تواند زمان رسیدن به صفحه اول گوگل را کاهش دهد. در سئو عنوان مواردی مانند: درج عبارت کلیدی در عنوان ، استفاده از عبارات توصیفی ، جذابیت عناوین و طول مناسب بسیار مهم هستند.

طول محتوا

طول محتوا یک عامل غیرمستقیم در رتبه بندی است. مقالاتی که به صورت عمقی به بیان یک مسئله می پردازند نسبت به مطالب کلی در مدت زمان کم تری در صفحه اول گوگل قرار می گیرند.چرا؟ به این دلیل  که بیشتر احتمال دارد توجه سایر وبلاگ نویسان را به خود جلب کند و در شبکه های اجتماعی بک لینک یا ذکر (اشتراک و لایک) دریافت نماید و همین فرآیندها مدت زمان رسیدن به صفحه اول موتور جستجوی گوگل را کوتاه تر می کند.

محتوای طولانی باکیفیت که در برگیرنده لینک های خوب ، سرفصل های جذاب و مطالبی کاربردی باشد به احتمال زیاد در مدت زمان کمتری در نتایج جستجو ظاهر می شود و زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل کمی را تجربه می کند.ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مطالب کپی و تکراری هم ، هیچ شانسی برای کسب رتبه در گوگل ندارند حتی با گذشت چندین سال از انتشار! زیرا اصالت محتوا برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد.

سئو برای کاهش زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

سئو نه تنها برای کسب رتبه بهتر در گوگل بلکه جهت کاهش زمان رسیدن به صفحه اول موثر است. فاکتورها و اجزای زیادی در یک وبسایت نیاز به بهینه سازی دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

تعداد و کیفیت بک لینک ها: مطلبی که لینک های زیادی دریافت کند می تواند به عنوان محتوای مهم و غنی شناخته شود و زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را کاهش دهد.

تعداد دفعات اشتراک گذاری یک متن: اگر مطالبی که می نویسید دفعات بیشتری توسط کاربران دیگر اشتراک گذاشته شود تاثیر مثبتی خواهد داشت.

انتشار مطالب بیشتر براساس یک برنامه ریزی منظم: مثلا در هر هفته ۲ تا ۳ مقاله جدید منتشر کنید ، طبیعتا آمار بازدید افزایش می یابد.

به منظور کاهش زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل و رتبه های بهتر نکات زیر را نیز رعایت نمایید:

صبور باشید – اگر علاقه دارید در فعالیت های آنلاین موفق شوید ، صبر یک فاکتور ضروری قلمداد می شود.

موتورهای جستجو توسط الگوریتم های رتبه بندی پیچیده و دیتاست های بزرگی کنترل می شوند و باتوجه به رقابت بسیار زیاد ف مدت زمانی لازم است که بتوانند وبسایت ها را بررسی کنید و شما بتوانید گوگل را متقاعد کنید که حق سایت شما جایگاه بالاتر است.

از متخصصین سئو کمک بگیرید ، حتما از مشاوره متخصصین و شرکت های فعال در این حوزه که تعرفه سئو مناسبی دارند کمک بگیرید و از تجارب انها به منظور کسب رتبه بهتر در گوگل بهره برداری نمایید.

به روزرسانی با محتوای اصلی با کیفیت خوب را ادامه دهید – دست از تلاش نکشید بلکه تلاش کنید. اگر تاکنون کاری نکرده اید که ممکن است شما را به دردسر بیاندازد (مانند خرید لینک برای مثال) ، پس پشتکار در کنار کار با کیفیت خوب به شما نتیجه می دهد.

روی حضور در رسانه های اجتماعی خود کار کنید – در حالی که منتظر عکس العمل مثبت گوگل نسبت به اقدامات سایت خود و زمان رسیدن سایت به صفحه اول هستید می توانید برای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر کاربران از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

مدتی گوگل را فراموش کنید – در موردرتبه  گوگل وسواس نداشته باشید و مدام رتبه خود را چک نکنید ، این کار شما را کلافه می کند و به اشتباه می اندازد. به جای اینکه بارها و بارها آمارهای رتبه بندی سایت را بررسی کنید ، تمرکز خود را بر روی عوامل دیگر جذب مخاطب و افزایش درآمد بگذارید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و بالابردن رتبه سایت خود میتوانید با کارشناسان پلتفرم حافظ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید