پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای سئو 2022

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

بهترین ابزارهای سئو 2022

سئو (SEO) یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی دیجیتال است که اجرا و پیاده سازی آن در وب سایت موجب بهینه سازی صفحات و کسب رتبه مطلوب در موتور جستجوی گوگل خواهد شد. اما یادگیری و کسب مهارت در زمینه سئو ممکن است برای تازه کاران کمی زمان بر و بعضا دشوار باشد و نتوانند در همان ابتدا تمامی اصول و استانداردهای سئو را در وب سایت خود اجرا کنند. خوشبختانه استفاده از بهترین ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید وضعیت وب سایت خود در گوگل را بررسی کنید، تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید و یا عملکرد رقبا را تحت نظر داشته باشید. ابزار سئو عملکرد سایت شما را بهبود می‌بخشد و رتبه آن در صفحه نتایج گوگل را نیز ارتقا می‌دهد. از این رو تمامی وب مسترها و متخصصان باید برای آنالیز سئو سایت خود از این ابزارهای کاربردی کمک بگیرند تا در کمترین زمان ممکن به بهترین نتایج دست پیدا کنند. بنابراین استفاده از ابزار سئو یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت بهینه سازی سایت بر اساس قوانین و استانداردهای گوگل است. در ادامه این مطلب بهترین ابزارهای سئو را به همراه قابلیت‌های کلیدی آنها به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر به فکر پیشرفت و آنالیز حرفه‌ای سایت خود هستید تا پایان این مقاله با  حافظ پلتفرم همراه باشید و از بهترین ابزارهای سئو ۲۰۲۲ استفاده نمایید.

ابزار سئو چیست و چرا باید از آنها استفاده کنیم؟

بهترین ابزارهای سئو 2022

ابزار سئو وب سایت‌ها و یا افزونه‌های مختلفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید وب سایت خود را به لحاظ فنی و استانداردهای تعریف شده توسط گوگل بهینه سازی کنید. همانطور که می‌دانید کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. تمامی وب سایت‌ها به منظور کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو باید از قوانین سئو پیروی کرده و آنها را به صورت دقیق اجرا کنند. استفاده از بهترین ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید از وضعیت بخش‌های مختلف سایت خود مطلع شده و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی نمایید.

ابزار سئودارای انواع مختلفی هستند که هریک از آنها کارکرد خاص خود را دارند و بخش‌های مختلفی از سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند. قابلیت‌هایی همچون تحقیق کلمه کلیدی، بررسی سئو داخلی،‌ بهینه سازی محتوا، تست سرعت سایت، بررسی بک لینک‌ها به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های ابزار سئو شناخته می‌شوند که استفاده از آنها موجب تسریع و تسهیل بررسی کیفیت سئو سایت خواهد شد. بنابراین با استفاده از بهترین ابزارهای سئو می‌توانید تمامی بخش‌های وب سایت خود را به صورت حرفه‌ای و دقیق مورد بررسی قرار دهید و فعالیت رقبا را نیز تحت نظر داشته باشید. این ابزارها با ارائه گزارش کامل از بخش موردنظر به شما در بهبود کیفیت فنی سایت کمک می‌کند تا بتوانید جایگاه قابل قبولی در صفحه نتایج گوگل بدست آورید.

معرفی بهترین ابزارهای سئو

ابزار Google Search Console

گوگل سرچ کنسول به عنوان بهترین ابزار رایگان برای سئو شناخته می‌شود که قابلیت‌های کاربردی بسیاری را بدون پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار با ارائه گزارش کاملی از وضعیت سایت در صفحه نتایج گوگل به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنید. با استفاده از گوگل سرچ کنسول به راحتی می‌توانید وب سایت خود را از دید گوگل و کاربران مشاهده کرده و عملکرد آن در صفحه نتایج جستجو را بهبود بخشید. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های کلیدی این ابزار رایگان گوگل شامل:

قابلیت Search Analytics (گزارش کامل از عملکرد سایت به همراه ارائه آمار دقیق، مقایسه و تحلیل)نمایش خطاهای سایت (لینک‌‌های شکسته، محتواهای تکراری، نکات و تهدیدات امنیتی، ارور ۴۰۴، صفحات مسدود شده و غیره)جستجوی کلمات کلیدی (نمایش بهترین کلیدواژه‌ها جهت قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجوی کاربران)نمایش موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت،نمایش وضعیت ایندکس صفحات سایت،بررسی وضعیت URL ها و حذف آدرس‌های نامعتبر،ثبت نقشه سایت (Sitemap)،نمایش رتبه سایت در گوگل،بهینه سازی کامل وب سایت جهت بهبود سئو،بررسی لینک‌های داخلی.بنابراین گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارهای سئو است که به صورت رایگان تمامی قابلیت‌های بالا را در اختیارتان قرار می‌دهد و سئو سایت شما را بهبود می‌بخشد.

ابزار Google Analytics

گوگل آنالیتیکس نیز یک ابزار سئو رایگان است که با تجزیه و تحلیل سایت، اطلاعات دقیقی از وضعیت آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی گزارش گوگل آنالیتیکس به راحتی می‌توانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و کنترل کاملی بر بخش‌های مختلف آن داشته باشید. Google Analytics یکی از ابزارهای کاربردی گوگل محسوب که تمامی وب مسترها باید از آن در جهت بهبود و ارتقای سئو سایت خود استفاده کنند. ویژگی‌های کلیدی ابزار سئو گوگل آنالیتیکس شامل:تحلیل رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان،ارائه گزارش کامل از میزان بازدید روزانه سایت،نمایش لینک‌های مفیدی که موجب افزایش ترافیک سایت شده‌اند،نمایش مدت زمان حضور کاربران در سایت،نمایش مطالب پربازدید و موردعلاقه کاربران،ابزار گوگل آنالیتیکس به طور کلی بر تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و نرخ تبدیل (Conversion) آنها تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

ابزار KWFinder

KWFinder یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلیدواژه است که نسخه رایگان آن به مدت ۱۰ روز در دسترس قرار دارد و پس از آن باید اکانت پریمیوم خریداری کنید. همانطور که می‌دانید تحقیق کلمه کلیدی برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و بهبود سئو وب سایت به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود. با استفاده از ابزار KWFinder به راحتی می‌توانید بهترین کلیدواژه‌ها را با میزان سرچ بالا و درجه سختی پایین را پیدا کنید. این ابزار به طور اختصاصی برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب طراحی شده است که از قابلیت‌های کاربردی آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:جستجو بر اساس کلیدواژه (با وارد کردن کلیدواژه موردنظر خود می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنید)پیشنهاد کلیدواژه‌های سوالی،نمایش تعداد دقیق سرچ کلیدواژه‌ها،جستجوی کلیدواژه‌هایی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده‌اند.

ابزار Keywordtool.io

Keywordtool.io نیز ابزار کاربردی دیگری برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب است که بر خلاف ابزار KWFinder به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار دارد. کار با این ابزار بسیار ساده بوده و به راحتی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کار با این ابزار تنها کافی است کلمه کلیدی دلخواه خود را در آن بنویسید تا در عرض چند ثانیه فهرستی از کلمات و کلیدواژه‌های مرتبطی که از طریق آنها می‌توانید رتبه کسب کنید را نمایش دهد. قابلیت منحصر به فرد ابزار Keywordtool.io پشتیبانی از زبان فارسی است که با بررسی و استفاده از کلیدواژه‌های فارسی آن می‌توانید رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل را ارتقا دهید.

ابزار Ubersuggest

Ubersuggest یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو است که برای کار با آن نیاز به خرید اشتراک و اکانت پریمیوم ندارید و می‌توانید به صورت رایگان از قابلیت‌های آن در جهت بهبود سئو وب سایت خود استفاده کنید. مهم‌ترین قابلیت این ابزار جستجوی کلمات کلیدی مناسب است که برای کار با آن تنها کافی است یک کلمه کلیدی و یا دامنه سایت خود را در Ubersuggest وارد نمایید. پس از آن اطلاعاتی کلیدی همچون میزان جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، نمایش مشکلات مربوط به سئو، امتیازدهی به سئو سایت، پیشنهاد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، بررسی بک لینک‌ها و هر آنچه که برای بهبود سئو سایت به آن نیاز دارید را نمایش خواهد داد.

ابزار MozBar

MozBar نیز یک ابزار سئو ترکر دیگر است که در دو نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد که نسخه رایگان آن قابلیت‌های کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. MozBar یک افزونه کاربردی گوگل کروم است که دارای ویژگی‌های همچون تعیین اعتبار و نمره دهی به دامنه وب سایت، لینک سازی بهینه،‌ بررسی کامل سئو وب سایت، نمایش لینک‌های مخرب و غیره است. این ابزار سئو به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت سایت را خود را با جزئیات کامل مشاهده کرده و مشکلات فنی آن را برطرف نمایید.

ابزار Ahrefs

Ahrefs بدون شک یکی از بهترین ابزارهای سئو است که به شما کمک می‌کند تا صفحات مختلف سایت خود را به صورت حرفه‌ای آنالیز کنید. این ابزار بخش‌هایی از وب سایت که برای کسب رتبه بهتر از سوی موتورهای جستجو به ویرایش و بهبود نیاز دارند را به شما نشان می‌دهد. Ahrefs در واقع یک ابزار جامع و کامل جهت بررسی کیفیت سئو داخلی و خارجی وب سایت‌ها است که علاوه بر آن به تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا و پیدا کردن نقاط قوت آنان نیز می‌پردازد. مهم‌ترین قابلیت‌های Ahrefs شامل:بررسی تعداد بک لینک‌های وب سایت (نمایش و جداسازی بک‌ لینک‌های مفید از بک‌ لینک‌های قدیمی و بی کاربرد)جستجو و تحقیق کلمات کلیدی بر اساس میزان ترافیک (پیشنهاد کلیدواژه، نمایش میزان سرچ دقیق کلمات و نرخ کلیک کلیدواژه)

تحلیل فعالیت رقبا و ارائه گزارش روزانه (پیدا کردن کلیدواژه‌هایی که رقبا با استفاده از آنها رتبه کسب کرده‌اند، نمایش بک لینک‌های مفید و نمایش تبلیغات خریداری شده)آنالیز محتوا (جستجو و نمایش برترین محتواها بر اساس کلیدواژه موردنظر)بررسی رتبه وب سایت (نمایش نمودار رتبه و عملکرد سایت در بازه‌های زمانی مختلف به همراه تحلیل کامل)مسلما استفاده از چنین ابزار کاملی برای بررسی وضعیت سئو وب سایت، رایگان و بدون هزینه نخواهد بود. اما برخی امکانات اولیه آن به صورت رایگان در دسترس قرار دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. با این حال اگر می‌خواهید سئو وب سایت خود را به صورت حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید و جایگاه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوی کاربران بدست آورید، استفاده از این ابزار و صرف هزینه برای آن یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

ابزار SEMRush

SEMRush نیز بهترین ابزار سئو وردپرس محسوب می‌شود که تمامی اطلاعات مربوط به سئو سایت را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را از سایر ابزارهای سئو بی نیاز می‌سازد. با استفاده از این ابزار کاربردی می‌توانید اطلاعات کلیدی درباره سئو سایت خود و عملکرد رقبا بدست آورید و از آنها در جهت رشد و ارتقا جایگاه سایت‌تان استفاده نمایید. برخی از اصلی‌ترین قابلیت‌های ابزار سئو سایت SEMRush شامل:تحقیق کلمات کلیدی،تجزیه و تحلیل بک لینک‌های مناسب و کاربردی،جستجو و نمایش خطاهای فنی و عملکردی وب سایت،تحلیل ترافیک سایت،بررسی تمامی موارد سئو داخلی سایت،نمایش رتبه و جایگاه سایت در گوگل.برای استفاده از SEMRush نیز مانند Ahrefs باید هزینه پرداخت کنید اما پیش از آن می‌توانید از نسخه رایگان آن به مدت یک هفته استفاده نمایید و در صورت تمایل نسبت به خرید اشتراک اقدام کنید.

ابزار Majestic SEO

Majestic SEO یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو است که دسترسی به آن رایگان بوده و سئو وب سایت شما را به طور کامل بررسی کرده و گزارش کاملی از آن در اختیارتان قرار می‌دهد. تمرکز اصلی این ابزار رایگان سئو بر لینک سازی و بررسی کیفیت لینک‌های داخلی و خارجی سایت است که به بهبود SEO سایت کمک بسیاری خواهد کرد. مهم‌ترین قابلیت‌های Majestic SEO شامل بررسی انکرتکست‌ها، لینک‌های فالو و نوفالو، ابزار ساخت بک لینک، تعداد لینک‌های دامنه و ارائه لیست بیشترین صفحات لینک شده است. بنابراین با استفاده از این ابزار می‌توانید کیفیت لینک‌های وب سایت خود را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید و لینک‌های مخرب را نیز حذف نمایید.

ابزار Similar Web

بهترین ابزارهای سئو 2022

Similar Web ابزار رایگان دیگر جهت آنالیز سئو سایت است که علاوه بر بررسی کیفیت سئو سایت شما، وب سایت رقبا و فعالیت‌های آنها را نیز به طور دقیق تجزیه و تحلیل می‌کند. Similar Web دارای قابلیت‌های کاربردی همچون نمایش میزان ترافیک و بازدید وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی،‌ میزان مشارکت کاربران، نمایش منابع ترافیکی و غیره است. این ابزار همچین میزان ترافیک وب سایت رقبا، رتبه و عملکرد آنها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا از طریق آن بتوانید لینک‌ها و کلمات کلیدی مفیدی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده‌اند را مشاهده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید