پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

هزینه سئو سایت

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

هزینه سئو سایت یا تعرفه سئو چیست ؟

مبلغی که شما برای بهینه سازی سایت خود به منظور بالا آوردن کسب و کارتان در گوگل پرداخت می کنید هزینه سئو سایت یا قیمت سئو سایت شماست. تعرفه خدمات سئو بر اساس سئو پروژه ای، سئو ماهیانه، سئو ساعتی و سئو کلمات کلیدی متفاوت است. هزینه سئو بسته به سطح دشواری کلمات و وضعیت رقبا و وضعیت فعلی سایت شما مشخص خواهد شد. هنگامی که می خواهید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ سفارش سئو بدهید، قیمت سئو برای شما محاسبه خواهد شد.

نحوه محاسبه هزینه سئو سایت در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

خیلی از ما پرسیده می شود که چگونه هزینه سئو سایت را محاسبه می کنید؟ نحوه محاسبه هزینه سئو سایت بر اساس المانها و روشهای مختلفی انجام می شود مثلا اینکه هدف از سئو سایت شما چیست؟ میزان بودجه که می توانید برای بازاریابی سئو قرار دهید چقدر است؟ زمان در هزینه های سئو بسیار موثر است، که چه تعداد کاری در چه بازه زمانی باید انجام شود و نهایتا نتیجه باید چه باشد.

برای محاسبه قیمت سئو سایت فرمول دقیقی وجود ندارد. در واقع گوگل می خواهد مخاطب را به سمتی ببرد که محتواهایی که شما تولید میکنید کیفیت بالا داشته باشد چرا که روزانه موتور جستجوی گوگل به هوش انسان نزدیک ترمی شود و میتواند تشخیص دهد که شما محتوا را فقط برای رتبه بالا تولید کرده اید نه برای کاربر ( بروز رسانی الگوریتم های گوگل بسیار به این هدف نزدیک شده است). تعرفه سئو بر اساس میزان زمان پروژه سئو و میزان رقابت کلمات کلیدی در پروژه سئو هدف تعیین خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید در هر پروژه ای حتی یک پروژه ی ساختمانی حتی اگر تورم هم نباشد قیمت حدود ۲۵ درصد نوسان دارد.

نحوه محاسبه هزینه سئو سایت در سال ۲۰۲۲

قیمت پروژه سئو را هدف شما، زمان رسیدن به هدف و بودجه تعیین می کند. گاها بودجه ممکن است با هدف یا زمان هماهنگی نداشته باشد چون زمان و هدف هزینه را هم مشخص می کنند. آنالیز کلمات کلیدی و میزان فعالیت رقیبان شما نیز از جمله پارامترهای تأثیر گذار در قیمت سئو است. یکی دیگر از پارامترهای مهم در تعرفه سئو سایت تجربه تیمی است که سئو سایت را برای شما انجام میدهد. هرچه تجربه و نمونه کارهای این تیم بیشتر و با کیفیت تر باشد هزینه پروژه سئو شما در طولانی مدت کمتر خواهد بود.

هزینه انجام سئو به تعداد کلید واژه های منتخب، سختی کلمات کلیدی، وضعیت رقبا، جایگاه فعلی سایت و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. هزینه انجام سئو در نهایت با توجه به تحلیل سایت توسط تیم متخصصین سئو تعیین می گردد.

در نظر داشته باشید از نظر منطقی و عرف اعلام هزینه سئو برای وب سایت بدون انجام بررسی های اولیه اشتباه بوده و در صورتی که شخص یا تیمی به این صورت عمل کرد قطعا باید به اعتبار و تخصص آنها شک کرد.

در کل قیمت پروژه سئو مثل همه پروژه های دیگر بستگی به خدمات سئو دارد که سئوکار انجام می دهد یا قولی است که نهایتا نتیجه پروژه است.

سفارش سئو به شرکت های متخصص، در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد.

قیمت سئو داخلی سایت

قبل از از انجام هر گونه بهینه سازی و سئو برای سایت از سئوی داخلی آن می بایست مطمئن بود. شروع سئو خارجی سایت در سایت هایی که استانداردهای سئو داخلی در آن رعایت نشده، تاثیری نخواهد داشت و چه بسا موجب جریمه شدن سایت از طرف گوگل شود. منظور از سئو داخلی سایت انجام کارهایی در داخل خود سایت است که موجب ایندکس شدن بهتر سایت و کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می گردد. تعرفه سئو داخلی در رادزاد بسیار مقرون به صرفه بوده و موارد آن با دقت زیادی انجام میشود. سئو داخلی در اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، اپن کارت، … هم انجام می شود.

تعرفه پایه سئو داخلی سایت یک میلیون تومان بوده و با توجه به وضعیت حال حاضر سایت و حجم و اندازه آن، بر این مبلغ افزوده می شود. جهت استعلام دقیق هزینه سئو داخلی، با ما تماس بگیرید. این کار هم در قالب یک گزارش و هم در قالب یک پروژه اجرایی قابل تعریف است. لازم به ذکر است در قالب پروژه اجرایی نیز گزارش کاری در انتهای آن خدمت شما تقدیم خواهد شد. مهمترین کارهایی که در این نوع پروژه ها انجام می شوند عبارتند از:

۱- سئو و بهینه سازی عنوان صفحات، کلمات کلیدی و متا تگ ها (Description، Robots و …)
۲- سئو و بهینه سازی هدینگ صفحات (تگ های H1 و H2 و …)
۳- ساخت و بهینه سازی سایت مپ
۴- فعال کردن Htaccess. و تصحیح تنظیمات آن
۵- ترکیب و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت
۶- بررسی یو آر ال های سایت و تصحیح آنها در صورت امکان
۷- بررسی و ویرایش کدهای منسوخ شده HTML
۸- فعال کردن Gzip در سایت به منظور فشرده سازی داده های سایت
۹- فعال کردن کش سایت
۱۰- جلوگیری از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در زمان رندر شدن سایت
۱۱- بررسی وجود محتوای Flash و پنجره های Iframe در سایت
۱۲- مرتب سازی ترتیب بارگزاری و اجرای فایل های CSS و Javascript
۱۳- بهینه سازی تصاویر سایت (کاهش حجم تصاویر و نوشتن متن جایگرین (Alt) برای تصاویر)
۱۴- ترکیب فایل های CSS
۱۵- اضافه کردن Expires Headers برای انواع فرمت فایل های سایت
۱۶- ثبت وبسایت در وبمستر گوگل
۱۷- بهینه کردن حجم سایت
۱۸- لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سایت
۱۹- بررسی ریداریکت های اعمال شده در سایت
۲۰- بررسی ویژگی Keep Alive
۲۱- افزایش سرعت سایت
۲۲- بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات

قیمت سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت شامل لینک سازی سیگنال های شبکه های اجتماعی رپرتاژ آگهی و همه کارهایی است که خارج سایت انجام می شود می توان جزئیات را تحلیل و آنالیز کرد و طبق نیاز های پروژه هزینه های این بخش را برا آورد کرد مثلا رپرتاژ اگهی که برای سایت یک مدل لینک سازی است اینکه در چه وب سایتی انجام می شود و یا چگونه محتوایی رپرتاژ می شود در واحد اندازه گیری هزینه موثر است.

هزینه نهایی سئو سایت

هزینه نهایی سئو و بهینه سازی سایت به عوامل بسیاری وابسته است. براورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته ای که صورت می گیرد، تخمین زده می شود. به بیان دیگر عبارت تعرفه سئو به این شکل که هزینه سئو یک کلمه کلیدی در سایت، عددی از پیش تعیین شده باشد، از نظر منطقی اشتباه است و اگر کسی قبل از بررسی سایت شما و بدون هیچ تحقیق میدانی برای سئو هر سایتی یک عدد مشخص داشته باشد، می بایست در صحت و صداقت گفته های آن شخص شک کرد.

در حالت کلی قیمت سئو و بهینه سازی به موارد زیر وابسته است:

  • میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
  • عمر سایت و دامنه
  • وضعیت و میزان فعالیت رقبا
  • مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آنها
  • وضعیت و جایگاه فعلی سایت
  • تعداد کلمات کلیدی جهت سئو
  • تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
  • مشاوره، آموزش و پشتیبانی

دیدگاهتان را بنویسید