پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

معرفی افزونه سئو yoast seo

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

معرفی افزونه سئو yoast seo

معرفي افزونه Yoast براي سئو و بهینه سازی وبسایت

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.افزونه yoast seo برای راه اندازی وبسایت شما ضروری است. واقعیت این است که پلاگین یوست سئو به شما در بهینه سازی وب سایت تان در موتورهای جستجو کمک می کند. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه ها می باشد. اصلا نیازی نیست دانش کد نویسی داشته باشید بلکه فقط کافی است آن ها را نصب کنید. در این مقاله به  معرفی افزونه سئو yoast seo می پردازیم.

این افزونه با نصب بیش از ۴ میلیون بار بالاترین محبوبیترا دارد. افزونه yoast به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای وبسایت خود را سئو کنند. این افزونه تمام نکات  سئو را در صفحات داخلی سایت شما بررسی و شناسایی می کند و راهنمای کامل و جامعی برای شما خواهد بود. افزونه های سئو  کمک می‌کند تا جزئیات و تنظیمات بسیاری که می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند، از چشم‌تان دور نماند ونتایج جستجوی گوگل به خوبی Index شده و بازدید از سایت شما را به طور کاملا محسوسی بالا ببرد.

امکانات این افزونه شامل موارد زیر است:

برای معرفی افزونه سئو yoast seo لازم است در ابتدا بگوییم که شامل چه چیزهایی میباشد : قابلیت بررسی خوانایی مطالب ،ارائه توضیحات و راهنمایی های کامل در خصوص بهینه سازی مطالب ، امکان به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی ، کنترل کامل بر روی طراحی سایت ، قابلیت اعمال تنظیمات روی META TAG و META DESCRIPTION ، تمرکز بالا بر روی کلمات کلیدی ، پشتیبانی از زبان فارسی ، ویرایش و بهینه سازی فایل های robots.txt، قابلیت معرفی و متصل کردن سایت به گوگل و سایر موتور های جست و جو، قابلیت ساخت نقشه سایت ، بهبود RSS و تنظیم کردن فایل ها ، استفاده اسان ، نمایش پیشنهادات یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما می‌شود داشتن سئو بالا در گوگل هست، سئو بالا سایت شما را در اولویت قرار داده و کاربران با جست و جوی کلمات کلیدی مستقیما به وب¬‌سایت شما راهنمایی می ‌شوند این موضوع به شما کمک می کنه یک سایت حرفه ای داشته باشید.

معرفی افزونه سئو yoast seo

امکانات افزونه Yoaet seo premium:

  1.  ایجاد خطا و تغییر مسیردر صفحه ۴۰۴ نداشته باشید.
  2.  عدم وجود باکس تبلیغات
  3.  قابلیت استفاده از کلمات کلیدی هم معنی یا مترادف( چندین کلمه کلیدی متمرکز)
  4.  قابلیت قرار دادن پیش نمایش وب سایت در شبکه های مجازی(پیش نمایش اجتماعی)
  5.  قابلیت آنالیز بهبود خوانده شدن متن
  6.  بهبود سریع در موتور های جستجو
  7.  ماژول های Redirect
  8.  ابزار لینک داخلی و لینک دادن به مطالب مرتبط درون نوشته
  9.  ایجاد نقشه سایت
  10.  لینک دادن به چند منبع خارجی
  11.  استفاده از تگ‌های heading (H1 تا H6)
  12.  استفاده Bold کردن برخی کلمات کلیدی
  13.  قرار دادن توضیحات META
  14.  بار گذاری تصاویر و بهینه کردن تصاویر

ماژول Redirect: زمانی که شما وب سایتی راه اندازی می کنید ممکن است احتیاج پیدا کنید که صفحاتی رو پاک ، جابجا یا URL آن را تغییر دهید زمانی که شما URL های قدیمی را به درستی به URL های جدید redirect نکنید مشکلات بزرگی برای شما به وجود میاد . شما با استفاده از ماژول Redirect این مشکلات را حل می نمایید.

ایجاد نقشه سایت: نقشه سایت را بصورت خودکار ساخته و با خیالی راحت به کار خود ادامه دهید زیرا تمامی کارها بصورت خودکار (دارای تنظیمات) انجام میشود و شما کار سختی نخواهید داشت.اگر بخواهید صفحه شما در ارتباط با لغات کلیدی خاصی رتبه بندی گردد، شما نیاز به نوشتن حداقل ۳۰۰ کلمه در رابطه با موضوع مورد نظر دارید.اما اگر می خواهید از نوشتن این تعداد لغات اجتناب کنید، باید ریسک در نظر گرفتن صفحه شما به عنوان محتوای کوتاه توسط گوگل را بپذیرید.

موتور های جست و جو جایگاه کلمات کلیدی را بررسی میکنند، هرچقدر کلمه در ابتدای جمله باشد به نظر تاثیر بیشتری روی سئوی عنوان خواهد داشت افراد نتایج جست و جو را بررسی میکنند ، کلمات ابتدایی را زودتر می بینند. اگر کلید واژه های شما در ابتدای عنوان مشخص باشد احتمال بیشتری دارد تا سایت یا صفحه شما در گوگل کلیک بخورد. یک توضیح چند گانه که شامل کلمات کلیدی است را اضافه کنید.کاربران در زمان جستجو در گوگل ، این توضیحات را خواهند دید، پس تلاش کنید که این توضیح را جذاب طرح کنید تا مخاطب بر روی آن کلیک کند.

شما میخواهید از ابتدا موضوع صفحه شما واضح و روشن باشد، بنابراین کلمات کلیدی خود را از ابتدا وارد نمایید به منظور خلق تجربه ای بهتر برای کاربران، از تصویر استفاده کنید. از کلمات کلیدی در بخش متن ALT استفاده کنید تا گوگل قادر به یافتن رابطه بین تصویر و کلمات کلیدی باشد.به منظور ایجاد یک ساختار مناسب برای وب سایت خود، با صفحات مرتبط با وب سایت خود لینک ایجاد کنید. این کار سبب نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت شما می شود و اطلاعات زمینه ای بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهد.

استفاده از عنوان ها و زیر عنوان هایی که کاربران آن ها را سریع تر مرور می کنند و عنوان ها به شما کمک می کنند تا موضوعات را دسته بندی کنید.یوست سئو، صفحه ای از یک کتاب نیست، بلکه شامل اطلاعاتی برای شماست تا آن را نظیر بسیاری از صفحات آنلاین دیگر پردازش کنید.برای هر عنوان شما می توانید از متغییر ها برای تولید قالب کلی استفاده کنید.منظور ما از متغییر ها همان پارامترهایی هستندکه وقتی از آنها در قالب کلی استفاده می کنید برای هر مطلب تغییر می کنند مثلا وقتی در قالب کلی عنوان متغیر titleاستفاده می کنید، برای عنوان سئوی هر مطلب، عنوان مطلب را که در ویرایش مقاله نوشته شده است استفاده می کند.

طول پاراگراف فهمیدن پاراگراف های طولانی در یک مقاله آنلاین برای خوانندگان دشوار است، زیرا که آن ها خود را در بین کلمات گم می کنند.قطعات کوتاه تر در متن، ساده تر پردازش می شوند اگر کلمه کلیدی که در آدرس مطالب استفاده می‌شوند وجود داشته باشد به دلیل بولد شدن کلمه کلیدی در ادرس سایت که در نتایج جستجو نمایش داده میشه شانس بیشتری خواهید داشت.

قرار دادن توضیحات META: این توضیحات زمانی کاربردی تر می شود که شامل کلید واژه جست و جو شده باشند ، گوگل ان ها را بررسی و برجسته می کند و به کاربران نمایش می دهد.بعد از نصب افزونه yoast seo احتمالا به جعبه متا برخورد کردید. این جعبه یکی از پرکاربردترین ابزار می باشد. جعبه متا این امکان را می دهد که محتوای وبسایت خود را از نظر خوانایی تجزیه و تحلیل نمایید و تنظیمات لازم را برای عملکرد سایت در گوگل و شبکه های اجتماعی اعمال کنیم.

معرفی افزونه سئو yoast seo

این جعبه دارای سه بخش است:

a) این امکان را برای ما فرآهم می کند که قابلیت‌های، پیش نمایش بخشی از مقاله (Snippet (Preview، آنالیز قابلیت خواندن (Readability analysis)، تمرکز بر کلمه کلیدی (Focus keyphrase) و ساختار محتوایی (Cornerstone content) را تنظیم کنیم.
b) این امکان را برای ما ایجاد می‌کند، که به تنظیمات اضافی‌تری برای رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنیم.
c) امکان دسترسی به گزینه‌ها و تنظیمات پیشرفته را خواهیم داشت.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید