پلتفرم حافظ | طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

تیم تحریریه

تیم تحریریه

نوشته شده در پلتفرم حافظ

روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی ، امروزه یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای تبلیغات، تبلیغات اینترنتی می باشد که جایگاه خود را در بین اکثر افراد پیدا کرده است. استفاده از بهترین روش تبلیغاتی در این امر منجر به موفق تر شدن کار ما در جهت افزایش بازدید و به تبع آن فروش محصولات بیشتر می گردد. فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی امروزه به یکی از پرترافیک ترین مکان ها جهت عرضه تبلیغات مبدل شده است. در این مقاله از پلتفرم حافظ سعی شده است تا شما را با بهترین روش های تبلیغات سایت آشنا کنیم و بایدها و نبایدهای این روش ها را به شما گوشزد نماییم.

تبلیغات آنلاین چیست؟

یکی از دغدغه های تبلیغ دهندگان خرید فضاهای مربوط به تبلیغ در انواع سایت های مختلف پربازدید می باشد. افرادی که اقدام به تبلیغ می دهند، برای این تبلیغات هزینه گذاشته و اقدام به معامله می کنند. بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی وجود دارند که با کمک به تبلیغ کنندگان، منجر به اعمال مدیریتی خوبی از طرف آن ها خواهد شد. از جمله ی روش های تبلیغاتی می توان به ویدئوها، موبایل، رسانه های اجتماعی، نمایش و غیره اشاره نمود. این روش نیز جزء یکی از بهترین روش تبلیغاتی به شمار می رود که شما در رسیدن به هدفتان کمک می نماید.

روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

تبلیغات اینترنتی کراس کانال چیست و چرا مهم می باشند؟

تبلیغ کردن به طور همزمان در چندین کانال تبلیغاتی دیجیتالی، تبلیغات کراس کانال گفته می شود. این نوع تبلیغ یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی به حساب می آید که در آن راه های متعددی برای تبلیغات آنلاین در اختیار تبلیغ کننده قرار می گیرد. از جمله ی این راه های مختلف می توان به تبلیغات سرچ، تبلیغات نمایشی و غیره، اشاره نمود که برای دسترسی یک سری از مشتریان بالقوه صورت می پذیرد. چیزی که در حال حاضر صورت می پذیرد، استفاده از دو یا چندین کانال مختلف به طور همزمان توسط افراد مشغول به کسب و کار و بازاریابان گوناگون می باشد. آن ها از این طریق در تمامی کانال ها تبلیغات جامع و کاملی را ترتیب می دهند تا مطمئن شوند که تبلیغات آن ها به دست مخاطبان مختص به خود رسیده است یا خیر. این روش از جمله بهترین روش تبلیغاتی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا می باشد.

نکات ضروری و مهمی که در تبلیغات اینترنتی باید در نظر گرفت

برای تبلیغات خود از روش های مختلف و گوناگونی استفاده نمایید.از صفحات اینترنتی مناسب که در ارتباط با نوع موضوع شما است استفاده نمایید.دقت نمایید که نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید با نوع پیام تبلیغاتی شما هماهنگ و در یک راستا باشدسعی کنید تا در تبلیغاتی که انجام می دهید نوآوری و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید کاربران را به سمت خود جلب نمایید.بعد از اینکه تبلیغات خود را انجام دادید، برای آگاهی از موفقیت یا عدم موفقیت در کار خود، سعی نماید اقدام به سنجش و ارزیابی نمودن میزان موفقیت خود کنید تا از پرداخت هزینه های بی جا جلوگیری به عمل آورید.

با این کار می توانید برای آینده تبلیغات خود تصمیمات درست و صحیحی را اتخاذ نمایید.همیشه به این نکته دقت نمایید که در هنگام به کار بردن تبلیغات مربوط به کالا و خدمات خود، به طیف عظیمی از کاربران توجه کنید و تمام فعالیت خود را محدود به قشر خاصی ننمایید.نکته پایانی که بسیار حائز اهمیت می باشد اینکه، برای جلوگیری از به وجود آمدن نگرش های نادرست و اشتباه در مورد میزان فروش و تبلیغات سعی نمایید که اقدام به تحلیل درستی بین بازدید از سایت و فروش محصولات خود دست یابید.

تبلیغات نمایشی(بنری) یکی از روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

از جمله بهترین روش تبلیغاتی در فضای مجازی، تبلیغات نمایشی و یا بنری می باشند که قاعدتاً با این روش تبلیغات آشنا شده اید. در این روش از تبلیغات، سایت تبلیغ دهنده، اقدام به طراحی بنر مربوط به تبلیغات خود نموده و با اجاره نمودن یکی از جایگاه های بنری که در سایت های پربازدید وجود دارد به معرفی محصول و مواد خود اقدام می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از بهترین روش تبلیغاتی باید مدنظر خود قرار دهیم، هدف ما از تبلیغ می باشد. چنانچه هدف شما برندسازی است استفاده از تبلیغات بنری می تواند مثمر ثمر بوده و نتیجه ی دلخواه شما را در طولانی مدت بدهد. استفاده از این بنرهای تبلیغاتی برای هدفی خاص و طولانی مدت برنامه ریزی شده است. این تبلیغات از جمله بهترین روش تبلیغاتی، برای برندسازی و اهداف طولانی مدت می باشند.

تبلیغات موتور جستجو (SEM)

یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی، که بسیار  پربازده و کاربردی است می توان به بازاریابی موتور جست و جو اشاره نمود. SEM در نقطه ی مقابل SEO قرار دارد و بر خلاف SEO که به صورت کاملاً رایگان و در راستای بهینه سازی محتوای مربوط به سایت صورت می پذیرد، SEM  دارای هزینه پرداختی می باشد و رایگان نیست.به عنوان نمونه، لینک سایت ها و وب سایت های مختلف در موتور جست و جوی گوگل قرار داده شده و در معرض دید کاربران قرار می گیرد و هر کلیک در این موتور جست و جو متحمل هزینه شده و این هزینه از حساب سایت مورد نظر کاشته خواهد شد. به این سیستم که در موتور جست و جو گوگل قرار دارد، کلیکی و یا PPC/CPC می گویند.

 تبلیغات سایت در شبکه های اجتماعی

اولین تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت پذیرفت در برنامه ی فیس بوک بود. شما در این تبلیغات در انواع فضاهای مجازی، می توانید در قبال هزینه ای که پرداخت می نمایید، پست های تبلیغاتی شما برای اکثر کاربران اینترنتی که شما را  فالو نکرده اند در مدت زمان معینی به نمایش گذاشته شود. یکی از بهترین روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، برنامه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره می باشد.این روش تبلیغاتی، با توجه به نوع اطلاعات شخصی از قبیل سن، جنسیت، محل زندگی و غیره که کاربر به شبکه اجتماعی که در آن عضو است می دهد، می تواند به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغاتی که دقت بسیار بالایی دارد، محسوب گردد. به منظور آشنایی بیشتر با روش های بازاریایی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، به صفحه تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیدوگرام مراجعه فرمایید.

تبلیغات اسپانسری

چنانچه جزء افرادی هستید که در حال استفاده از سایت های خاصی همچون آپارات، یوتیوپ و غیره می باشید، قطع به یقین با تبلیغات اسپانسری در این فضاها مواجه شده اید و آشناییت دارید. زمانی که شما از این وب سایت ها استفاده می کنید، قبل از پخش ویدئو فیلم کوتاه و یا تصویری به صورت تبلیغاتی برای شما پخش شده و بعد از آن برنامه مورد نظر شما پخش خواهد شد. در حال حاضر نیز با فراگیر شدن استفاده از برنامه اینستاگرام، سرویس های رسمی تبلیغات در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با تبلیغ اسپانسری اینستاگرام (Sponser Ads) می توانید به صفحه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در وب سایت دیدوگرام مراجعه کنید.

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی، ایمیل مارکتینگ می باشد که می توان از طریق آن به راحتی اقدام به جذب مشتری نمود. طبق نظر سنجی های صورت گرفته بیش از ۵۵ درصد از افراد مایل به همکاری و خرید از کسب و کارهایی هستند که برای آن ها ایمیل ارسال می نمایند. در واقع خیلی از این افراد مدعی شده اند که در هنگام خرید کردن در فروشگاه ها اسم برندهایی که برای آن ها ایمیل فرستاده اند به طور ناخودآگاهی در ذهن آن ها تداعی شده است و آن ها را ترغیب به خرید از این نوع برندها نموده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

واژه اینفلوئنسر با پیشرفت و گسترش انواع شبکه های اجتماعی پای به دامنه لغات گذاشت. اینفلوئنسرها شامل افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال کننده و فالوور دارند و پست های آن ها توسط خیل عظیمی از افراد دنبال می شوند. این افراد بر روی دیگران بسیار تأثیر گذار هستند از این روی گزینه مناسبی برای تبلیغات محسوب می شوند و یکی از جمله بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های مختلف به شمار می روند. افراد اینفلوئنسر در ازای گرفتن هزینه و مبلغ خاصی که  در قرارداد بین آن ها و برند خاص تبلیغ شونده منعقد می شوند حاضر به تبلیغ کالا و یا خدمات شرکت مورد نظر می نمایند.

تبلیغات موبایل چیست و چه اهمیتی در فرایند تبلیغاتی دارد؟

این نوع از تبلیغات نوع دیگری از تبلیغات فروشگاه اینترنتی محسوب می شود که دارای قابلیت استفاده در تمامی تلفن های همراه، تبلت ها و غیره می باشد. بسیاری از افراد فعال در زمینه کسب و کار از تبلیغات موبایلی به صورت شبکه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، جستجویی و غیره بهره برند. بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا از موبایل استفاده می کنند که بیشتر آنها به صورت هوشمند می باشند. این امر زمینه را برای افراد فعال در زمینه کسب و کار و تبلیغ کنندگان فراهم آورده است تا بتوانند به راحتی و به طور گسترده به تبلیغات محصولات خود بپردازند.

 رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی(خبری) یکی از بهترین روش های تبلیغ اینترنتی به شمار می آید که سرمایه گذاری در این بخش از تبلیغات باعث رشد و پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد. استفاده از رپورتاژ خبری برای کسب و کار به این صورت می باشد که شما متنی را به عنوان معرفی محصول و خدمات آماده کرده و آن را در سایت های معتبر منتشر خواهید کرد.انتشار رپورتاژ خبری علاوه بر آشنایی کاربران با کسب و کار شما، سبب دریافت بک لینک هایی نیز می شود که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به سایت های فعال در زمینه انتشار رپورتاژ با پرداخت هزینه، این نوع تبلیغ موثر و مفید را برای فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

بازاریابی پیامکی یکی از روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

روش های تبلیغات برای سایت فروشگاهی

 

استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش کم هزینه و پربازده در میان روش های بازاریابی شناخته می شود. در این روش تبلیغات مورد نظر از طریق ارسال پیامک به مخاطبان در قالب طرح های تخفیفی، مناسبت های مختلف، جشنواره ها و … قرار خواهد گرفت. با استفاده از بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ، می توانید همواره مشتریان فعلی خود را حفظ نمایید و همچنین مشتریان جدیدی را جذب کنید. شما می توانید با خرید پنل ملی پیامک به تمام اهداف کاری خود دست یابید و تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود را از این طریق انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید